Z okazji obchodów 145-lecia komunikacji miejskiej w Poznaniu oraz dnia św. Katarzyny, patronki tramwajarzy i opiekunki przewoźników, w niedzielę, 23 listopada odbyła się parada historycznych i współczesnych tramwajów. Oprócz wagonów z Poznania, pojechał w niej krakowski skład wagonów N+ND z MPK SA w Krakowie. Były to jedyne tramwaje spoza Poznania, które wzięły udział w tym wyjątkowym przejeździe.
Uwagę zwracał krakowski wagon doczepny z numerem 454, który stanowi odwzorowanie poznańskiego wagonu i jest pomalowane w poznańskie barwy. Powstał z części zebranych z czterech miast: Krakowa, Poznania, Katowic i Łodzi. Wagon przypomina, jak wyglądały i funkcjonowały wagony doczepne po przeprowadzonej w 1963 roku w warsztatach przy ul. Gajowej modernizacji. Jej elementem był m.in. poprawiający bezpieczeństwo pasażerów montaż mechanicznie zamykanych drzwi sterowanych przez motorniczego, a także hamulców szynowych. Oprócz tego wagon wyposażono wówczas w światła stopu i kierunkowskazów oraz lusterka umożliwiające obserwację składu. Namiastką nowoczesności dla pasażerów miała być podłoga pokryta gumą zabudowana na jednym poziomie oraz miękkie wyściełane dermą siedzenia.
Parada tramwajów wyruszyła w niedzielę, 23 listopada z dawnej zajezdni przy ul. Madalińskiego o godz. 11.00. Trasa parady: Zajezdnia Madalińskiego – Hetmańska – Głogowska – Most Dworcowy – Towarowa – Święty Marcin – Marcinkowskiego – Podgórna – Strzelecka – AWF – Królowej Jadwigi – Górna Wilda – 28 Czerwca 1956 r. – Pamiątkowa – Zajezdnia Madalińskiego.
Fot. MPK Poznań
English
Tele-bus
Do poczytania