25 sierpnia 2021 - materiał archiwalny
25 sierpnia 2021 - materiał archiwalny

Mieszkańcy Krakowa jeszcze łatwiej zamówią usługę Tele-busa. Specjalnie dla nich została przygotowana aplikacja „TELE-BUS Kraków” umożliwiająca planowanie przejazdów na terenie Rybitw i Płaszowa. Aplikacja jest bezpłatna i można ją pobrać ze sklepu internetowego Google oraz App Store. Aby z niej korzystać i zamawiać usługę Tele-busa za jej pomocą należy zarejestrować się w systemie podając swoje dane, w tym adres mailowy i numer telefonu. Podczas rejestracji na wskazany numer telefonu zostanie wysłany specjalny numer PIN niezbędny do zakończenia procesu rejestracji. Po jego wpisaniu rejestracja zostanie zakończona i nowy użytkownik będzie już mógł składać zamówienia na przejazd oraz zarządzać swoimi rezerwacjami. Osoby, które korzystały już z usługi Tele-busa i mają założone konto w systemie, skorzystają z uproszczonej procedury rejestracji. Po pobraniu aplikacji powinny wybrać zakładkę „Zapomniałeś czegoś” i uzyskać kolejno login i hasło, a następnie przy ich użyciu zalogować się w systemie – konieczne będzie podanie nowego loginu i adresu mailowego, a w trakcie rejestracji można zmodyfikować hasło.

Dla użytkowników Tele-busa została także przygotowana specjalna strona internetowa, która także umożliwi zamawianie tej usługi. Aby to zrobić wystarczy wpisać do przeglądarki internetowej adres: https://telebus.mpk.krakow.pl/TelebusBooking. Podobnie jak w przypadku aplikacji nowi użytkownicy będą musieli się zarejestrować na tej stronie, a obecni będą mogli odzyskać swoje dane potrzebne do zalogowania się wybierając zakładkę „Odzyskaj swoje dane uwierzytelniające”.

Dla pasażerów zostały przygotowane specjalne filmy instruktażowe dostępne na stronie internetowej https://www.mpk.krakow.pl/pl/tele-bus/

Do tej pory pasażerowie mogli zamówić Tele-busa tylko przez telefon dzwoniąc do dyspozytora, który pracuje w określonych godzinach. Dzięki aplikacji i stronie internetowej pasażerowie będą mogli zamówić usługę o każdej porze. Oczywiście te osoby, które będą chciały zamówić przejazd Tele-busem kontaktując się z dyspozytorem, nadal będą mogły to zrobić dzwoniąc na numer 800 54 17 17 lub 12 254 17 17.

Samo zamawianie przejazdu zarówno przez aplikację, jak i na stronie internetowej jest proste i intuicyjne. Z listy przystanków lub na mapie wybieramy przystanek początkowy i końcowy, a także godzinę odjazdu lub przyjazdu. Należy pamiętać, że zamówienie usługi Tele-busa można złożyć nie później niż 30 minut przed jej planowanym rozpoczęciem i nie wcześniej niż 14 dni przed planowaną podróżą (zamówienia składane telefonicznie, obejmujące zakres godzinowy od godz. 21.30 do godz. 23.00 danego dnia, składane w danym dniu, muszą być złożone do godz. 21.00, a obejmujące poranny zakres godzinowy do godz. 7.30 muszą być złożone dnia poprzedniego do godz. 21:00). Jednego dnia można złożyć maksymalnie pięć zamówień na usługę Tele-busa.

Przypomnijmy, że usługa Tele-busa funkcjonuje w rejonie Płaszowa i Rybitw. Polega na zamówieniu przejazdu przez telefon, aplikację lub stronę internetową. Autobusy nie mają stałych tras, ani rozkładów jazdy. Godzina przyjazdu autobusu oraz trasa zależą od potrzeb pasażerów i dostępności autobusów.

