Wagon typu B4 - MAN AG, Nurnberg, Niemcy
Przyczepa tramwajowa typu B4 nr 527
Tramwaje zabudowane zostały w oparciu o identyczną zasadę i niemal tak somo pudło, jak wagon silnikowy typu T4. Identyczne wyposażenie wnętrza przestrzeni pasażeskiej, zastosowano te same elementy wykończenia, identyczne wyposażenie elektryczne. W latach 1989 - 2002 sprowadzono łacznie 62 wagony doczepne. W ciągu kilkunastu lat użytkowania w Krakowie wagony przechodziły remonty i modernizacje, których celem było m.in. unifikacja z innymi eksploatowanymi wagonami. Eksploatację wagon zakończono w 2002 roku.
DANE TECHNICZNE B4
| Wielkość | Wagon jednoczłonowy |
| Rodzaj | Przyczepa, jednokierunkowa, wysokopodłogowa |
| Długość | 14 100 mm |
| Szerokość | 2 350 mm |
| Wysokość nadwozia | 3 000 mm |
| Rozstaw czopów skrętu | 6 000 mm |
| Rozstaw osi | 1 900 mm |
| Masa własna | 10 800 kg |
| Masa całkowita | 18 500 kg |
| Miejsca ogółem | 110 |
| Miejsca siedzące | 31 |
| Wysokość podłogi | 885 mm |
| Silniki | - |
| Średnica kół tocznych | 670 mm |
English
Tele-bus
Do poczytania