8 czerwca 2010 - materiał archiwalny

Krakowska Karta Miejska jest głównym bohaterem scenariusza spektaklu, który zwyciężył w konkursie „ZPORRE zmiany w Małopolsce”, zorganizowanym przez Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie. Konkurs był przeznaczony dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych, którzy mieli w najciekawszy sposób przedstawić wpływ inwestycji powstałych w ramach unijnego programu Zintegrowany Program Operacyjnego Rozwoju Regionalnego na rozwój Małopolski. Konkurs zorganizowany został z okazji 5. rocznicy wejścia Polski do Unii Europejskiej.

Najciekawszą pracę spośród 29, które otrzymał Urząd Wojewódzki, napisała Olga Gdula uczennica V Liceum Ogólnokształcącego im. A. Witkowskiego w Krakowie. W formie scenariusza spektaklu przedstawiła ona wszystkie zalety Krakowskiej Karty Miejskiej.

Jak przyznała zwyciężczyni konkursu, karta miejska zwróciła jej uwagę, kiedy zniknęły kolejki sprzed Punktu Sprzedaży Biletów Okresowych przy ul. Podwale.

- Dzięki Krakowskiej Karcie Miejskiej można łatwiej i szybciej kupić bilet. Nie trzeba stać w kolejkach, tak jak to było do tej pory. Postanowiłam więc, że do konkursu przygotuję pracę, której głównym bohaterem będzie właśnie KKM – wyjaśnia laureatka Olga Gdula.

Za pierwsze miejsce w konkursie otrzymała od wojewody małopolskiego bilet do Brukseli, gdzie zwiedzi m.in. Parlament Europejski. Nagrodę otrzymała także od Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego S.A. w Krakowie. Jest nią bilet półroczny na przejazdy wszystkimi liniami miejskimi w Krakowie.

To kolejny konkurs związany z projektami unijnymi, w którym zostaje wyróżniona Krakowska Karta Miejska. Wcześniej KKM zajęła trzecie miejsce w konkursie „Małopolski lider ZPORR”.

W ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego 2004-2006 (ZPORR) w województwie małopolskim zostało podpisanych blisko 700 umów o dofinansowanie projektów. Wartość przyznanego dofinansowania ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR) oraz Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS) wynosi 858 mln zł. Do tej pory wypłacono ponad 717 mln zł.

System KKM składa się z 60 automatów, 300 tys. kart i 80 czytników do ich kontroli. Wartość całego projektu wyniosła 7,5 mln zł netto z czego 75 proc. środków pochodziło z funduszu unijnego a pozostałe 25 proc. zapłaciło MPK S.A. w Krakowie.

Najciekawszą pracę spośród 29, które otrzymał Urząd Wojewódzki, napisała Olga Gdula uczennica V Liceum Ogólnokształcącego im. A. Witkowskiego w Krakowie. W formie scenariusza spektaklu przedstawiła ona wszystkie zalety Krakowskiej Karty Miejskiej.

Jak przyznała zwyciężczyni konkursu, karta miejska zwróciła jej uwagę, kiedy zniknęły kolejki sprzed Punktu Sprzedaży Biletów Okresowych przy ul. Podwale.

- Dzięki Krakowskiej Karcie Miejskiej można łatwiej i szybciej kupić bilet. Nie trzeba stać w kolejkach, tak jak to było do tej pory. Postanowiłam więc, że do konkursu przygotuję pracę, której głównym bohaterem będzie właśnie KKM – wyjaśnia laureatka Olga Gdula.

Za pierwsze miejsce w konkursie otrzymała od wojewody małopolskiego bilet do Brukseli, gdzie zwiedzi m.in. Parlament Europejski. Nagrodę otrzymała także od Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego S.A. w Krakowie. Jest nią bilet półroczny na przejazdy wszystkimi liniami miejskimi w Krakowie.

To kolejny konkurs związany z projektami unijnymi, w którym zostaje wyróżniona Krakowska Karta Miejska. Wcześniej KKM zajęła trzecie miejsce w konkursie „Małopolski lider ZPORR”.

W ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego 2004-2006 (ZPORR) w województwie małopolskim zostało podpisanych blisko 700 umów o dofinansowanie projektów. Wartość przyznanego dofinansowania ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR) oraz Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS) wynosi 858 mln zł. Do tej pory wypłacono ponad 717 mln zł.

System KKM składa się z 60 automatów, 300 tys. kart i 80 czytników do ich kontroli. Wartość całego projektu wyniosła 7,5 mln zł netto z czego 75 proc. środków pochodziło z funduszu unijnego a pozostałe 25 proc. zapłaciło MPK S.A. w Krakowie.

Najnowsze

5 czerwca 2025
Pracownicy MPK już po raz 16. zagrają w Turnieju Piłkarskim im. Piotra Pruchnickiego
W sobotę, 7 czerwca na boisku TS Tramwaj, przy ul. Praskiej 61a zostanie rozegrany 16. Piłkarski Turniej im. Piotra Pruchnickiego, organizowany przez pracowników MPK SA w Krakowie z zajezdni tramwajowej Podgórze.
5 czerwca 2025
Rusza 23. Sezon Krakowskiej Linii Muzealnej
W najbliższą niedzielę 8 czerwca rozpocznie się 23. sezon Krakowskiej Linii Muzealnej. Rozpocznie się wyjątkowo, bo nie od tradycyjnych kursów linii nr 0 z ul. św. Wawrzyńca do Cichego Kącika, ale od uruchomienia dwóch wyjątkowych linii, które zabiorą pasażerów do każdej z pięciu zajezdni MPK w Krakowie. W tym roku obchodzimy jubileusz 150 lat komunikacji miejskiej, więc KLM musi być wyjątkowa.
4 czerwca 2025
MPK w Krakowie podpisało umowę na dostawę 10 autobusów wodorowych
MPK w Krakowie podpisało umowę z firmą PAK-PCE Polski Autobus Wodorowy sp. z o. o. na dostawę 10 autobusów zasilanych wodorem marki NesoBus. To pierwsze pojazdy z takim zasilaniem, które kupuje krakowski przewoźnik. Umowa została zawarta 3 czerwca. Nowe autobusy zaczną wozić pasażerów za 12 miesięcy.
3 czerwca 2025
MPK w Krakowie wybrało dostawcę 190 nowych autobusów
We wtorek, 3 czerwca MPK w Krakowie wybrało dostawcę 190 nowych autobusów wyposażonych w silniki spalinowe Euro 6, spełniające najwyższe normy ochrony środowiska. Będzie nim konsorcjum Solaris Bus & Coach Sp. z o.o. i PKO Leasing S.A.
3 czerwca 2025
Odbudowany przez MPK w Krakowie wagon SN1 z 1922 roku rozpocznie tegoroczną KLM
W historycznej hali zajezdni przy ul. św. Wawrzyńca 15, która obecnie jest częścią Muzeum Inżynierii i Techniki, MPK w Krakowie zaprezentowało wyjątkowy tramwaj SN1 o numerze 59. Miało to miejsce 3 czerwca, dokładnie po 103 latach od momentu, kiedy ten wyjątkowy tramwaj zaczął wozić pasażerów.
1 czerwca 2025
Rekordowy Dzień Dziecka w krakowskim MPK
Tłumy dzieci wraz ze swoimi opiekunami, rodzicami, dziadkami odwiedziło w niedzielę, 1 czerwca zajezdnię tramwajową w Nowej Hucie. Cieszymy się, że przygotowane przez nas atrakcje tak wielu z Was się spodobały. Nie martwimy się o przyszłość, skoro tak wielu młodych osób chciało samodzielnie poprowadzić tramwaj. Doceniamy Wasze zainteresowanie tym, jak dbamy o tramwaje, jak je naprawiamy i jak je myjemy. No i cieszymy się, że tak wielkim zainteresowaniem cieszyły się historyczne tramwaje i autobusy. To ważne, aby wiedzieć jak zmienił się krakowski transport przez ostanie kilkadziesiąt lat – tym bardziej, że świętujemy w tym roku 150 lat krakowskiej komunikacji miejskiej.