1 grudnia 2021 - materiał archiwalny
1 grudnia 2021 - materiał archiwalny

Od ponad pół roku mieszkańcy Krakowa wracają i systematycznie korzystają z komunikacji miejskiej. Świadczą o tym wpływy ze sprzedaży biletów, które z miesiąca na miesiąc rosną. Na przestrzeni minionego półrocza średni miesięczny wzrost wpływów wynosił ok. 1,5 mln złotych a w październiku wyniósł 27,5 mln zł.

Wpływy ze sprzedaży biletów wyglądały następująco:

 

Wpływy ze sprzedaży biletów wyglądały następująco:

Dane za ostatnie pół roku potwierdzają, że komunikacja miejska w dalszym ciągu jest podstawowym środkiem transportu wielu krakowian w czasie, gdy zajęcia w szkołach czy na uczelniach wyższych, a także praca jest realizowana w trybie stacjonarnym.

Wpływy te pozwalają na utrzymanie atrakcyjnej częstotliwości kursowania autobusów i tramwajów oraz uruchomienie nowych linii jak nr 307 i 337, a także na wydłużenie niektórych aktualnych linii autobusowych – np. nr 605.

Przypominamy, że od lutego miasto przygotowało promocyjną ofertę biletu 5+1 z którym bez ograniczeń możemy podróżować wszystkimi pojazdami komunikacji miejskiej na terenie pierwszej strefy biletowej. Koszt miesięczny wygląda następująco, przez pierwsze pięć miesięcy to 80 zł i za szósty miesiąc 20 zł lub w przypadku biletu ulgowego - 40 zł przez pierwsze pięć miesięcy i 10 zł za szósty miesiąc.  

Oferowana w ramach programu zniżka za bilet miesięczny sieciowy jest konkurencyjna wobec cen biletów jednorazowych. Celem jej wprowadzenia jest zachęcenie większej liczby krakowian do regularnego korzystania z transportu zbiorowego, co również w efekcie może przyczynić się do ograniczenia ruchu samochodów w mieście.

Z badań przeprowadzonych w wielu państwach wynika, że ryzyko zakażeń koronawirusem w środkach transportu publicznego, przy zastosowaniu odpowiednich środków bezpieczeństwa, które są używane m.in. w komunikacji miejskiej w Krakowie jest niskie lub nawet bardzo niskie.

Niemiecki Instytut im. Roberta Kocha prześledził ponad 55 tys. przypadków zachorowań na COVID-19. Z badań wynika, że w środkach komunikacji zbiorowej doszło jedynie do 90 zakażeń (0,2 proc. całości objętych badaniem). W Niemczech obowiązuje i jest przestrzegany nakaz noszenia maseczek, ale nie została ograniczona liczba dostępnych miejsc w autobusach czy pociągach. Analiza Brytyjskiej Organizacji ds. Bezpieczeństwa Kolei wskazuje, że ryzyko zarażenia się podczas podróży pociągiem to 1 na 11 tys. przejazdów. Jest to równoważne z szansą mniejszą niż 0,01 proc.

Fot. ZTP

Najnowsze

5 czerwca 2025
Pracownicy MPK już po raz 16. zagrają w Turnieju Piłkarskim im. Piotra Pruchnickiego
W sobotę, 7 czerwca na boisku TS Tramwaj, przy ul. Praskiej 61a zostanie rozegrany 16. Piłkarski Turniej im. Piotra Pruchnickiego, organizowany przez pracowników MPK SA w Krakowie z zajezdni tramwajowej Podgórze.
5 czerwca 2025
Rusza 23. Sezon Krakowskiej Linii Muzealnej
W najbliższą niedzielę 8 czerwca rozpocznie się 23. sezon Krakowskiej Linii Muzealnej. Rozpocznie się wyjątkowo, bo nie od tradycyjnych kursów linii nr 0 z ul. św. Wawrzyńca do Cichego Kącika, ale od uruchomienia dwóch wyjątkowych linii, które zabiorą pasażerów do każdej z pięciu zajezdni MPK w Krakowie. W tym roku obchodzimy jubileusz 150 lat komunikacji miejskiej, więc KLM musi być wyjątkowa.
4 czerwca 2025
MPK w Krakowie podpisało umowę na dostawę 10 autobusów wodorowych
MPK w Krakowie podpisało umowę z firmą PAK-PCE Polski Autobus Wodorowy sp. z o. o. na dostawę 10 autobusów zasilanych wodorem marki NesoBus. To pierwsze pojazdy z takim zasilaniem, które kupuje krakowski przewoźnik. Umowa została zawarta 3 czerwca. Nowe autobusy zaczną wozić pasażerów za 12 miesięcy.
3 czerwca 2025
MPK w Krakowie wybrało dostawcę 190 nowych autobusów
We wtorek, 3 czerwca MPK w Krakowie wybrało dostawcę 190 nowych autobusów wyposażonych w silniki spalinowe Euro 6, spełniające najwyższe normy ochrony środowiska. Będzie nim konsorcjum Solaris Bus & Coach Sp. z o.o. i PKO Leasing S.A.
3 czerwca 2025
Odbudowany przez MPK w Krakowie wagon SN1 z 1922 roku rozpocznie tegoroczną KLM
W historycznej hali zajezdni przy ul. św. Wawrzyńca 15, która obecnie jest częścią Muzeum Inżynierii i Techniki, MPK w Krakowie zaprezentowało wyjątkowy tramwaj SN1 o numerze 59. Miało to miejsce 3 czerwca, dokładnie po 103 latach od momentu, kiedy ten wyjątkowy tramwaj zaczął wozić pasażerów.
1 czerwca 2025
Rekordowy Dzień Dziecka w krakowskim MPK
Tłumy dzieci wraz ze swoimi opiekunami, rodzicami, dziadkami odwiedziło w niedzielę, 1 czerwca zajezdnię tramwajową w Nowej Hucie. Cieszymy się, że przygotowane przez nas atrakcje tak wielu z Was się spodobały. Nie martwimy się o przyszłość, skoro tak wielu młodych osób chciało samodzielnie poprowadzić tramwaj. Doceniamy Wasze zainteresowanie tym, jak dbamy o tramwaje, jak je naprawiamy i jak je myjemy. No i cieszymy się, że tak wielkim zainteresowaniem cieszyły się historyczne tramwaje i autobusy. To ważne, aby wiedzieć jak zmienił się krakowski transport przez ostanie kilkadziesiąt lat – tym bardziej, że świętujemy w tym roku 150 lat krakowskiej komunikacji miejskiej.