Wagon typu 102N - Chorzowska Wytwórnia Konstrukcji Stalowych, Chorzów
Wagon silnikowy typu 102N nr 203
W 1948 roku podjęto decyzję o budowie wagonu szybkobieżnego dla polskich miast. Niestety pierwsze tego typu pojazdy pojawiły się dopiero w 1959 a w odmianie przegubowej dopiero w 1969 roku. Popularna „wiatrówka” posiadająca zgodną z obowiązującą modę odwrotnie pochyloną szybę czołową, obsługiwała najważniejsze krakowskie linie stacjonując na co dzień w zajezdni Nowa Huta. W 1988 roku wagony typu 102N sprzedano pozostawiając wagon o numerze 203, który służył jeszcze jako wagon szkoleniowy. W 1994 roku powrócił na krakowskie ulice w stanie niemal oryginalnym. Jego liniową eksploatację zakończono w 1997 roku. Jest najlepiej zachowanym wagonem tego typu w Polsce.
DANE TECHNICZNE 102N
| Wielkość | Wagon silnikowy dwuczłonowy |
| Rodzaj | wysokopodłogowy |
| Długość | 19300 mm |
| Szerokość | 2400 mm |
| Wysokość nadwozia | 3067 mm |
| Rozstaw czopów skrętu | 6000 mm |
| Rozstaw osi | 1900 mm |
| Masa własna | 24000 kg |
| Masa całkowita | 36500 kg |
| Miejsca ogółem | 181 |
| Miejsca siedzące | 31 |
| Wysokość podłogi | 890 mm |
| Silniki | 4*40 kW |
| Średnica kół tocznych | 654 mm |
English
Tele-bus
Do poczytania