17 września 2023 - materiał archiwalny
17 września 2023 - materiał archiwalny

 
To była znakomita wspólna zabawa, za którą wszystkim uczestnikom bardzo dziękujemy. W paradzie zabytkowych i współczesnych tramwajów wzięło udział bardzo dużo osób, a to dla nas dowód na to, że takie wydarzenia warto organizować. W ten sposób możemy nie tylko uczyć historii krakowskiej komunikacji miejskiej, ale także bliżej zaprezentować nasze najnowsze pojazdy, które na co dzień służą mieszkańcom.

Historyczne i współczesne tramwaje wyruszyły z zajezdni tramwajowej Podgórze i dojechały do zajezdni tramwajowej Nowa Huta. W paradzie wzięły udział wyjątkowe wagony w tym te najstarsze w kolekcji MPK SA, jak popularna „Gracówka”, a także wagony typu N z Warszawy i Poznania, które w ramach wymiany trafiły do Krakowa. Kraków będzie można było podziwiać również z okien współczesnych tramwajów, które brały udział w paradzie, w tym z okien najnowszego Lajkonika II oraz najdłuższego tramwaju w Polsce czyli Krakowiaka.

Przejazd historycznymi tramwajami był bezpłatny – uczestnicy otrzymali pamiątkowe bilety. Po przyjeździe na teren zajezdni Nowa Huta dla uczestników parady zostało przygotowanych wiele atrakcji, m.in. przejazdy potrójnym składem wagonów N z Warszawy, Krakowa i Poznania z zajezdni Nowa Huta do pl. Centralnego, przejazdy na terenie zajezdni zabytkowym Tarpanem i radiowozem, możliwość wejścia do kabiny tramwaju oraz gry i zabawy dla dzieci. Swoje stoiska miała także Policja i Straż Miejska.

Relację z parady i atrakcji przygotowanych w zajezdni Nowa Huta można zobaczyć tutaj

Galeria

Najnowsze

18 lipca 2025
Wyjątkowa niedziela z KLM - dwie linie tramwajowe i jedna autobusowa
W niedzielę, 20 lipca na ulice Krakowa wyjechały zabytkowe tramwaje i autobusy w ramach Krakowskiej Linii Muzealnej. Tego dnia uruchomiono aż trzy specjalne linie z udziałem historycznych pojazdów.
17 lipca 2025
Nowe biletomaty w tramwajach i autobusach
W pojazdach Komunikacji Miejskiej w Krakowie sukcesywnie wymieniane są najbardziej wyeksploatowane biletomaty na nowoczesne i bardziej niezawodne urządzenia. To ważna zmiana – dotychczasowe automaty, po wielu latach użytkowania, ulegały coraz częstszym awariom. Nowe rozwiązania są nie tylko bardziej odporne na usterki, ale także przyjazne dla środowiska – nie drukują już papierowych biletów.
16 lipca 2025
Zabytkowe autobusy i tramwaje wyjechały na ulicach Krakowa
W niedzielę, 13 lipca, na ulice Krakowa po raz kolejny wyjechały zabytkowe autobusy i tramwaje w ramach Krakowskiej Linii Muzealnej.
9 lipca 2025
Kraków wycofuje z ruchu wszystkie autobusy z silnikami Euro 5
W środę, 9 lipca do floty MPK w Krakowie dołączyło osiem nowych midi autobusów marki Autosan. W porównaniu do innych kontraktów krakowskiego przewoźnika liczba nowych pojazdów nie jest może imponująca, ale pozwala na wycofanie z ruchu ostatnich egzemplarzy autobusów spalinowych z silnikami Euro 5.
8 lipca 2025
Umowa na dostawę pięciu przegubowych autobusów elektrycznych
MPK w Krakowie podpisało 8 lipca umowę na dostawę pięciu przegubowych autobusów elektrycznych z firmą Solaris Bus & Coach. Krakowski przewoźnik uzyskał już wsparcie finansowe na realizację tej inwestycji w ramach przedsięwzięcia o nazwie „Rozwój floty autobusów zeroemisyjnych dla potrzeb realizacji usług transportu publicznego w Krakowie”. Z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności MPK uzyska niemal 100 proc. dofinansowania do zakupu tych pojazdów.
7 lipca 2025
Wyjątkowy weekend z KLM – wieczorne kursy i wagon z XIX wieku
To był wyjątkowy weekend z Krakowską Linią Muzealną. Po raz pierwszy w historii zabytkowe tramwaje kursowały w… godzinach wieczornych. W sobotę, 5 lipca, została uruchomiona specjalna linia tramwajowa nr 66. Linia kursowała w godz. od ok. 18.00 do ok. 23.30 co ok. 60 minut. Na linii 66 kursowały dwa składy wagonów historycznych – tramwaj silnikowy 4N z przyczepą S2D, która charakteryzuje się niskopodłogowym wejściem w części środkowej oraz norymberski tramwaj GT6.