Miłośnicy historycznych autobusów z całej Polski mieli w sobotę, 31 maja wyjątkową okazję przejechać się kultowymi autobusami Jelcz PR11. Tego dnia do Krakowa przyjechały bowiem Jelcze PR110 z Rzeszowa, Poznania, Wrocławia i Warszawy (dwa autobusy), które wyjechały na specjalną linię PR. Kursowały z Alei Przyjaźni w Nowej Hucie do Nowego Kleparza. Na trasie tej linii pojawiło się w sumie pięć zabytkowych autobusów.
Warto podkreślić, że był to pierwszy taki przejazd. Do tej pory w żadnym innym polskim mieście nie odbył się przejazd historycznych Jelczy PR110 w takiej liczbie. Wydarzenie zostało zorganizowane w ramach obchodów 150 lat komunikacji miejskiej w Krakowie.
Dodatkowo tego dnia można było zobaczyć wyremontowany przez pracowników MPK krakowski autobus Jelcz PR110. To pojazdy, które jednoznacznie kojarzą się z czasami PRL i kursami na terenie Nowej Huty. Do Krakowa pierwsze autobusy Jelcz PR110 zostały sprowadzone w styczniu 1978 roku. Wzbudziły bardzo duże zainteresowanie i dobry odbiór wśród pasażerów i mechaników. Czar prysł jednak dość szybko. Mimo unieruchomienia wielu pojazdów z powodu awarii i braku części, dostawy tych autobusów trwały nadal. Do 1982 roku dostarczono łącznie aż 340 pojazdów tej marki. Od 1981 roku, gdy nastąpiła dostawa pierwszych autobusów węgierskiej firmy Ikarus, systematycznie wycofywano Jelcze PR110 z ruchu. Ostatnie z nich skreślone zostały z inwentarza w 1988 roku.
Jelcze PR110 często nazywane są Berlietami. Nazwa wzięła się stąd, że w 1972 roku to właśnie od francuskiej firmy Berliet zakupiona została licencja na budowę dwudrzwiowego autobusu w fabryce Jelcza. Pojazdy przekonstruowano i w 1975 roku powstały pierwsze egzemplarze autobusu z oznaczeniem PR110. Był to pierwszy w Polsce seryjny autobus z fabryki Jelcza z silnikiem umieszczonym z tyłu (WSK Mielec na licencji Leyland), z synchronizowaną skrzynią biegów.
Pomimo sporej liczby autobusów Jelcz PR110 w Krakowie, żaden z nich nie przetrwał do czasów współczesnych. Jednak dzięki wysiłkowi pracowników MPK w Krakowie, udało się taki pojazd pozyskać w Rzeszowie, a następnie wyremontować go z najwyższą dbałością o przywrócenie oryginalnego wyglądu.