4 stycznia 2016 - materiał archiwalny
4 stycznia 2016 - materiał archiwalny

Hala ma powierzchnię 2.187,35 m2, a koszt  jej powstania i wyposażenia wyniósł około 18 mln zł netto. Budowę hali rozpoczęto w 2014 roku, jako kontynuację kompleksowej modernizacji obiektów Stacji Obsługi i Remontów, gdzie przeglądane i modernizowane są krakowskie tramwaje. Realizacja inwestycji rozłożona została na kilka etapów. W pierwszym etapie, który rozpoczął się w lipcu 2014 roku, przystąpiono do prac wyburzeniowych obejmujących rozbiórkę starej części hali. Kolejny etap prac to już roboty budowlano-montażowe wraz z wykonaniem wszelkich instalacji wewnętrznych i zewnętrznych. W roku 2015 kontynuowano dalsze prace budowlano-montażowe. Zrealizowano również konieczne roboty związane z  wykonaniem nowej infrastruktury torowo-sieciowej wraz robotami towarzyszącymi m.in. wykonano drogi, place, oświetlenie terenu.

W hali została przygotowana:

Kabina śrutownicza – gdzie odbywa się czyszczenie z rdzy i farby nieregularnych elementów stalowych, np. konstrukcji pojazdów oraz wózków wagonowych. Czyszczenie odbywa sie za pomocą ścierniwa (drobne metalowe elementy) rozpędzanego przy użyciu sprężonego powietrza. Cały proces jest przeprowadzany wewnątrz  szczelnej zamkniętej komory wyposażonej w układ filtrowentylacji oraz separacji ścierniwa. Wykorzystane ścierniwo automatycznie jest transportowane do układu filtrów i wykorzystywane ponownie w procesie czyszczenia.

Kabina lakiernicza – przeznaczona jest do lakierowania elementów tramwajów oraz całych pojazdów.  Spełnia wszystkie niezwykle surowe wymagania techniczne związane m.in. z  ochroną środowiska. Istnieje możliwość podziału kabiny na dwie części, co pozwala na prowadzenie różnych prac w tym samym czasie. Przy mniejszych potrzebach umożliwia to ograniczenie zużycia energii.  Zastosowane urządzenia pozwalają kontrolować proces wentylacji kabiny i dostosowywać jej intensywność do potrzeb z równoczesnym odzyskiem zużytego ciepła.

Myjnia – umożliwia przygotowanie pojazdów i ich części do regeneracji lub przeglądu poprzez usunięcie zanieczyszczeń, głównie kurzu i błota. Zamontowane urządzenia dają możliwości mycia dachów i podwozi, zwłaszcza wózków napędowych i tocznych. W trakcie budowy hali powstał podziemny zbiornik napełniany wodą deszczową wykorzystywaną do procesów mycia, dzięki czemu zostało ograniczone zużycie wody bieżącej.

Najnowsze

25 listopada 2025
Dzisiaj święto motorniczych
Wstają do pracy, gdy większość z mieszkańców jeszcze śpi. Każdego dnia, także w święta, dbają o to, aby pasażerowie bezpiecznie dojechali do celu. Prowadzą pojazdy, które mają długość nawet ponad 40 metrów i ważą 60 ton. Dzisiaj, 25 listopada motorniczowie obchodzą swoje święto.
24 listopada 2025
Krakowskie wagony na paradzie z okazji 145 lat komunikacji miejskiej w Poznaniu
Z okazji obchodów 145-lecia komunikacji miejskiej w Poznaniu oraz dnia św. Katarzyny, patronki tramwajarzy i opiekunki przewoźników, w niedzielę, 23 listopada odbyła się parada historycznych i współczesnych tramwajów. Oprócz wagonów z Poznania, pojechał w niej krakowski skład wagonów N+ND z MPK SA w Krakowie. Były to jedyne tramwaje spoza Poznania, które wzięły udział w tym wyjątkowym przejeździe.
24 listopada 2025
Wzmocnienia komunikacji nocnej w okresie Andrzejek
W okresie Andrzejek zostaną wprowadzone zmiany w kursowaniu poszczególnych nocnych linii nocnych - będzie więcej kursów tramwajów i autobusów.
23 listopada 2025
Zespół MPK w Krakowie wygrywa w siatkarskim turnieju o Puchar Prezydenta
W niedzielę, 23 listopada w Hali Sportowej SP nr 40 przy ul. Pszczelnej 13 został rozegrany Samorządowy Turniej o Puchar Prezydenta Miasta Krakowa w piłce siatkowej. Wygrał go zespół złożony z pracowników MPK w Krakowie, w którym zagrali Dorota, Patrycja, Aneta, Magdalena, Filip, Amadeusz, Grzegorz oraz Daniel.
23 listopada 2025
Trudne warunki na drogach z powodu intensywnych opadów śniegu - skrócone linie
Wszystkie linie aglomeracyjne kursują po swoich stałych trasach.
20 listopada 2025
Akcja MPK i Straży Miejskiej w centrum miasta
W tym tygodniu trawa wspólna akcja MPK w Krakowie i Straży Miejskiej Miasta Krakowa, której celem jest dbanie o to, aby kierowcy samochodów nie utrudniali przejazdu tramwajom i autobusom. Inspektorzy ruchu MPK i strażnicy miejscy kontrolują m.in. ulice w centrum miasta, po których kursują tramwaje, a także autobusy.