25 sierpnia 2021 - materiał archiwalny
25 sierpnia 2021 - materiał archiwalny

Mieszkańcy Krakowa jeszcze łatwiej zamówią usługę Tele-busa. Specjalnie dla nich została przygotowana aplikacja „TELE-BUS Kraków” umożliwiająca planowanie przejazdów na terenie Rybitw i Płaszowa. Aplikacja jest bezpłatna i można ją pobrać ze sklepu internetowego Google oraz App Store. Aby z niej korzystać i zamawiać usługę Tele-busa za jej pomocą należy zarejestrować się w systemie podając swoje dane, w tym adres mailowy i numer telefonu. Podczas rejestracji na wskazany numer telefonu zostanie wysłany specjalny numer PIN niezbędny do zakończenia procesu rejestracji. Po jego wpisaniu rejestracja zostanie zakończona i nowy użytkownik będzie już mógł składać zamówienia na przejazd oraz zarządzać swoimi rezerwacjami. Osoby, które korzystały już z usługi Tele-busa i mają założone konto w systemie, skorzystają z uproszczonej procedury rejestracji. Po pobraniu aplikacji powinny wybrać zakładkę „Zapomniałeś czegoś” i uzyskać kolejno login i hasło, a następnie przy ich użyciu zalogować się w systemie – konieczne będzie podanie nowego loginu i adresu mailowego, a w trakcie rejestracji można zmodyfikować hasło.

Dla użytkowników Tele-busa została także przygotowana specjalna strona internetowa, która także umożliwi zamawianie tej usługi. Aby to zrobić wystarczy wpisać do przeglądarki internetowej adres: https://telebus.mpk.krakow.pl/TelebusBooking. Podobnie jak w przypadku aplikacji nowi użytkownicy będą musieli się zarejestrować na tej stronie, a obecni będą mogli odzyskać swoje dane potrzebne do zalogowania się wybierając zakładkę „Odzyskaj swoje dane uwierzytelniające”.

Dla pasażerów zostały przygotowane specjalne filmy instruktażowe dostępne na stronie internetowej https://www.mpk.krakow.pl/pl/tele-bus/

Do tej pory pasażerowie mogli zamówić Tele-busa tylko przez telefon dzwoniąc do dyspozytora, który pracuje w określonych godzinach. Dzięki aplikacji i stronie internetowej pasażerowie będą mogli zamówić usługę o każdej porze. Oczywiście te osoby, które będą chciały zamówić przejazd Tele-busem kontaktując się z dyspozytorem, nadal będą mogły to zrobić dzwoniąc na numer 800 54 17 17 lub 12 254 17 17.

Samo zamawianie przejazdu zarówno przez aplikację, jak i na stronie internetowej jest proste i intuicyjne. Z listy przystanków lub na mapie wybieramy przystanek początkowy i końcowy, a także godzinę odjazdu lub przyjazdu. Należy pamiętać, że zamówienie usługi Tele-busa można złożyć nie później niż 30 minut przed jej planowanym rozpoczęciem i nie wcześniej niż 14 dni przed planowaną podróżą (zamówienia składane telefonicznie, obejmujące zakres godzinowy od godz. 21.30 do godz. 23.00 danego dnia, składane w danym dniu, muszą być złożone do godz. 21.00, a obejmujące poranny zakres godzinowy do godz. 7.30 muszą być złożone dnia poprzedniego do godz. 21:00). Jednego dnia można złożyć maksymalnie pięć zamówień na usługę Tele-busa.

Przypomnijmy, że usługa Tele-busa funkcjonuje w rejonie Płaszowa i Rybitw. Polega na zamówieniu przejazdu przez telefon, aplikację lub stronę internetową. Autobusy nie mają stałych tras, ani rozkładów jazdy. Godzina przyjazdu autobusu oraz trasa zależą od potrzeb pasażerów i dostępności autobusów.

