15 kwietnia 2014 - materiał archiwalny

W sobotę, 12 kwietnia na boisku klubu sportowego DTS Tramwaj, przy ul. Praskiej 61a został rozegrany VII piłkarski turniej im. Piotra Pruchnickiego organizowany przez pracowników MPK SA w Krakowie.  W tegorocznej edycji turnieju wzięło udział 10 drużyn. Oprócz przedstawicieli krakowskiego przewoźnika walczył w nim m.in. zespół złożony z dziennikarzy. Turniej zwyciężył zespół z zajezdni autobusowej Bieńczyce. 

Drużyny walczące w turnieju zostały podzielone na dwie grupy A i B. W grupie A wygrał faworyt całych zawodów – kierowcy z zajezdni  autobusowej Wola Duchacka. Drugie miejsce premiowane awansem do półfinału zajęła w tej grupie drużyna z zajezdni autobusowej Bieńczyce.

O awans w grupie B walka trwała do ostatniego meczu, w którym miejący już awans zespół Footballove.pl zwyciężył drużynę Dziennikarzy. Ta porażka spowodowała, że zawodnicy reprezentujący „Gazetę Krakowską i „Dziennik Polski”  zajęli ostatnie miejsce w grupie.

W półfinałach drużyna Footballove.pl niespodziewanie przegrała z drużyną Bieńczyc. Drugi półfinał wygrała Wola Duchacka. Te dwie drużyny zagrały w finale turnieju.

Wola Duchacka objęła w nim prowadzenie, ale ambitnie walczący zawodnicy z Bieńczyc doprowadzili do wyrównania i pokonali drużynę z Woli Duchackiej w rzutach karnych, zwyciężając tym samym w całym turnieju. Warto zaznaczyć, że aby wygrać musieli rozegrać sześć meczów, czyli w sumie spędzili aż 150 minut na boisku.

Nagrody w postaci pucharów najlepszym drużynom wręczył Julian Pilszczek, prezes MPK SA w Krakowie.

Najlepszym strzelcem całego turnieju został Michał Mądry reprezentujący zespół z Woli Duchackiej, który zdobył 7 bramek. Najlepszy bramkarz został wybrany Tomasz Czwartkiewicz z Footballlove.pl. Nagrodą fair play została natomiast wyróżniona drużyna Dziennikarzy.

Przypomnijmy. Turniej piłkarski organizowany jest przez motorniczych z Zajezdni Tramwajowej Podgórze, aby upamiętnić zmarłego motorniczego Piotra Pruchnickiego, założyciela drużyny piłkarskiej w Zajezdni Tramwajowej Podgórze. W tym roku rozgrywany był po raz siódmy.

Najnowsze

5 czerwca 2025
Pracownicy MPK już po raz 16. zagrają w Turnieju Piłkarskim im. Piotra Pruchnickiego
W sobotę, 7 czerwca na boisku TS Tramwaj, przy ul. Praskiej 61a zostanie rozegrany 16. Piłkarski Turniej im. Piotra Pruchnickiego, organizowany przez pracowników MPK SA w Krakowie z zajezdni tramwajowej Podgórze.
5 czerwca 2025
Rusza 23. Sezon Krakowskiej Linii Muzealnej
W najbliższą niedzielę 8 czerwca rozpocznie się 23. sezon Krakowskiej Linii Muzealnej. Rozpocznie się wyjątkowo, bo nie od tradycyjnych kursów linii nr 0 z ul. św. Wawrzyńca do Cichego Kącika, ale od uruchomienia dwóch wyjątkowych linii, które zabiorą pasażerów do każdej z pięciu zajezdni MPK w Krakowie. W tym roku obchodzimy jubileusz 150 lat komunikacji miejskiej, więc KLM musi być wyjątkowa.
4 czerwca 2025
MPK w Krakowie podpisało umowę na dostawę 10 autobusów wodorowych
MPK w Krakowie podpisało umowę z firmą PAK-PCE Polski Autobus Wodorowy sp. z o. o. na dostawę 10 autobusów zasilanych wodorem marki NesoBus. To pierwsze pojazdy z takim zasilaniem, które kupuje krakowski przewoźnik. Umowa została zawarta 3 czerwca. Nowe autobusy zaczną wozić pasażerów za 12 miesięcy.
3 czerwca 2025
MPK w Krakowie wybrało dostawcę 190 nowych autobusów
We wtorek, 3 czerwca MPK w Krakowie wybrało dostawcę 190 nowych autobusów wyposażonych w silniki spalinowe Euro 6, spełniające najwyższe normy ochrony środowiska. Będzie nim konsorcjum Solaris Bus & Coach Sp. z o.o. i PKO Leasing S.A.
3 czerwca 2025
Odbudowany przez MPK w Krakowie wagon SN1 z 1922 roku rozpocznie tegoroczną KLM
W historycznej hali zajezdni przy ul. św. Wawrzyńca 15, która obecnie jest częścią Muzeum Inżynierii i Techniki, MPK w Krakowie zaprezentowało wyjątkowy tramwaj SN1 o numerze 59. Miało to miejsce 3 czerwca, dokładnie po 103 latach od momentu, kiedy ten wyjątkowy tramwaj zaczął wozić pasażerów.
1 czerwca 2025
Rekordowy Dzień Dziecka w krakowskim MPK
Tłumy dzieci wraz ze swoimi opiekunami, rodzicami, dziadkami odwiedziło w niedzielę, 1 czerwca zajezdnię tramwajową w Nowej Hucie. Cieszymy się, że przygotowane przez nas atrakcje tak wielu z Was się spodobały. Nie martwimy się o przyszłość, skoro tak wielu młodych osób chciało samodzielnie poprowadzić tramwaj. Doceniamy Wasze zainteresowanie tym, jak dbamy o tramwaje, jak je naprawiamy i jak je myjemy. No i cieszymy się, że tak wielkim zainteresowaniem cieszyły się historyczne tramwaje i autobusy. To ważne, aby wiedzieć jak zmienił się krakowski transport przez ostanie kilkadziesiąt lat – tym bardziej, że świętujemy w tym roku 150 lat krakowskiej komunikacji miejskiej.