Zapraszamy do korzystania z aplikacji „TELE-BUS Kraków” oraz strony www do składania zamówień na usługę Tele-bus. Aplikacja „TELE-BUS Kraków” jest dostępna w Sklepie Google oraz Apple Store, a narzędzie oparte o stronę www jest dostępne pod adresem https://telebus.mpk.krakow.pl/TelebusBooking

Rozwiązania umożliwiają składanie zamówień na przejazdy realizowane przez MPK S.A. w Krakowie w ramach usługi Tele-bus (usługa transportu na żądanie), na obszarze Kraków Płaszów – Rybitwy, w godzinach określonych w Regulaminie świadczenia usługi Tele-bus, który jest dostępny na stronie.

Po dokonaniu rejestracji, Pasażer ma możliwość złożenia zamówienia na pojedynczy lub wielokrotny przejazd (tzw. zamówienie okresowe) pomiędzy przystankami Tele-bus. Składając zamówienie należy podać: datę przejazdu, przystanek początkowy i końcowy, godzinę odjazdu z przystanku początkowego lub godzinę przyjazdu do przystanku końcowego oraz liczbę przewożonych osób, a dla zamówień okresowych daty początkowe i końcowe zamówienia. Ponadto, w przypadku przejazdu osoby niepełnosprawnej, istnieje możliwość rezerwacji miejsca dla wózka inwalidzkiego. Przystanki Tele-bus można wybrać w aplikacji z listy przystanków lub wskazując przystanek Tele-bus na mapie. Informacja o statusie zamówień oraz przypomnienia o zbliżających się przejazdach mogą być wysyłane do Pasażera jako wiadomości SMS lub wiadomości mailowe. W przypadku przypomnień można ustalić czas w jakim ma być wysłana wiadomość, np. 30 minut przed planowanym przyjazdem autobusu. Narzędzia pozwalają na sprawdzenie statusu i historii zamówień, tego czy zamówienia zostały przyjęte do realizacji (zaplanowane), zrealizowane lub niestety odrzucone. Dodatkowo, w aplikacji, Pasażer, czekając na przyjazd autobusu, ma możliwość śledzenia pozycji pojazdu na mapie dostępnej w aplikacji.

Ponieważ jest to usługa transportu na żądanie, gdzie przejazdy autobusów są planowane w oparciu o zamówienia złożone przez Pasażerów, narzędzia posiadają funkcję umożliwiającą anulowanie zamówienia – prosimy o korzystanie z tej funkcji w przypadku rezygnacji z przejazdu, dzięki czemu inny Pasażer będzie mógł skorzystać z usługi Tele-bus.

Narzędzia pozwalają także na modyfikowanie przez Pasażera takich danych jak: login, hasło oraz adres email. W przypadku konieczności modyfikacji numeru telefonu komórkowego prosimy o kontakt z Dyspozytorem Tele-bus, pod numerem infolinii (12) 254 17 17.

Osoby obecnie korzystające z usługi Tele-bus, które dotychczas składały zamówienie na usługę telefonicznie, zostały już zarejestrowane w aplikacji, a ich tymczasowym loginem jest numer systemowy (ID) Pasażera. W celu uzyskania hasła do aplikacji osoby te powinny skorzystać z funkcji odzyskania uwierzytelnień (przycisk „Zapomniałeś czegoś?” na stronie logowania). Następnie powinny zalogować się do systemu i uzupełnić brakujące dane, np. nowy login, adres email, oraz zmienić hasło.

Dodatkowo Aplikacja „TELE-BUS Kraków” została przygotowana także w angielskiej i włoskiej wersji językowej, a strona www jest dostosowana do obsługi przez osoby niepełnosprawne zgodnie z wymaganiami standardu WCAG 2.1.