25 sierpnia 2021 - materiał archiwalny
25 sierpnia 2021 - materiał archiwalny

Mieszkańcy Krakowa jeszcze łatwiej zamówią usługę Tele-busa. Specjalnie dla nich została przygotowana aplikacja „TELE-BUS Kraków” umożliwiająca planowanie przejazdów na terenie Rybitw i Płaszowa. Aplikacja jest bezpłatna i można ją pobrać ze sklepu internetowego Google oraz App Store. Aby z niej korzystać i zamawiać usługę Tele-busa za jej pomocą należy zarejestrować się w systemie podając swoje dane, w tym adres mailowy i numer telefonu. Podczas rejestracji na wskazany numer telefonu zostanie wysłany specjalny numer PIN niezbędny do zakończenia procesu rejestracji. Po jego wpisaniu rejestracja zostanie zakończona i nowy użytkownik będzie już mógł składać zamówienia na przejazd oraz zarządzać swoimi rezerwacjami. Osoby, które korzystały już z usługi Tele-busa i mają założone konto w systemie, skorzystają z uproszczonej procedury rejestracji. Po pobraniu aplikacji powinny wybrać zakładkę „Zapomniałeś czegoś” i uzyskać kolejno login i hasło, a następnie przy ich użyciu zalogować się w systemie – konieczne będzie podanie nowego loginu i adresu mailowego, a w trakcie rejestracji można zmodyfikować hasło.

Dla użytkowników Tele-busa została także przygotowana specjalna strona internetowa, która także umożliwi zamawianie tej usługi. Aby to zrobić wystarczy wpisać do przeglądarki internetowej adres: https://telebus.mpk.krakow.pl/TelebusBooking. Podobnie jak w przypadku aplikacji nowi użytkownicy będą musieli się zarejestrować na tej stronie, a obecni będą mogli odzyskać swoje dane potrzebne do zalogowania się wybierając zakładkę „Odzyskaj swoje dane uwierzytelniające”.

Dla pasażerów zostały przygotowane specjalne filmy instruktażowe dostępne na stronie internetowej https://www.mpk.krakow.pl/pl/tele-bus/

Do tej pory pasażerowie mogli zamówić Tele-busa tylko przez telefon dzwoniąc do dyspozytora, który pracuje w określonych godzinach. Dzięki aplikacji i stronie internetowej pasażerowie będą mogli zamówić usługę o każdej porze. Oczywiście te osoby, które będą chciały zamówić przejazd Tele-busem kontaktując się z dyspozytorem, nadal będą mogły to zrobić dzwoniąc na numer 800 54 17 17 lub 12 254 17 17.

Samo zamawianie przejazdu zarówno przez aplikację, jak i na stronie internetowej jest proste i intuicyjne. Z listy przystanków lub na mapie wybieramy przystanek początkowy i końcowy, a także godzinę odjazdu lub przyjazdu. Należy pamiętać, że zamówienie usługi Tele-busa można złożyć nie później niż 30 minut przed jej planowanym rozpoczęciem i nie wcześniej niż 14 dni przed planowaną podróżą (zamówienia składane telefonicznie, obejmujące zakres godzinowy od godz. 21.30 do godz. 23.00 danego dnia, składane w danym dniu, muszą być złożone do godz. 21.00, a obejmujące poranny zakres godzinowy do godz. 7.30 muszą być złożone dnia poprzedniego do godz. 21:00). Jednego dnia można złożyć maksymalnie pięć zamówień na usługę Tele-busa.

Przypomnijmy, że usługa Tele-busa funkcjonuje w rejonie Płaszowa i Rybitw. Polega na zamówieniu przejazdu przez telefon, aplikację lub stronę internetową. Autobusy nie mają stałych tras, ani rozkładów jazdy. Godzina przyjazdu autobusu oraz trasa zależą od potrzeb pasażerów i dostępności autobusów.

