11 maja 2010 - materiał archiwalny

W artykule Bartosza Piłata „Nowy tor przeszkód na ulicy Długiej” (Gazeta Wyborcza, 11.05.2010) zostały podane niezweryfikowane i nieprawdziwe informacje:

Sugerowane przez wykonawcę przebudowy ul. Długiej i skrzyżowania ul. Długiej z Basztową rozbieżności pomiędzy projektem a stanem faktycznym są obecnie badane na zlecenie MPK S.A. przez biuro projektów.  Nawet jednak, gdyby takie rozbieżności wystąpiły, to w żadnym wypadku nie będą mieć wpływu na  to, że inwestycja nie zakończy się zgodnie z planowanym terminem. Ich skala nie ma bowiem istotnego wpływu na przebieg remontu.

Nie ma także żadnego zagrożenia zakończenia w terminie przebudowy skrzyżowania ul. Długiej z Basztową z powodu odkrytych w ul. Długiej fragmentów zabytkowych piwnic. W rejonie skrzyżowania żadne zabytkowe obiekty nie zostały bowiem odnalezione.

Co więcej fakt odkrycia zabytkowych piwnic w ul. Długiej od samego początku był zakładany przy realizacji tej inwestycji. W centrum takiego miasta jak Kraków, zawsze mogą wystąpić tego typu obiekty. Trzeba jednak zaznaczyć, że zabytkowe fragmenty piwnic odkryte przy ul. Długiej są już w całości odsłonięte i zbadane przez archeologów. Obecnie powstaje także projekt odpowiedniego ich zabezpieczenia, tak aby prace w tym fragmencie ul. Długiej mogły być kontynuowane zgodnie z harmonogramem.

Reasumując, wbrew opinii autora tekstu nie ma obecnie zagrożenia terminu zakończenia inwestycji przebudowy ul. Długiej i skrzyżowania ul. Długiej z Basztową. Zgodnie z umową ma się ona zakończyć w pierwszym tygodniu lipca i nic nie wskazuje na to, aby ten termin nie został dotrzymany.

 

Zarząd MPK S.A. w Krakowie

Sugerowane przez wykonawcę przebudowy ul. Długiej i skrzyżowania ul. Długiej z Basztową rozbieżności pomiędzy projektem a stanem faktycznym są obecnie badane na zlecenie MPK S.A. przez biuro projektów.  Nawet jednak, gdyby takie rozbieżności wystąpiły, to w żadnym wypadku nie będą mieć wpływu na  to, że inwestycja nie zakończy się zgodnie z planowanym terminem. Ich skala nie ma bowiem istotnego wpływu na przebieg remontu.

Nie ma także żadnego zagrożenia zakończenia w terminie przebudowy skrzyżowania ul. Długiej z Basztową z powodu odkrytych w ul. Długiej fragmentów zabytkowych piwnic. W rejonie skrzyżowania żadne zabytkowe obiekty nie zostały bowiem odnalezione.

Co więcej fakt odkrycia zabytkowych piwnic w ul. Długiej od samego początku był zakładany przy realizacji tej inwestycji. W centrum takiego miasta jak Kraków, zawsze mogą wystąpić tego typu obiekty. Trzeba jednak zaznaczyć, że zabytkowe fragmenty piwnic odkryte przy ul. Długiej są już w całości odsłonięte i zbadane przez archeologów. Obecnie powstaje także projekt odpowiedniego ich zabezpieczenia, tak aby prace w tym fragmencie ul. Długiej mogły być kontynuowane zgodnie z harmonogramem.

Reasumując, wbrew opinii autora tekstu nie ma obecnie zagrożenia terminu zakończenia inwestycji przebudowy ul. Długiej i skrzyżowania ul. Długiej z Basztową. Zgodnie z umową ma się ona zakończyć w pierwszym tygodniu lipca i nic nie wskazuje na to, aby ten termin nie został dotrzymany.

Zarząd MPK S.A. w Krakowie

Najnowsze

16 kwietnia 2025
Kraków przekaże pięć używanych autobusów do miasta Sumy
W związku z apelem władz ukraińskiego miasta Sumy, położonego tuż przy granicy z Rosją, Kraków zdecydował o przekazaniu temu miastu w ramach pomocy humanitarnej pięciu używanych autobusów. W związku z toczącą się wojną to ukraińskie miasto stawia czoła licznym wyzwaniom w zakresie zabezpieczenia ciągłości funkcjonowania usług komunalnych, w tym także transportowych. Brakuje tam m.in. autobusów.
14 kwietnia 2025
37 nowych autobusów dołączyło do floty MPK w Krakowie
Mieszkańcy Krakowa będą mogli podróżować nowymi autobusami. Do floty krakowskiego przewoźnika dołączyło bowiem 37 nowych pojazdów Solaris Urbino 12 z napędem mild hybrid. Ich przekazanie i prezentacja odbyła się w poniedziałek 14 kwietnia na terenie zajezdni autobusowej w Bieńczycach. W wydarzeniu wziął udział Stanisław Kracik, zastępca Prezydenta Krakowa. Nowoczesne, niskopodłogowe pojazdy o długości 12 metrów zostały wyposażone w klimatyzację, system informacji pasażerskiej, ładowarki USB oraz nowoczesne systemy wspierające bezpieczeństwo, w tym system antykolizyjny MobilEye Shield+.
11 kwietnia 2025
Prezydent Krakowa pogratulował motorniczej MPK uratowania życia niemowlęcia
Prezydent Krakowa Aleksander Miszalski spotkał się dzisiaj (11 kwietnia) z motorniczą krakowskiego przewoźnika, Moniką Mól, aby pogratulować jej znakomitego zachowania. Pani Monika uratowała wczoraj życie niemowlęcia, które przestało oddychać.
10 kwietnia 2025
Wyjątkowy wagon historyczny ND będzie woził mieszkańców na Krakowskiej Linii Muzealnej
Jest zielony i powstał z części zebranych z czterech miast: Krakowa, Poznania, Katowic i Łodzi. Tak więc pomimo tego, że jest z rodziny wagonów typu N, które w przeszłości były w Polsce...
9 kwietnia 2025
Nowy numer „Przewoźnika Krakowskiego” już dostępny
Nowy numer „Przewoźnika Krakowskiego” już jest dostępny. W tym numerze sporo miejsca poświęcamy rozpoczęciu obchodów 150 lat komunikacji miejskiej w Krakowie. Przypominamy także wyjątkowe rocznice związane z historią naszych tramwajów i autobusów.
9 kwietnia 2025
Nowa strona internetowa MPK w Krakowie z myślą o wszystkich pasażerach
W odpowiedzi na wnioski naszych pasażerów, w tym przede wszystkim osób z niepełnosprawnością wzroku, MPK w Krakowie uruchomiło nową stronę internetową. To co zwraca od razu uwagę to jej zmieniony w porównaniu do poprzedniej wersji strony, nowoczesny i przyjazny wygląd. Jednak najistotniejsze zmiany dotyczą nowych funkcjonalności portalu krakowskiego przewoźnika.