11 maja 2010 - materiał archiwalny

W artykule Bartosza Piłata „Nowy tor przeszkód na ulicy Długiej” (Gazeta Wyborcza, 11.05.2010) zostały podane niezweryfikowane i nieprawdziwe informacje:

Sugerowane przez wykonawcę przebudowy ul. Długiej i skrzyżowania ul. Długiej z Basztową rozbieżności pomiędzy projektem a stanem faktycznym są obecnie badane na zlecenie MPK S.A. przez biuro projektów.  Nawet jednak, gdyby takie rozbieżności wystąpiły, to w żadnym wypadku nie będą mieć wpływu na  to, że inwestycja nie zakończy się zgodnie z planowanym terminem. Ich skala nie ma bowiem istotnego wpływu na przebieg remontu.

Nie ma także żadnego zagrożenia zakończenia w terminie przebudowy skrzyżowania ul. Długiej z Basztową z powodu odkrytych w ul. Długiej fragmentów zabytkowych piwnic. W rejonie skrzyżowania żadne zabytkowe obiekty nie zostały bowiem odnalezione.

Co więcej fakt odkrycia zabytkowych piwnic w ul. Długiej od samego początku był zakładany przy realizacji tej inwestycji. W centrum takiego miasta jak Kraków, zawsze mogą wystąpić tego typu obiekty. Trzeba jednak zaznaczyć, że zabytkowe fragmenty piwnic odkryte przy ul. Długiej są już w całości odsłonięte i zbadane przez archeologów. Obecnie powstaje także projekt odpowiedniego ich zabezpieczenia, tak aby prace w tym fragmencie ul. Długiej mogły być kontynuowane zgodnie z harmonogramem.

Reasumując, wbrew opinii autora tekstu nie ma obecnie zagrożenia terminu zakończenia inwestycji przebudowy ul. Długiej i skrzyżowania ul. Długiej z Basztową. Zgodnie z umową ma się ona zakończyć w pierwszym tygodniu lipca i nic nie wskazuje na to, aby ten termin nie został dotrzymany.

 

Zarząd MPK S.A. w Krakowie

Sugerowane przez wykonawcę przebudowy ul. Długiej i skrzyżowania ul. Długiej z Basztową rozbieżności pomiędzy projektem a stanem faktycznym są obecnie badane na zlecenie MPK S.A. przez biuro projektów.  Nawet jednak, gdyby takie rozbieżności wystąpiły, to w żadnym wypadku nie będą mieć wpływu na  to, że inwestycja nie zakończy się zgodnie z planowanym terminem. Ich skala nie ma bowiem istotnego wpływu na przebieg remontu.

Nie ma także żadnego zagrożenia zakończenia w terminie przebudowy skrzyżowania ul. Długiej z Basztową z powodu odkrytych w ul. Długiej fragmentów zabytkowych piwnic. W rejonie skrzyżowania żadne zabytkowe obiekty nie zostały bowiem odnalezione.

Co więcej fakt odkrycia zabytkowych piwnic w ul. Długiej od samego początku był zakładany przy realizacji tej inwestycji. W centrum takiego miasta jak Kraków, zawsze mogą wystąpić tego typu obiekty. Trzeba jednak zaznaczyć, że zabytkowe fragmenty piwnic odkryte przy ul. Długiej są już w całości odsłonięte i zbadane przez archeologów. Obecnie powstaje także projekt odpowiedniego ich zabezpieczenia, tak aby prace w tym fragmencie ul. Długiej mogły być kontynuowane zgodnie z harmonogramem.

Reasumując, wbrew opinii autora tekstu nie ma obecnie zagrożenia terminu zakończenia inwestycji przebudowy ul. Długiej i skrzyżowania ul. Długiej z Basztową. Zgodnie z umową ma się ona zakończyć w pierwszym tygodniu lipca i nic nie wskazuje na to, aby ten termin nie został dotrzymany.

Zarząd MPK S.A. w Krakowie

Najnowsze

25 lipca 2025
Tunel KST znów otwarty. Tramwaje wracają pod Dworzec Główny
W poniedziałek, 28 lipca wraca ruch tramwajowy w tunelu Krakowskiego Szybkiego Tramwaju pod Dworcem Głównym. Przez miesiąc – od 28 czerwca – tunel był zamknięty z powodu zaplanowanych prac związanych z wymianą elementów systemu przeciwpożarowego.
24 lipca 2025
Wagon SN1 z 1922 roku przewiezie pasażerów na KLM
W najbliższą niedzielę, 27 lipca na Krakowskiej Linii Muzealnej na linię 0 wyjedzie ponad stuletni wagon odbudowany przez pracowników MPK w Krakowie. Chodzi oczywiście o tramwaj SN1 o numerze 59 z 1922 roku, zaprezentowany w tym roku w ramach jubileuszu 150 lat komunikacji miejskiej w Krakowie.
24 lipca 2025
Blisko 152 miliony złotych na rozwój transportu publicznego
Kraków sięga po środki na rozwój zrównoważonego transportu. Dzięki finansowaniu z Funduszy Europejskich remontu doczeka się układ torowiska na ul. Starowiślnej, ul. Straszewskiego i ul. Karmelickiej. Miasto zyskało też finansowanie na rozwój inteligentnych systemów transportowych, czyli m.in. ekranów z informacją pasażerską czy systemów kontrolnych w strefach ograniczonego ruchu. Za te projekty odpowiada Zarząd Dróg Miasta Krakowa.
18 lipca 2025
Wyjątkowa niedziela z KLM - dwie linie tramwajowe i jedna autobusowa
W niedzielę, 20 lipca na ulice Krakowa wyjechały zabytkowe tramwaje i autobusy w ramach Krakowskiej Linii Muzealnej. Tego dnia uruchomiono aż trzy specjalne linie z udziałem historycznych pojazdów.
17 lipca 2025
Nowe biletomaty w tramwajach i autobusach
W pojazdach Komunikacji Miejskiej w Krakowie sukcesywnie wymieniane są najbardziej wyeksploatowane biletomaty na nowoczesne i bardziej niezawodne urządzenia. To ważna zmiana – dotychczasowe automaty, po wielu latach użytkowania, ulegały coraz częstszym awariom. Nowe rozwiązania są nie tylko bardziej odporne na usterki, ale także przyjazne dla środowiska – nie drukują już papierowych biletów.
16 lipca 2025
Zabytkowe autobusy i tramwaje wyjechały na ulicach Krakowa
W niedzielę, 13 lipca, na ulice Krakowa po raz kolejny wyjechały zabytkowe autobusy i tramwaje w ramach Krakowskiej Linii Muzealnej.