11 maja 2010 - materiał archiwalny

W artykule Bartosza Piłata „Nowy tor przeszkód na ulicy Długiej” (Gazeta Wyborcza, 11.05.2010) zostały podane niezweryfikowane i nieprawdziwe informacje:

Sugerowane przez wykonawcę przebudowy ul. Długiej i skrzyżowania ul. Długiej z Basztową rozbieżności pomiędzy projektem a stanem faktycznym są obecnie badane na zlecenie MPK S.A. przez biuro projektów.  Nawet jednak, gdyby takie rozbieżności wystąpiły, to w żadnym wypadku nie będą mieć wpływu na  to, że inwestycja nie zakończy się zgodnie z planowanym terminem. Ich skala nie ma bowiem istotnego wpływu na przebieg remontu.

Nie ma także żadnego zagrożenia zakończenia w terminie przebudowy skrzyżowania ul. Długiej z Basztową z powodu odkrytych w ul. Długiej fragmentów zabytkowych piwnic. W rejonie skrzyżowania żadne zabytkowe obiekty nie zostały bowiem odnalezione.

Co więcej fakt odkrycia zabytkowych piwnic w ul. Długiej od samego początku był zakładany przy realizacji tej inwestycji. W centrum takiego miasta jak Kraków, zawsze mogą wystąpić tego typu obiekty. Trzeba jednak zaznaczyć, że zabytkowe fragmenty piwnic odkryte przy ul. Długiej są już w całości odsłonięte i zbadane przez archeologów. Obecnie powstaje także projekt odpowiedniego ich zabezpieczenia, tak aby prace w tym fragmencie ul. Długiej mogły być kontynuowane zgodnie z harmonogramem.

Reasumując, wbrew opinii autora tekstu nie ma obecnie zagrożenia terminu zakończenia inwestycji przebudowy ul. Długiej i skrzyżowania ul. Długiej z Basztową. Zgodnie z umową ma się ona zakończyć w pierwszym tygodniu lipca i nic nie wskazuje na to, aby ten termin nie został dotrzymany.

 

Zarząd MPK S.A. w Krakowie

Sugerowane przez wykonawcę przebudowy ul. Długiej i skrzyżowania ul. Długiej z Basztową rozbieżności pomiędzy projektem a stanem faktycznym są obecnie badane na zlecenie MPK S.A. przez biuro projektów.  Nawet jednak, gdyby takie rozbieżności wystąpiły, to w żadnym wypadku nie będą mieć wpływu na  to, że inwestycja nie zakończy się zgodnie z planowanym terminem. Ich skala nie ma bowiem istotnego wpływu na przebieg remontu.

Nie ma także żadnego zagrożenia zakończenia w terminie przebudowy skrzyżowania ul. Długiej z Basztową z powodu odkrytych w ul. Długiej fragmentów zabytkowych piwnic. W rejonie skrzyżowania żadne zabytkowe obiekty nie zostały bowiem odnalezione.

Co więcej fakt odkrycia zabytkowych piwnic w ul. Długiej od samego początku był zakładany przy realizacji tej inwestycji. W centrum takiego miasta jak Kraków, zawsze mogą wystąpić tego typu obiekty. Trzeba jednak zaznaczyć, że zabytkowe fragmenty piwnic odkryte przy ul. Długiej są już w całości odsłonięte i zbadane przez archeologów. Obecnie powstaje także projekt odpowiedniego ich zabezpieczenia, tak aby prace w tym fragmencie ul. Długiej mogły być kontynuowane zgodnie z harmonogramem.

Reasumując, wbrew opinii autora tekstu nie ma obecnie zagrożenia terminu zakończenia inwestycji przebudowy ul. Długiej i skrzyżowania ul. Długiej z Basztową. Zgodnie z umową ma się ona zakończyć w pierwszym tygodniu lipca i nic nie wskazuje na to, aby ten termin nie został dotrzymany.

Zarząd MPK S.A. w Krakowie

Najnowsze

26 września 2025
Krakowscy tramwajarze w walce o Polskę – wystawa w Muzeum Armii Krajowej
W piątek, 26 września, o godz. 12.00 w Muzeum Armii Krajowej przy ul. Wita Stwosza 12 została otwarta wystawa czasowa „Krakowscy tramwajarze w walce o Polskę”. Ekspozycję będzie można oglądać do 1 lutego 2026 r. Wystawa przygotowana została przez Muzeum AK w Krakowie przy współpracy z Miejskim Przedsiębiorstwie Komunikacyjnym w ramach obchodów 150 lat komunikacji miejskiej w Krakowie.
26 września 2025
O budżecie obywatelskim w tramwaju MPK
Do 3 października można głosować na projekty 12. edycji budżetu obywatelskiego. W promocję głosowania włączył się zastępca prezydenta Krakowa Łukasz Sęk, który wsiadł do tramwaju nr 52 i zachęcał podróżujących komunikacją miejską do oddania głosu na zadania zgłoszone do tegorocznego BO.
26 września 2025
Specjalne wydanie „Przewoźnika Krakowskiego”
Z okazji obchodów 150 lat został wydany specjalny numer „Przewoźnika Krakowskiego”. Można w nim znaleźć wywiady z najważniejszymi osobami, które obecnie decydują o rozwoju krakowskiego transportu m.in. z Aleksandrem Miszalskim, prezydentem Krakowa oraz Stanisławem Kracikiem, zastępcą Prezydenta Krakowa. Publikujemy także rozmowy z osobami, które zarządzały MPK przez ostatnie 45 lat – Tadeuszem Trzmielem, Julianem Pilszczkiem oraz Rafałem Świerczyńskim, obecnym prezesem zarządu MPK w Krakowie.
25 września 2025
Historyczne tramwaje wyjadą jeszcze raz na Krakowską Linię Muzealną
Co prawda zapowiedzieliśmy już w ubiegłym tygodniu zakończenie tegorocznego sezonu Krakowskiej Linii Muzealnej, ale głosy wielu miłośników historycznego taboru skłoniły nas do zmiany tej decyzji. Miał na to wpływ także fakt, że dwa tygodnie temu z powodu deszczowej pogody na KLM nie mógł kursować skład wagonów wypożyczony w ramach wymiany z MPK Poznań - Typ I i Carl Weyer. Wiemy, że wiele osób było tym zawiedzionych, bo to wyjątkowe tramwaje, a wkrótce wrócą do Poznania.
24 września 2025
Krakowskie metro codziennie przewiezie niemal 300 tys. pasażerów
Mamy jasny cel – chcemy, by za 10 lat krakowianie pojechali metrem – zapowiada prezydent Krakowa, Aleksander Miszalski. Podczas konferencji w ICE Kraków zaprezentowano trasę metra. Rekomendowany przebieg dwóch linii – M1 i M2 – ma prawie 29 kilometrów. Zaplanowano 29 stacji, w których zasięgu znajdzie się niemal 40 proc. mieszkańców. To będzie najważniejsza inwestycja najbliższej dekady, która będzie impulsem dla rozwoju całego Krakowa.
24 września 2025
„Krakowscy tramwajarze w walce o Polskę” – wernisaż wystawy
W piątek, 26 września, o godz. 12.00, Muzeum Armii Krajowej przy ul. Wita Stwosza 12 zaprasza na otwarcie wystawy czasowej pt. „Krakowscy tramwajarze w walce o Polskę”. Wstęp wolny.