16 czerwca 2017 - materiał archiwalny
16 czerwca 2017 - materiał archiwalny

Kierowcy parkujący na ul. Długiej swoje samochody przestali blokować torowisko tramwajowe. Od 28 maja, a więc od czasu, kiedy na tej ulicy pojawiły się czerwone linie wyznaczające miejsca postojowe zdarzył się tylko jeden taki przypadek – 2 czerwca. W dodatku trwał krótko, bo tylko 9 minut, a kierowca nieprawidłowo zaparkowanego samochodu został ukarany mandatem w wysokości 300 zł.

To radykalna zmiana w stosunku do sytuacji, jaka miała miejsce na tej ulicy przed pojawieniem się nowego oznakowania. Tylko od początku tego roku do 27 maja doszło do 56 przypadków zablokowania tramwajów przez nieprawidłowo zaparkowane samochody (w maju przed wymalowaniem czerwonych linii tych przypadków było 12).

Pozytywny efekt nowego oznakowania potwierdzają także inspektorzy ruchu MPK oraz strażnicy miejscy, którzy w ramach akcji „Wystarczy 1 metr” systematycznie patrolują te ulice w Krakowie, na których najczęściej dochodzi do blokowania torów.

Przypomnijmy, że akcja „Wystarczy 1 metr” jest w Krakowie prowadzona od kilku lat. W ramach tej akcji patrol złożony ze strażników miejskich i inspektora ruchu MPK SA w Krakowie systematycznie kontroluje, czy stojące wzdłuż torowisk samochody nie blokują przejazdu tramwajom a jednocześnie sprawdza także ulice, na których kierowcy parkują w okolicach zatok przystankowych utrudniając wjazd autobusom. W tym roku do 31 maja takich patroli obyło się już 91.

Kierowca, który blokuje przejazd tramwajom naraża się nie tylko na mandat, który wynosi 300 zł, ale także na odholowanie samochodu W sumie koszty mandatu, holowania i opłat za postój na parkingu mogą sięgać nawet do 1 tys. zł

Najnowsze

5 czerwca 2025
Pracownicy MPK już po raz 16. zagrają w Turnieju Piłkarskim im. Piotra Pruchnickiego
W sobotę, 7 czerwca na boisku TS Tramwaj, przy ul. Praskiej 61a zostanie rozegrany 16. Piłkarski Turniej im. Piotra Pruchnickiego, organizowany przez pracowników MPK SA w Krakowie z zajezdni tramwajowej Podgórze.
5 czerwca 2025
Rusza 23. Sezon Krakowskiej Linii Muzealnej
W najbliższą niedzielę 8 czerwca rozpocznie się 23. sezon Krakowskiej Linii Muzealnej. Rozpocznie się wyjątkowo, bo nie od tradycyjnych kursów linii nr 0 z ul. św. Wawrzyńca do Cichego Kącika, ale od uruchomienia dwóch wyjątkowych linii, które zabiorą pasażerów do każdej z pięciu zajezdni MPK w Krakowie. W tym roku obchodzimy jubileusz 150 lat komunikacji miejskiej, więc KLM musi być wyjątkowa.
4 czerwca 2025
MPK w Krakowie podpisało umowę na dostawę 10 autobusów wodorowych
MPK w Krakowie podpisało umowę z firmą PAK-PCE Polski Autobus Wodorowy sp. z o. o. na dostawę 10 autobusów zasilanych wodorem marki NesoBus. To pierwsze pojazdy z takim zasilaniem, które kupuje krakowski przewoźnik. Umowa została zawarta 3 czerwca. Nowe autobusy zaczną wozić pasażerów za 12 miesięcy.
3 czerwca 2025
MPK w Krakowie wybrało dostawcę 190 nowych autobusów
We wtorek, 3 czerwca MPK w Krakowie wybrało dostawcę 190 nowych autobusów wyposażonych w silniki spalinowe Euro 6, spełniające najwyższe normy ochrony środowiska. Będzie nim konsorcjum Solaris Bus & Coach Sp. z o.o. i PKO Leasing S.A.
3 czerwca 2025
Odbudowany przez MPK w Krakowie wagon SN1 z 1922 roku rozpocznie tegoroczną KLM
W historycznej hali zajezdni przy ul. św. Wawrzyńca 15, która obecnie jest częścią Muzeum Inżynierii i Techniki, MPK w Krakowie zaprezentowało wyjątkowy tramwaj SN1 o numerze 59. Miało to miejsce 3 czerwca, dokładnie po 103 latach od momentu, kiedy ten wyjątkowy tramwaj zaczął wozić pasażerów.
1 czerwca 2025
Rekordowy Dzień Dziecka w krakowskim MPK
Tłumy dzieci wraz ze swoimi opiekunami, rodzicami, dziadkami odwiedziło w niedzielę, 1 czerwca zajezdnię tramwajową w Nowej Hucie. Cieszymy się, że przygotowane przez nas atrakcje tak wielu z Was się spodobały. Nie martwimy się o przyszłość, skoro tak wielu młodych osób chciało samodzielnie poprowadzić tramwaj. Doceniamy Wasze zainteresowanie tym, jak dbamy o tramwaje, jak je naprawiamy i jak je myjemy. No i cieszymy się, że tak wielkim zainteresowaniem cieszyły się historyczne tramwaje i autobusy. To ważne, aby wiedzieć jak zmienił się krakowski transport przez ostanie kilkadziesiąt lat – tym bardziej, że świętujemy w tym roku 150 lat krakowskiej komunikacji miejskiej.