4 stycznia 2016 - materiał archiwalny
4 stycznia 2016 - materiał archiwalny

Hala ma powierzchnię 2.187,35 m2, a koszt  jej powstania i wyposażenia wyniósł około 18 mln zł netto. Budowę hali rozpoczęto w 2014 roku, jako kontynuację kompleksowej modernizacji obiektów Stacji Obsługi i Remontów, gdzie przeglądane i modernizowane są krakowskie tramwaje. Realizacja inwestycji rozłożona została na kilka etapów. W pierwszym etapie, który rozpoczął się w lipcu 2014 roku, przystąpiono do prac wyburzeniowych obejmujących rozbiórkę starej części hali. Kolejny etap prac to już roboty budowlano-montażowe wraz z wykonaniem wszelkich instalacji wewnętrznych i zewnętrznych. W roku 2015 kontynuowano dalsze prace budowlano-montażowe. Zrealizowano również konieczne roboty związane z  wykonaniem nowej infrastruktury torowo-sieciowej wraz robotami towarzyszącymi m.in. wykonano drogi, place, oświetlenie terenu.

W hali została przygotowana:

Kabina śrutownicza – gdzie odbywa się czyszczenie z rdzy i farby nieregularnych elementów stalowych, np. konstrukcji pojazdów oraz wózków wagonowych. Czyszczenie odbywa sie za pomocą ścierniwa (drobne metalowe elementy) rozpędzanego przy użyciu sprężonego powietrza. Cały proces jest przeprowadzany wewnątrz  szczelnej zamkniętej komory wyposażonej w układ filtrowentylacji oraz separacji ścierniwa. Wykorzystane ścierniwo automatycznie jest transportowane do układu filtrów i wykorzystywane ponownie w procesie czyszczenia.

Kabina lakiernicza – przeznaczona jest do lakierowania elementów tramwajów oraz całych pojazdów.  Spełnia wszystkie niezwykle surowe wymagania techniczne związane m.in. z  ochroną środowiska. Istnieje możliwość podziału kabiny na dwie części, co pozwala na prowadzenie różnych prac w tym samym czasie. Przy mniejszych potrzebach umożliwia to ograniczenie zużycia energii.  Zastosowane urządzenia pozwalają kontrolować proces wentylacji kabiny i dostosowywać jej intensywność do potrzeb z równoczesnym odzyskiem zużytego ciepła.

Myjnia – umożliwia przygotowanie pojazdów i ich części do regeneracji lub przeglądu poprzez usunięcie zanieczyszczeń, głównie kurzu i błota. Zamontowane urządzenia dają możliwości mycia dachów i podwozi, zwłaszcza wózków napędowych i tocznych. W trakcie budowy hali powstał podziemny zbiornik napełniany wodą deszczową wykorzystywaną do procesów mycia, dzięki czemu zostało ograniczone zużycie wody bieżącej.

Najnowsze

28 lipca 2025
II Zlot Autobusów Ikarus na Śląsku
Autobus MPK w Krakowie – historyczny Ikarus 620 wziął udział w II Zlocie Autobusów Ikarus na Śląsku. Wydarzenie odbywało się w weekend 26–27 lipca w Parku Słupna w Mysłowicach. Dla uczestników zlotu uruchomiona zostanie bezpłatna linia specjalna obsługiwana autobusami Ikarus, kursująca z centrum Katowic do Parku Słupna. Wstęp na wydarzenie był bezpłatny.
27 lipca 2025
Wagon SN1 z 1922 roku przewiózł pasażerów na KLM
W niedzielę, 27 lipca na Krakowskiej Linii Muzealnej na linię 0 wyjechał ponad stuletni wagon odbudowany przez pracowników MPK w Krakowie. Był to tramwaj SN1 o numerze 59 z 1922 roku, zaprezentowany w tym roku w ramach jubileuszu 150 lat komunikacji miejskiej w Krakowie.
25 lipca 2025
Tunel KST znów otwarty. Tramwaje wracają pod Dworzec Główny
W poniedziałek, 28 lipca wraca ruch tramwajowy w tunelu Krakowskiego Szybkiego Tramwaju pod Dworcem Głównym. Przez miesiąc – od 28 czerwca – tunel był zamknięty z powodu zaplanowanych prac związanych z wymianą elementów systemu przeciwpożarowego.
24 lipca 2025
Blisko 152 miliony złotych na rozwój transportu publicznego
Kraków sięga po środki na rozwój zrównoważonego transportu. Dzięki finansowaniu z Funduszy Europejskich remontu doczeka się układ torowiska na ul. Starowiślnej, ul. Straszewskiego i ul. Karmelickiej. Miasto zyskało też finansowanie na rozwój inteligentnych systemów transportowych, czyli m.in. ekranów z informacją pasażerską czy systemów kontrolnych w strefach ograniczonego ruchu. Za te projekty odpowiada Zarząd Dróg Miasta Krakowa.
18 lipca 2025
Wyjątkowa niedziela z KLM - dwie linie tramwajowe i jedna autobusowa
W niedzielę, 20 lipca na ulice Krakowa wyjechały zabytkowe tramwaje i autobusy w ramach Krakowskiej Linii Muzealnej. Tego dnia uruchomiono aż trzy specjalne linie z udziałem historycznych pojazdów.
17 lipca 2025
Nowe biletomaty w tramwajach i autobusach
W pojazdach Komunikacji Miejskiej w Krakowie sukcesywnie wymieniane są najbardziej wyeksploatowane biletomaty na nowoczesne i bardziej niezawodne urządzenia. To ważna zmiana – dotychczasowe automaty, po wielu latach użytkowania, ulegały coraz częstszym awariom. Nowe rozwiązania są nie tylko bardziej odporne na usterki, ale także przyjazne dla środowiska – nie drukują już papierowych biletów.