31 maja 2015 - materiał archiwalny
31 maja 2015 - materiał archiwalny

Brak zablokowanych tramwajów na ul. Długiej – to efekt akcji, którą przez tydzień, od poniedziałku do piątku (25-29 maja) na tej ulicy prowadziło Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne SA w Krakwie i Straż Miejska. Kampania informacyjna „Parkuj z głową - wystarczy 1 metr”, która była skierowana do kierowców samochodów osobowych odniosła skutek.  Patrol złożony ze strażników miejskich i inspektora ruchu MPK SA w Krakowie ani raz nie był zmuszony prosić o odholowanie stojącego zbyt blisko torów samochodu. 

Przypomnijmy, że każdego dnia od poniedziałku do piątku (25-29 maja) patrol strażników miejskich i inspektorów MPK SA kontrolował, czy stojące wzdłuż ul. Długiej samochody nie blokują przejazdu tramwajom. Kierowcy otrzymywali także specjalną ulotkę informującą o odległości  w jakiej można zostawić samochód, aby tramwaj mógł bezpiecznie przejechać oraz o tym, jakie konsekwencje ponosi osoba, która zaparkuje nieprawidłowo. Dodatkowo otrzymywali oni specjalne miarki o długości dokładnie 1 metra, aby mogli samodzielnie sprawdzić i upewnić się, czy zaparkowali w odpowiedniej odległości od torów.

Nieprzypadkowo akcja „Wystarczy 1 metr” była prowadzona na ul. Długiej. To właśnie na tej ulicy najczęściej dochodzi do blokowania tramwajów przez samochody stojące zbyt blisko torowiska. Tylko w tym roku takich przypadków było już 53. W 2014 roku -  aż 129.

- W ramach akcji chcieliśmy dotrzeć do kierowców z informacją i apelem, aby zanim zostawią swój zaparkowany samochód zastanowili się, czy nie stoi on zbyt blisko torowiska. Brak takich przypadków podczas naszej kampanii potwierdza, że takie akcje są potrzebne i odnoszą skutek. Na pewno będziemy je powtarzać – mówi Grzegorz Dyrkacz, dyrektor ds. zarządzania przewozami MPK SA w Krakowie.

Warto przypomnieć, że miejsca parkingowe wzdłuż ulicy Długiej wyznaczają białe linie. Dodatkowo  na każdym znaku informującym kierowców o miejscach do parkowania zostały zamontowane specjalne tabliczki ostrzegające kierowców przed zablokowaniem przejeżdżających obok tramwajów.

Najnowsze

28 lipca 2025
II Zlot Autobusów Ikarus na Śląsku
Autobus MPK w Krakowie – historyczny Ikarus 620 wziął udział w II Zlocie Autobusów Ikarus na Śląsku. Wydarzenie odbywało się w weekend 26–27 lipca w Parku Słupna w Mysłowicach. Dla uczestników zlotu uruchomiona zostanie bezpłatna linia specjalna obsługiwana autobusami Ikarus, kursująca z centrum Katowic do Parku Słupna. Wstęp na wydarzenie był bezpłatny.
27 lipca 2025
Wagon SN1 z 1922 roku przewiózł pasażerów na KLM
W niedzielę, 27 lipca na Krakowskiej Linii Muzealnej na linię 0 wyjechał ponad stuletni wagon odbudowany przez pracowników MPK w Krakowie. Był to tramwaj SN1 o numerze 59 z 1922 roku, zaprezentowany w tym roku w ramach jubileuszu 150 lat komunikacji miejskiej w Krakowie.
25 lipca 2025
Tunel KST znów otwarty. Tramwaje wracają pod Dworzec Główny
W poniedziałek, 28 lipca wraca ruch tramwajowy w tunelu Krakowskiego Szybkiego Tramwaju pod Dworcem Głównym. Przez miesiąc – od 28 czerwca – tunel był zamknięty z powodu zaplanowanych prac związanych z wymianą elementów systemu przeciwpożarowego.
24 lipca 2025
Blisko 152 miliony złotych na rozwój transportu publicznego
Kraków sięga po środki na rozwój zrównoważonego transportu. Dzięki finansowaniu z Funduszy Europejskich remontu doczeka się układ torowiska na ul. Starowiślnej, ul. Straszewskiego i ul. Karmelickiej. Miasto zyskało też finansowanie na rozwój inteligentnych systemów transportowych, czyli m.in. ekranów z informacją pasażerską czy systemów kontrolnych w strefach ograniczonego ruchu. Za te projekty odpowiada Zarząd Dróg Miasta Krakowa.
18 lipca 2025
Wyjątkowa niedziela z KLM - dwie linie tramwajowe i jedna autobusowa
W niedzielę, 20 lipca na ulice Krakowa wyjechały zabytkowe tramwaje i autobusy w ramach Krakowskiej Linii Muzealnej. Tego dnia uruchomiono aż trzy specjalne linie z udziałem historycznych pojazdów.
17 lipca 2025
Nowe biletomaty w tramwajach i autobusach
W pojazdach Komunikacji Miejskiej w Krakowie sukcesywnie wymieniane są najbardziej wyeksploatowane biletomaty na nowoczesne i bardziej niezawodne urządzenia. To ważna zmiana – dotychczasowe automaty, po wielu latach użytkowania, ulegały coraz częstszym awariom. Nowe rozwiązania są nie tylko bardziej odporne na usterki, ale także przyjazne dla środowiska – nie drukują już papierowych biletów.