Pierwszy kurs Tele-busa odbył się 14 lipca 2007 roku.  Usługa Tele-busa zmieniała się od tego czasu i dostosowywana była do potrzeb mieszkańców. W ciągu ponad 14 lat Tele-bus rozszerzał swoje granice cztery razy. Z oferty Tele-busa skorzystały  w dużym stopniu szkoły, a małe autobusy MPK SA w Krakowie stały się pewnym i bezpiecznym środkiem transportu dla dzieci. Usytuowanie przystanków Tele-busa w pobliżu wejść  do szkół minimalizuje konieczność przejść przez ulicę, co ma szczególnie znaczenie dla zachowania  bezpieczeństwa dzieci. Po zakończeniu budowy nowej linii tramwajowej do Małego Płaszowa Tele-bus stał się także często wybieranym środkiem transportu pozwalającym na szybkie i wygodne dotarcie do tramwaju.

Galeria

Najnowsze

2 grudnia 2025
6 grudnia Mikołaj będzie rozdawał prezenty w tramwaju MPK
W sobotę, 6 grudnia naszych najmłodszych pasażerów zapraszamy do wyjątkowego, świątecznego tramwaju MPK, w którym będzie podróżował Mikołaj. Każde dziecko, które do niego wsiądzie będzie mogło spotkać się z Mikołajem i otrzyma od niego słodki upominek.
1 grudnia 2025
Krakowianie zyskają 20 nowych długich tramwajów
Zgodnie z zapowiedziami Prezydenta Krakowa, MPK kontynuuje wymianę floty tramwajowej. W poniedziałek, 1 grudnia w gabinecie Stanisława Kracika, Zastępcy Prezydenta Krakowa, przedstawiciele zarządu MPK w Krakowie oraz producenta, firmy PESA Bydgoszcz SA, podpisali umowę realizacyjną na dostawę 20 nowych tramwajów o długości ponad 43 m.
30 listopada 2025
Dzień seniora w nowohuckiej zajezdni tramwajowej
To był niepowtarzalny wieczór, w wyjątkowym miejscu z udziałem krakowskich seniorów. W tym roku Dzień Seniora został zorganizowany w sobotę, 29 listopada w zajezdni tramwajowej Nowa Huta. Na początku wspólnej zabawy seniorzy mogli zobaczyć wszystkie zabytkowe wagony z kolekcji MPK w Krakowie, które tam stacjonują.
28 listopada 2025
Japońscy eksperci odwiedzili zajezdnię autobusową Wola Duchacka w Krakowie
Zajezdnia autobusowa Wola Duchacka w Krakowie była w piątek, 28 listopada miejscem wyjątkowej wizyty przedstawicieli japońskich firm związanych z transportem publicznym i technologiami elektrycznymi. Gośćmi MPK SA w Krakowie byli reprezentanci operatora Tsurumi Rinko Bus z miasta Kawasaki, firmy Toshiba – producenta baterii trakcyjnych, oraz firmy Drive Electro – producenta napędów elektrycznych. Wizyta odbyła się z inicjatywy firmy Schunk.
28 listopada 2025
Dwa pierwsze Irizary z nowej dostawy już w Krakowie
W piątek, 28 listopada do zajezdni autobusowej Wola Duchacka dotarły dwa pierwsze autobusy elektryczne marki Irizar z nowej dostawy. Cały kontrakt obejmuje dostawę 22 autobusów o długości 12 metrów. Wartość zamówienia podpisanego 11 czerwca 2025 roku to 53 994 556,00 zł netto. MPK uzyska 100 proc. dofinansowania z KPO do zakupu tych elektryków.
27 listopada 2025
1 grudnia tramwaje wracają na ul. J. Brożka
Od poniedziałku, 1 grudnia, w związku z przywróceniem ruchu autobusów przez most Grunwaldzki i ruchu tramwajów na ulicy Brożka, nastąpią zmiany w funkcjonowaniu Komunikacji Miejskiej w Krakowie. Będą one dotyczyć linii nr 11, 17, 22, 610 i 662. Zlikwidowane zostaną linie zastępcze nr 77 i 772.