Pierwszy kurs Tele-busa odbył się 14 lipca 2007 roku.  Usługa Tele-busa zmieniała się od tego czasu i dostosowywana była do potrzeb mieszkańców. W ciągu ponad 14 lat Tele-bus rozszerzał swoje granice cztery razy. Z oferty Tele-busa skorzystały  w dużym stopniu szkoły, a małe autobusy MPK SA w Krakowie stały się pewnym i bezpiecznym środkiem transportu dla dzieci. Usytuowanie przystanków Tele-busa w pobliżu wejść  do szkół minimalizuje konieczność przejść przez ulicę, co ma szczególnie znaczenie dla zachowania  bezpieczeństwa dzieci. Po zakończeniu budowy nowej linii tramwajowej do Małego Płaszowa Tele-bus stał się także często wybieranym środkiem transportu pozwalającym na szybkie i wygodne dotarcie do tramwaju.

Galeria

Najnowsze

16 kwietnia 2025
Kraków przekaże pięć używanych autobusów do miasta Sumy
W związku z apelem władz ukraińskiego miasta Sumy, położonego tuż przy granicy z Rosją, Kraków zdecydował o przekazaniu temu miastu w ramach pomocy humanitarnej pięciu używanych autobusów. W związku z toczącą się wojną to ukraińskie miasto stawia czoła licznym wyzwaniom w zakresie zabezpieczenia ciągłości funkcjonowania usług komunalnych, w tym także transportowych. Brakuje tam m.in. autobusów.
14 kwietnia 2025
37 nowych autobusów dołączyło do floty MPK w Krakowie
Mieszkańcy Krakowa będą mogli podróżować nowymi autobusami. Do floty krakowskiego przewoźnika dołączyło bowiem 37 nowych pojazdów Solaris Urbino 12 z napędem mild hybrid. Ich przekazanie i prezentacja odbyła się w poniedziałek 14 kwietnia na terenie zajezdni autobusowej w Bieńczycach. W wydarzeniu wziął udział Stanisław Kracik, zastępca Prezydenta Krakowa. Nowoczesne, niskopodłogowe pojazdy o długości 12 metrów zostały wyposażone w klimatyzację, system informacji pasażerskiej, ładowarki USB oraz nowoczesne systemy wspierające bezpieczeństwo, w tym system antykolizyjny MobilEye Shield+.
11 kwietnia 2025
Prezydent Krakowa pogratulował motorniczej MPK uratowania życia niemowlęcia
Prezydent Krakowa Aleksander Miszalski spotkał się dzisiaj (11 kwietnia) z motorniczą krakowskiego przewoźnika, Moniką Mól, aby pogratulować jej znakomitego zachowania. Pani Monika uratowała wczoraj życie niemowlęcia, które przestało oddychać.
10 kwietnia 2025
Wyjątkowy wagon historyczny ND będzie woził mieszkańców na Krakowskiej Linii Muzealnej
Jest zielony i powstał z części zebranych z czterech miast: Krakowa, Poznania, Katowic i Łodzi. Tak więc pomimo tego, że jest z rodziny wagonów typu N, które w przeszłości były w Polsce...
9 kwietnia 2025
Nowy numer „Przewoźnika Krakowskiego” już dostępny
Nowy numer „Przewoźnika Krakowskiego” już jest dostępny. W tym numerze sporo miejsca poświęcamy rozpoczęciu obchodów 150 lat komunikacji miejskiej w Krakowie. Przypominamy także wyjątkowe rocznice związane z historią naszych tramwajów i autobusów.
9 kwietnia 2025
Nowa strona internetowa MPK w Krakowie z myślą o wszystkich pasażerach
W odpowiedzi na wnioski naszych pasażerów, w tym przede wszystkim osób z niepełnosprawnością wzroku, MPK w Krakowie uruchomiło nową stronę internetową. To co zwraca od razu uwagę to jej zmieniony w porównaniu do poprzedniej wersji strony, nowoczesny i przyjazny wygląd. Jednak najistotniejsze zmiany dotyczą nowych funkcjonalności portalu krakowskiego przewoźnika.