11 maja 2010 - materiał archiwalny

W artykule Bartosza Piłata „Nowy tor przeszkód na ulicy Długiej” (Gazeta Wyborcza, 11.05.2010) zostały podane niezweryfikowane i nieprawdziwe informacje:

Sugerowane przez wykonawcę przebudowy ul. Długiej i skrzyżowania ul. Długiej z Basztową rozbieżności pomiędzy projektem a stanem faktycznym są obecnie badane na zlecenie MPK S.A. przez biuro projektów.  Nawet jednak, gdyby takie rozbieżności wystąpiły, to w żadnym wypadku nie będą mieć wpływu na  to, że inwestycja nie zakończy się zgodnie z planowanym terminem. Ich skala nie ma bowiem istotnego wpływu na przebieg remontu.

Nie ma także żadnego zagrożenia zakończenia w terminie przebudowy skrzyżowania ul. Długiej z Basztową z powodu odkrytych w ul. Długiej fragmentów zabytkowych piwnic. W rejonie skrzyżowania żadne zabytkowe obiekty nie zostały bowiem odnalezione.

Co więcej fakt odkrycia zabytkowych piwnic w ul. Długiej od samego początku był zakładany przy realizacji tej inwestycji. W centrum takiego miasta jak Kraków, zawsze mogą wystąpić tego typu obiekty. Trzeba jednak zaznaczyć, że zabytkowe fragmenty piwnic odkryte przy ul. Długiej są już w całości odsłonięte i zbadane przez archeologów. Obecnie powstaje także projekt odpowiedniego ich zabezpieczenia, tak aby prace w tym fragmencie ul. Długiej mogły być kontynuowane zgodnie z harmonogramem.

Reasumując, wbrew opinii autora tekstu nie ma obecnie zagrożenia terminu zakończenia inwestycji przebudowy ul. Długiej i skrzyżowania ul. Długiej z Basztową. Zgodnie z umową ma się ona zakończyć w pierwszym tygodniu lipca i nic nie wskazuje na to, aby ten termin nie został dotrzymany.

 

Zarząd MPK S.A. w Krakowie

Sugerowane przez wykonawcę przebudowy ul. Długiej i skrzyżowania ul. Długiej z Basztową rozbieżności pomiędzy projektem a stanem faktycznym są obecnie badane na zlecenie MPK S.A. przez biuro projektów.  Nawet jednak, gdyby takie rozbieżności wystąpiły, to w żadnym wypadku nie będą mieć wpływu na  to, że inwestycja nie zakończy się zgodnie z planowanym terminem. Ich skala nie ma bowiem istotnego wpływu na przebieg remontu.

Nie ma także żadnego zagrożenia zakończenia w terminie przebudowy skrzyżowania ul. Długiej z Basztową z powodu odkrytych w ul. Długiej fragmentów zabytkowych piwnic. W rejonie skrzyżowania żadne zabytkowe obiekty nie zostały bowiem odnalezione.

Co więcej fakt odkrycia zabytkowych piwnic w ul. Długiej od samego początku był zakładany przy realizacji tej inwestycji. W centrum takiego miasta jak Kraków, zawsze mogą wystąpić tego typu obiekty. Trzeba jednak zaznaczyć, że zabytkowe fragmenty piwnic odkryte przy ul. Długiej są już w całości odsłonięte i zbadane przez archeologów. Obecnie powstaje także projekt odpowiedniego ich zabezpieczenia, tak aby prace w tym fragmencie ul. Długiej mogły być kontynuowane zgodnie z harmonogramem.

Reasumując, wbrew opinii autora tekstu nie ma obecnie zagrożenia terminu zakończenia inwestycji przebudowy ul. Długiej i skrzyżowania ul. Długiej z Basztową. Zgodnie z umową ma się ona zakończyć w pierwszym tygodniu lipca i nic nie wskazuje na to, aby ten termin nie został dotrzymany.

Zarząd MPK S.A. w Krakowie

Najnowsze

5 czerwca 2025
Pracownicy MPK już po raz 16. zagrają w Turnieju Piłkarskim im. Piotra Pruchnickiego
W sobotę, 7 czerwca na boisku TS Tramwaj, przy ul. Praskiej 61a zostanie rozegrany 16. Piłkarski Turniej im. Piotra Pruchnickiego, organizowany przez pracowników MPK SA w Krakowie z zajezdni tramwajowej Podgórze.
5 czerwca 2025
Rusza 23. Sezon Krakowskiej Linii Muzealnej
W najbliższą niedzielę 8 czerwca rozpocznie się 23. sezon Krakowskiej Linii Muzealnej. Rozpocznie się wyjątkowo, bo nie od tradycyjnych kursów linii nr 0 z ul. św. Wawrzyńca do Cichego Kącika, ale od uruchomienia dwóch wyjątkowych linii, które zabiorą pasażerów do każdej z pięciu zajezdni MPK w Krakowie. W tym roku obchodzimy jubileusz 150 lat komunikacji miejskiej, więc KLM musi być wyjątkowa.
4 czerwca 2025
MPK w Krakowie podpisało umowę na dostawę 10 autobusów wodorowych
MPK w Krakowie podpisało umowę z firmą PAK-PCE Polski Autobus Wodorowy sp. z o. o. na dostawę 10 autobusów zasilanych wodorem marki NesoBus. To pierwsze pojazdy z takim zasilaniem, które kupuje krakowski przewoźnik. Umowa została zawarta 3 czerwca. Nowe autobusy zaczną wozić pasażerów za 12 miesięcy.
3 czerwca 2025
MPK w Krakowie wybrało dostawcę 190 nowych autobusów
We wtorek, 3 czerwca MPK w Krakowie wybrało dostawcę 190 nowych autobusów wyposażonych w silniki spalinowe Euro 6, spełniające najwyższe normy ochrony środowiska. Będzie nim konsorcjum Solaris Bus & Coach Sp. z o.o. i PKO Leasing S.A.
3 czerwca 2025
Odbudowany przez MPK w Krakowie wagon SN1 z 1922 roku rozpocznie tegoroczną KLM
W historycznej hali zajezdni przy ul. św. Wawrzyńca 15, która obecnie jest częścią Muzeum Inżynierii i Techniki, MPK w Krakowie zaprezentowało wyjątkowy tramwaj SN1 o numerze 59. Miało to miejsce 3 czerwca, dokładnie po 103 latach od momentu, kiedy ten wyjątkowy tramwaj zaczął wozić pasażerów.
1 czerwca 2025
Rekordowy Dzień Dziecka w krakowskim MPK
Tłumy dzieci wraz ze swoimi opiekunami, rodzicami, dziadkami odwiedziło w niedzielę, 1 czerwca zajezdnię tramwajową w Nowej Hucie. Cieszymy się, że przygotowane przez nas atrakcje tak wielu z Was się spodobały. Nie martwimy się o przyszłość, skoro tak wielu młodych osób chciało samodzielnie poprowadzić tramwaj. Doceniamy Wasze zainteresowanie tym, jak dbamy o tramwaje, jak je naprawiamy i jak je myjemy. No i cieszymy się, że tak wielkim zainteresowaniem cieszyły się historyczne tramwaje i autobusy. To ważne, aby wiedzieć jak zmienił się krakowski transport przez ostanie kilkadziesiąt lat – tym bardziej, że świętujemy w tym roku 150 lat krakowskiej komunikacji miejskiej.