Pierwszy kurs Tele-busa odbył się 14 lipca 2007 roku.  Usługa Tele-busa zmieniała się od tego czasu i dostosowywana była do potrzeb mieszkańców. W ciągu ponad 14 lat Tele-bus rozszerzał swoje granice cztery razy. Z oferty Tele-busa skorzystały  w dużym stopniu szkoły, a małe autobusy MPK SA w Krakowie stały się pewnym i bezpiecznym środkiem transportu dla dzieci. Usytuowanie przystanków Tele-busa w pobliżu wejść  do szkół minimalizuje konieczność przejść przez ulicę, co ma szczególnie znaczenie dla zachowania  bezpieczeństwa dzieci. Po zakończeniu budowy nowej linii tramwajowej do Małego Płaszowa Tele-bus stał się także często wybieranym środkiem transportu pozwalającym na szybkie i wygodne dotarcie do tramwaju.

Galeria

Najnowsze

5 czerwca 2025
Pracownicy MPK już po raz 16. zagrają w Turnieju Piłkarskim im. Piotra Pruchnickiego
W sobotę, 7 czerwca na boisku TS Tramwaj, przy ul. Praskiej 61a zostanie rozegrany 16. Piłkarski Turniej im. Piotra Pruchnickiego, organizowany przez pracowników MPK SA w Krakowie z zajezdni tramwajowej Podgórze.
5 czerwca 2025
Rusza 23. Sezon Krakowskiej Linii Muzealnej
W najbliższą niedzielę 8 czerwca rozpocznie się 23. sezon Krakowskiej Linii Muzealnej. Rozpocznie się wyjątkowo, bo nie od tradycyjnych kursów linii nr 0 z ul. św. Wawrzyńca do Cichego Kącika, ale od uruchomienia dwóch wyjątkowych linii, które zabiorą pasażerów do każdej z pięciu zajezdni MPK w Krakowie. W tym roku obchodzimy jubileusz 150 lat komunikacji miejskiej, więc KLM musi być wyjątkowa.
4 czerwca 2025
MPK w Krakowie podpisało umowę na dostawę 10 autobusów wodorowych
MPK w Krakowie podpisało umowę z firmą PAK-PCE Polski Autobus Wodorowy sp. z o. o. na dostawę 10 autobusów zasilanych wodorem marki NesoBus. To pierwsze pojazdy z takim zasilaniem, które kupuje krakowski przewoźnik. Umowa została zawarta 3 czerwca. Nowe autobusy zaczną wozić pasażerów za 12 miesięcy.
3 czerwca 2025
MPK w Krakowie wybrało dostawcę 190 nowych autobusów
We wtorek, 3 czerwca MPK w Krakowie wybrało dostawcę 190 nowych autobusów wyposażonych w silniki spalinowe Euro 6, spełniające najwyższe normy ochrony środowiska. Będzie nim konsorcjum Solaris Bus & Coach Sp. z o.o. i PKO Leasing S.A.
3 czerwca 2025
Odbudowany przez MPK w Krakowie wagon SN1 z 1922 roku rozpocznie tegoroczną KLM
W historycznej hali zajezdni przy ul. św. Wawrzyńca 15, która obecnie jest częścią Muzeum Inżynierii i Techniki, MPK w Krakowie zaprezentowało wyjątkowy tramwaj SN1 o numerze 59. Miało to miejsce 3 czerwca, dokładnie po 103 latach od momentu, kiedy ten wyjątkowy tramwaj zaczął wozić pasażerów.
1 czerwca 2025
Rekordowy Dzień Dziecka w krakowskim MPK
Tłumy dzieci wraz ze swoimi opiekunami, rodzicami, dziadkami odwiedziło w niedzielę, 1 czerwca zajezdnię tramwajową w Nowej Hucie. Cieszymy się, że przygotowane przez nas atrakcje tak wielu z Was się spodobały. Nie martwimy się o przyszłość, skoro tak wielu młodych osób chciało samodzielnie poprowadzić tramwaj. Doceniamy Wasze zainteresowanie tym, jak dbamy o tramwaje, jak je naprawiamy i jak je myjemy. No i cieszymy się, że tak wielkim zainteresowaniem cieszyły się historyczne tramwaje i autobusy. To ważne, aby wiedzieć jak zmienił się krakowski transport przez ostanie kilkadziesiąt lat – tym bardziej, że świętujemy w tym roku 150 lat krakowskiej komunikacji miejskiej.