13 czerwca 2016 - materiał archiwalny
13 czerwca 2016 - materiał archiwalny

15 nowych, niskopodłogowych autobusów o długości ok. 9 metrów dostarczy do Krakowa firma Autosan sp. z o.o. Oferta przesłana przez producenta z Sanoka spełniała wszystkie wymagania określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia i uzyskała największą liczbę punktów, na które składała się cena oraz kryteria techniczne. Koszt dostawy nowych autobusów to 14.912.889,00 zł brutto.

15 nowych, niskopodłogowych autobusów o długości ok. 9 metrów dostarczy do Krakowa firma Autosan sp. z o.o. Oferta przesłana przez producenta z Sanoka spełniała wszystkie wymagania określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia i uzyskała największą liczbę punktów, na które składała się cena oraz kryteria techniczne. Koszt dostawy nowych autobusów to 14.912.889,00 zł brutto.

Jeszcze przed podpisaniem umowy MPK SA zwróci się o sprawdzenie całej procedury przetargowej do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Po zakończeniu kontroli z firmą Autosan sp. z o.o. może zostać zawarta umowa. Od tego momentu producent będzie miał 6 miesięcy na dostarczenie autobusów do Krakowa.

Nowe niskopodłogowe pojazdy będą wyposażone w silniki spełniające najwyższą europejską normę ochrony środowiska Euro6. Będą posiadać klimatyzację, automat biletowy i nowoczesny system informacji pasażerskiej.

Warto przypomnieć, że krakowski przewoźnik podpisał już umowę na dofinansowanie projektu zakupu 107 autobusów, w tym 15 autobusów midi. Zawarcie tej umowy gwarantuje, że MPK SA w Krakowie otrzyma z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020 ponad 115,7 mln zł, co stanowi 85 proc. kwalifikowanych kosztów zakupu 107 nowych, przyjaznych dla środowiska autobusów i 12 nowoczesnych automatów biletowych.

Oprócz autobusów typu midi MPK SA w ramach tego projektu kupi 60 autobusów 12-metrowych, 20 autobusów elektrycznych wraz z systemem ładowania oraz 12 autobusów hybrydowych.

Najnowsze

5 czerwca 2025
Pracownicy MPK już po raz 16. zagrają w Turnieju Piłkarskim im. Piotra Pruchnickiego
W sobotę, 7 czerwca na boisku TS Tramwaj, przy ul. Praskiej 61a zostanie rozegrany 16. Piłkarski Turniej im. Piotra Pruchnickiego, organizowany przez pracowników MPK SA w Krakowie z zajezdni tramwajowej Podgórze.
5 czerwca 2025
Rusza 23. Sezon Krakowskiej Linii Muzealnej
W najbliższą niedzielę 8 czerwca rozpocznie się 23. sezon Krakowskiej Linii Muzealnej. Rozpocznie się wyjątkowo, bo nie od tradycyjnych kursów linii nr 0 z ul. św. Wawrzyńca do Cichego Kącika, ale od uruchomienia dwóch wyjątkowych linii, które zabiorą pasażerów do każdej z pięciu zajezdni MPK w Krakowie. W tym roku obchodzimy jubileusz 150 lat komunikacji miejskiej, więc KLM musi być wyjątkowa.
4 czerwca 2025
MPK w Krakowie podpisało umowę na dostawę 10 autobusów wodorowych
MPK w Krakowie podpisało umowę z firmą PAK-PCE Polski Autobus Wodorowy sp. z o. o. na dostawę 10 autobusów zasilanych wodorem marki NesoBus. To pierwsze pojazdy z takim zasilaniem, które kupuje krakowski przewoźnik. Umowa została zawarta 3 czerwca. Nowe autobusy zaczną wozić pasażerów za 12 miesięcy.
3 czerwca 2025
MPK w Krakowie wybrało dostawcę 190 nowych autobusów
We wtorek, 3 czerwca MPK w Krakowie wybrało dostawcę 190 nowych autobusów wyposażonych w silniki spalinowe Euro 6, spełniające najwyższe normy ochrony środowiska. Będzie nim konsorcjum Solaris Bus & Coach Sp. z o.o. i PKO Leasing S.A.
3 czerwca 2025
Odbudowany przez MPK w Krakowie wagon SN1 z 1922 roku rozpocznie tegoroczną KLM
W historycznej hali zajezdni przy ul. św. Wawrzyńca 15, która obecnie jest częścią Muzeum Inżynierii i Techniki, MPK w Krakowie zaprezentowało wyjątkowy tramwaj SN1 o numerze 59. Miało to miejsce 3 czerwca, dokładnie po 103 latach od momentu, kiedy ten wyjątkowy tramwaj zaczął wozić pasażerów.
1 czerwca 2025
Rekordowy Dzień Dziecka w krakowskim MPK
Tłumy dzieci wraz ze swoimi opiekunami, rodzicami, dziadkami odwiedziło w niedzielę, 1 czerwca zajezdnię tramwajową w Nowej Hucie. Cieszymy się, że przygotowane przez nas atrakcje tak wielu z Was się spodobały. Nie martwimy się o przyszłość, skoro tak wielu młodych osób chciało samodzielnie poprowadzić tramwaj. Doceniamy Wasze zainteresowanie tym, jak dbamy o tramwaje, jak je naprawiamy i jak je myjemy. No i cieszymy się, że tak wielkim zainteresowaniem cieszyły się historyczne tramwaje i autobusy. To ważne, aby wiedzieć jak zmienił się krakowski transport przez ostanie kilkadziesiąt lat – tym bardziej, że świętujemy w tym roku 150 lat krakowskiej komunikacji miejskiej.