7 maja 2015 - materiał archiwalny
7 maja 2015 - materiał archiwalny

W mistrzostwach Europy motorniczych, które odbyły się w Wiedniu motorniczowie Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego SA w Kraków zajęli wysokie 6. miejsce.  Ireneusz Chmurzyński, pracujący na co dzień w zajezdni tramwajowej Nowa Huta oraz Piotr Czech z zajezdni tramwajowej Podgórze okazali się jednymi z najlepszych w Europie. Zwyciężyli motorniczowie z Rotterdamu. Drugie miejsce zajęła drużyna z Wiednia.

Turniej o tytuł najlepszych motorniczych w Europie odbył się pod koniec kwietnia w stolicy Austrii. Wzięły w nim udział drużyny z 23 miast Europy, m.in. Niemiec, Francji, Holandii, Czech, Finlandii. Polskę w tej rywalizacji reprezentował dwuosobowy zespół z Krakowa.

Konkurencje, w których rywalizowali motorniczowie wcale nie były łatwe, wymagały bowiem od prowadzących przede wszystkim doskonałej precyzji w jeździe tramwajem. Turniej składał się z kilku zadań. Z każdym z nich bardzo dobrze poradzili sobie motorniczowie z Krakowa.

 Jedna z konkurencji polegała na ruszeniu tramwajem i przejechaniu nim odcinka toru, ale tak, aby tył wagonu znajdował się 15, 20 lub 25 metrów od linii startu. Trzeba się było wykazać precyzją podczas przejazdu obok ustawionego przy torach manekina. Trudność polegała na tym, że to sami motorniczowie musieli zdecydować jak blisko torów może się on znajdować, aby tramwaj mógł bezpiecznie przejechać. Nie zabrakło także rywalizacji w cofaniu tramwajów. Najbardziej widowiskową konkurencją było zadanie polegające na wjechaniu tramwajem w dużą piłkę, z taką siłą, aby przesunęła ustawione na torze kręgle.

Przypomnijmy, że to kolejny już sukces motorniczych z Krakowa na europejskich zawodach. W ubiegłym roku drużyna z MPK SA zajęła także wysokie 7. miejsce w mistrzostwach w Dreźnie.

Najnowsze

5 czerwca 2025
Pracownicy MPK już po raz 16. zagrają w Turnieju Piłkarskim im. Piotra Pruchnickiego
W sobotę, 7 czerwca na boisku TS Tramwaj, przy ul. Praskiej 61a zostanie rozegrany 16. Piłkarski Turniej im. Piotra Pruchnickiego, organizowany przez pracowników MPK SA w Krakowie z zajezdni tramwajowej Podgórze.
5 czerwca 2025
Rusza 23. Sezon Krakowskiej Linii Muzealnej
W najbliższą niedzielę 8 czerwca rozpocznie się 23. sezon Krakowskiej Linii Muzealnej. Rozpocznie się wyjątkowo, bo nie od tradycyjnych kursów linii nr 0 z ul. św. Wawrzyńca do Cichego Kącika, ale od uruchomienia dwóch wyjątkowych linii, które zabiorą pasażerów do każdej z pięciu zajezdni MPK w Krakowie. W tym roku obchodzimy jubileusz 150 lat komunikacji miejskiej, więc KLM musi być wyjątkowa.
4 czerwca 2025
MPK w Krakowie podpisało umowę na dostawę 10 autobusów wodorowych
MPK w Krakowie podpisało umowę z firmą PAK-PCE Polski Autobus Wodorowy sp. z o. o. na dostawę 10 autobusów zasilanych wodorem marki NesoBus. To pierwsze pojazdy z takim zasilaniem, które kupuje krakowski przewoźnik. Umowa została zawarta 3 czerwca. Nowe autobusy zaczną wozić pasażerów za 12 miesięcy.
3 czerwca 2025
MPK w Krakowie wybrało dostawcę 190 nowych autobusów
We wtorek, 3 czerwca MPK w Krakowie wybrało dostawcę 190 nowych autobusów wyposażonych w silniki spalinowe Euro 6, spełniające najwyższe normy ochrony środowiska. Będzie nim konsorcjum Solaris Bus & Coach Sp. z o.o. i PKO Leasing S.A.
3 czerwca 2025
Odbudowany przez MPK w Krakowie wagon SN1 z 1922 roku rozpocznie tegoroczną KLM
W historycznej hali zajezdni przy ul. św. Wawrzyńca 15, która obecnie jest częścią Muzeum Inżynierii i Techniki, MPK w Krakowie zaprezentowało wyjątkowy tramwaj SN1 o numerze 59. Miało to miejsce 3 czerwca, dokładnie po 103 latach od momentu, kiedy ten wyjątkowy tramwaj zaczął wozić pasażerów.
1 czerwca 2025
Rekordowy Dzień Dziecka w krakowskim MPK
Tłumy dzieci wraz ze swoimi opiekunami, rodzicami, dziadkami odwiedziło w niedzielę, 1 czerwca zajezdnię tramwajową w Nowej Hucie. Cieszymy się, że przygotowane przez nas atrakcje tak wielu z Was się spodobały. Nie martwimy się o przyszłość, skoro tak wielu młodych osób chciało samodzielnie poprowadzić tramwaj. Doceniamy Wasze zainteresowanie tym, jak dbamy o tramwaje, jak je naprawiamy i jak je myjemy. No i cieszymy się, że tak wielkim zainteresowaniem cieszyły się historyczne tramwaje i autobusy. To ważne, aby wiedzieć jak zmienił się krakowski transport przez ostanie kilkadziesiąt lat – tym bardziej, że świętujemy w tym roku 150 lat krakowskiej komunikacji miejskiej.