Co to jest usługa Tele-bus?
Usługa Tele-bus jest usługą transportu na żądanie świadczona przez Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. w Krakowie, polegającą na organizowaniu jednorazowych lub cyklicznych przejazdów pojazdów zgodnie z zamówieniem Pasażera, na obszarze świadczenia usługi (obecnie Kraków-Płaszów/Rybitwy).
Co zyskuje pasażer ?
Dzięki usłudze Tele-bus pasażer:
- Zyskuje możliwość ustalenia z przewoźnikiem czasu rozpoczęcia i zakończenia podróży. Zatem nie musi dostosowywać się do rozkładów jazdy.
- Ma dowolność wyboru przystanku początkowego i końcowego podróży w obszarze obsługiwanym przez Tele-bus.
- Nie traci niepotrzebnie czasu w oczekiwaniu na przyjazd autobusu.
Kiedy i jak można skorzystać z Tele-busa?
Zamówienia na Tele-bus można składać telefonicznie dzwoniąc do dyspozytorni Tele-bus, codziennie w godzinach pracy dyspozytorni, pod następujące numery telefonów: 800 54 17 17 (połączenie bezpłatne), 12 254 17 17 (połączenie z telefonów komórkowych).
Uwaga! Ze względu na czas pracy dyspozytorni zamówienia kursów odbywających:
- od poniedziałku do piątku, w godz. od 21.30 do 23.00 muszą zostać zgłoszone najpóźniej do godz. 21.00 danego dnia
- we wszystkie dni tygodnia przed godz. 7.30 muszą zostać zgłoszone dzień wcześniej
Zamówienia na Tele-bus można również składać przez stronę www pod adresem https://telebus.mpk.krakow.pl/TelebusBooking lub aplikację na urządzenia mobilne pn. „TELE-BUS Kraków”, dostępną w sklepie Play (urządzenia z systemem operacyjnym Android 6+) oraz w Apple Store (urządzenia z systemem operacyjnym iOS 9+).
Uwaga! Aby skorzystać ze strony www i aplikacji mobilnej należy zarejestrować się jako użytkownik, a następnie złożyć zamówienie. Konto założone przez stronę www jest tożsame z kontem założonym w aplikacji na urządzania mobilnym. Rejestrując się przez stronę www nie trzeba ponownie tego robić w aplikacji i odwrotnie. Założone konto można używać naprzemiennie na stronie www i w aplikacji mobilnej.
Zamówienie Tele-busa można zgłaszać:
- w dzień podróży, jednak nie później niż 30 min. przed jej planowanym rozpoczęciem
- na dowolny dzień w bieżącym tygodniu,
- na dni w kolejnych tygodniach; w tym przypadku pasażer musi zadzwonć ponownie w sobotę lub niedzielę poprzedzającą tydzień, w którym ma nastąpić realizacja usługi po to, by poznać dokładny czas przyjazdu autobusu na wskazany przystanek.
W jakich godzinach kursują Tele-busy?
od 1 września 2012
Jednostka | Godziny działania |
---|---|
Godziny kursowania |
Poniedziałek – piątek w godz. od 5:30 do 23:00 Sobota – niedziela w godz. od 6:00 do 23:00 |
Godziny pracy |
Poniedziałek – piątek w godz. od 6:30 do 21:00 Sobota – niedziela w godz. od 7:00 do 21:00 |
Ile kosztuje przejazd Tele-busem?
W Tele-busie obowiązują te same rodzaje biletów, co w regularnym transporcie miejskim, z zachowaniem wszystkich ulg przysługującym poszczególnym grupom pasażerów. W Tele-busie zachowują ważność okresowe bilety sieciowe.