25 kwietnia 2016 - materiał archiwalny
25 kwietnia 2016 - materiał archiwalny

Ireneusz Chmurzyński i Aneta Sikora z MPK SA w Krakowie zajęli 8. miejsce na 27 zespołów w mistrzostwach motorniczych w Berlinie. Dodatkowo w dyscyplinie zbijania kręgli tramwajem zajęli 3. miejsce. Zawody wygrał zespół z Budapesztu, 2. miejsce zajął zespół z Lipska a 3. z Lyon.

Międzynarodowy konkurs motorniczych w Berlinie był rozgrywany 22 i 23 kwietnia w Berlinie. Wzięło w nim udział 27 drużyn z 17 europejskich krajów.

Konkurencje nie były łatwe. Najpierw trzeba było przejechać tramwajem przez strefę z ograniczoną prędkością do 20 km/h – najlepiej z taką właśnie szybkością.
Potem trzeba było dojechać tramwajem jak najbliżej do ustawionej na torach przeszkody.
Trzecia konkurencja polegała na tym, że jeden z motorniczych ustawiał przeszkodę jak najbliżej torów, ale w taki sposób, żeby przejeżdżający tramwaj w nią nie uderzył. Gdyby tak się stało to zespół nie zaliczał zadania.
Czwarta konkurencja wymagała precyzji od motorniczego – trzeba było tak zatrzymać tramwaj, aby drugie drzwi znalazły się tuż przed specjalną platformą ustawioną obok torów. Za to zadanie zespół z Krakowa uzyskał maksymalną liczbę punktów.
Piąta konkurencja wymagała współpracy zespołu. Motorniczowie wsiadali do dwóch tramwajów, które były ze sobą połączone. Jeden z wagonów był zepsuty. Motorniczy, który w nim jechał musiał dać znać koledze z zespołu, który prowadził sprawny tramwaj, w którym momencie ma zatrzymać cały skład, aby stało się to w określonej strefie.
Wszystkie konkurencje trzeba było wykonać jak najszybciej – liczył się bowiem czas.
Ostatnią konkurencją była „gra w kręgle”. Trzeba było rozpędzić tramwaj i uderzyć nim w specjalną kulę z taką siłą, aby kula przewróciła wielkie, stojące na torach kręgle.

Najnowsze

5 czerwca 2025
Pracownicy MPK już po raz 16. zagrają w Turnieju Piłkarskim im. Piotra Pruchnickiego
W sobotę, 7 czerwca na boisku TS Tramwaj, przy ul. Praskiej 61a zostanie rozegrany 16. Piłkarski Turniej im. Piotra Pruchnickiego, organizowany przez pracowników MPK SA w Krakowie z zajezdni tramwajowej Podgórze.
5 czerwca 2025
Rusza 23. Sezon Krakowskiej Linii Muzealnej
W najbliższą niedzielę 8 czerwca rozpocznie się 23. sezon Krakowskiej Linii Muzealnej. Rozpocznie się wyjątkowo, bo nie od tradycyjnych kursów linii nr 0 z ul. św. Wawrzyńca do Cichego Kącika, ale od uruchomienia dwóch wyjątkowych linii, które zabiorą pasażerów do każdej z pięciu zajezdni MPK w Krakowie. W tym roku obchodzimy jubileusz 150 lat komunikacji miejskiej, więc KLM musi być wyjątkowa.
4 czerwca 2025
MPK w Krakowie podpisało umowę na dostawę 10 autobusów wodorowych
MPK w Krakowie podpisało umowę z firmą PAK-PCE Polski Autobus Wodorowy sp. z o. o. na dostawę 10 autobusów zasilanych wodorem marki NesoBus. To pierwsze pojazdy z takim zasilaniem, które kupuje krakowski przewoźnik. Umowa została zawarta 3 czerwca. Nowe autobusy zaczną wozić pasażerów za 12 miesięcy.
3 czerwca 2025
MPK w Krakowie wybrało dostawcę 190 nowych autobusów
We wtorek, 3 czerwca MPK w Krakowie wybrało dostawcę 190 nowych autobusów wyposażonych w silniki spalinowe Euro 6, spełniające najwyższe normy ochrony środowiska. Będzie nim konsorcjum Solaris Bus & Coach Sp. z o.o. i PKO Leasing S.A.
3 czerwca 2025
Odbudowany przez MPK w Krakowie wagon SN1 z 1922 roku rozpocznie tegoroczną KLM
W historycznej hali zajezdni przy ul. św. Wawrzyńca 15, która obecnie jest częścią Muzeum Inżynierii i Techniki, MPK w Krakowie zaprezentowało wyjątkowy tramwaj SN1 o numerze 59. Miało to miejsce 3 czerwca, dokładnie po 103 latach od momentu, kiedy ten wyjątkowy tramwaj zaczął wozić pasażerów.
1 czerwca 2025
Rekordowy Dzień Dziecka w krakowskim MPK
Tłumy dzieci wraz ze swoimi opiekunami, rodzicami, dziadkami odwiedziło w niedzielę, 1 czerwca zajezdnię tramwajową w Nowej Hucie. Cieszymy się, że przygotowane przez nas atrakcje tak wielu z Was się spodobały. Nie martwimy się o przyszłość, skoro tak wielu młodych osób chciało samodzielnie poprowadzić tramwaj. Doceniamy Wasze zainteresowanie tym, jak dbamy o tramwaje, jak je naprawiamy i jak je myjemy. No i cieszymy się, że tak wielkim zainteresowaniem cieszyły się historyczne tramwaje i autobusy. To ważne, aby wiedzieć jak zmienił się krakowski transport przez ostanie kilkadziesiąt lat – tym bardziej, że świętujemy w tym roku 150 lat krakowskiej komunikacji miejskiej.