3 lutego 2014 - materiał archiwalny

W związku z przebudową torowiska i jezdni wzdłuż alei Jana Pawła II oraz ulicy Mogilskiej od dnia 01.02.2014 r. (sobota) zostanie wyłączona komunikacja tramwajowa pomiędzy rondem Czyżyńskim, a rondem Mogilskim. Mając na uwadze liczbę pasażerów codziennie podróżujących aleją Jana Pawła II i ulicą Mogilską oraz maksymalną liczbę tramwajów, które mogą kursować aleją Pokoju w ciągu godziny, Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu wprowadził następujące zmiany w funkcjonowaniu Komunikacji Miejskiej w Krakowie:

Linie tramwajowe:

>> Schemat sieci tramwajowej

Linie autobusowe:

Jednocześnie informujemy, że w przypadku wprowadzania zmian w organizacji ruchu w rejonie prowadzenia prac, kolejne, a zarazem konieczne zmiany w funkcjonowaniu Komunikacji Miejskiej w Krakowie będą publikowane odrębnymi komunikatami.

Poniżej zamieszczamy zasady zachowania biletów okresowych wykupionych na linie zawieszone lub linie, na których wprowadzona została korekta trasy.

Bilety okresowe wykupione na linie 4, 10, 52 lub 128 zachowują ważność we wszystkich pojazdach Komunikacji Miejskiej w Krakowie na odcinkach pokrywających się ze stałą trasą danej linii oraz na zmienionej trasie, ustalonej tymczasowo.

Bilety wykupione na linie zawieszone 5 lub 9 zachowują ważność we wszystkich pojazdach Komunikacji Miejskiej w Krakowie na odcinkach pokrywających się ze stałą trasą tych linii oraz dodatkowo na odcinku Rondo Czyżyńskie - Aleja Pokoju – Rondo Grzegórzeckie – Powstania Warszawskiego – Rondo Mogilskie.

Ponadto:

Bilety okresowe wykupione na linię numer 4 zachowują ważność w:

Bilety okresowe wykupione na linię numer 5 zachowują ważność w:

Bilety okresowe wykupione na linię numer 9 zachowują ważność w:

Bilety okresowe wykupione na linię numer 10 zachowują ważność w:

Bilety okresowe wykupione na linię numer 52 zachowują ważność w:

Bilety okresowe wykupione na linię numer 124 i 424 zachowują ważność w:

Przypominamy także o obowiązywaniu zasad ogólnych:

Najnowsze

5 czerwca 2025
Pracownicy MPK już po raz 16. zagrają w Turnieju Piłkarskim im. Piotra Pruchnickiego
W sobotę, 7 czerwca na boisku TS Tramwaj, przy ul. Praskiej 61a zostanie rozegrany 16. Piłkarski Turniej im. Piotra Pruchnickiego, organizowany przez pracowników MPK SA w Krakowie z zajezdni tramwajowej Podgórze.
5 czerwca 2025
Rusza 23. Sezon Krakowskiej Linii Muzealnej
W najbliższą niedzielę 8 czerwca rozpocznie się 23. sezon Krakowskiej Linii Muzealnej. Rozpocznie się wyjątkowo, bo nie od tradycyjnych kursów linii nr 0 z ul. św. Wawrzyńca do Cichego Kącika, ale od uruchomienia dwóch wyjątkowych linii, które zabiorą pasażerów do każdej z pięciu zajezdni MPK w Krakowie. W tym roku obchodzimy jubileusz 150 lat komunikacji miejskiej, więc KLM musi być wyjątkowa.
4 czerwca 2025
MPK w Krakowie podpisało umowę na dostawę 10 autobusów wodorowych
MPK w Krakowie podpisało umowę z firmą PAK-PCE Polski Autobus Wodorowy sp. z o. o. na dostawę 10 autobusów zasilanych wodorem marki NesoBus. To pierwsze pojazdy z takim zasilaniem, które kupuje krakowski przewoźnik. Umowa została zawarta 3 czerwca. Nowe autobusy zaczną wozić pasażerów za 12 miesięcy.
3 czerwca 2025
MPK w Krakowie wybrało dostawcę 190 nowych autobusów
We wtorek, 3 czerwca MPK w Krakowie wybrało dostawcę 190 nowych autobusów wyposażonych w silniki spalinowe Euro 6, spełniające najwyższe normy ochrony środowiska. Będzie nim konsorcjum Solaris Bus & Coach Sp. z o.o. i PKO Leasing S.A.
3 czerwca 2025
Odbudowany przez MPK w Krakowie wagon SN1 z 1922 roku rozpocznie tegoroczną KLM
W historycznej hali zajezdni przy ul. św. Wawrzyńca 15, która obecnie jest częścią Muzeum Inżynierii i Techniki, MPK w Krakowie zaprezentowało wyjątkowy tramwaj SN1 o numerze 59. Miało to miejsce 3 czerwca, dokładnie po 103 latach od momentu, kiedy ten wyjątkowy tramwaj zaczął wozić pasażerów.
1 czerwca 2025
Rekordowy Dzień Dziecka w krakowskim MPK
Tłumy dzieci wraz ze swoimi opiekunami, rodzicami, dziadkami odwiedziło w niedzielę, 1 czerwca zajezdnię tramwajową w Nowej Hucie. Cieszymy się, że przygotowane przez nas atrakcje tak wielu z Was się spodobały. Nie martwimy się o przyszłość, skoro tak wielu młodych osób chciało samodzielnie poprowadzić tramwaj. Doceniamy Wasze zainteresowanie tym, jak dbamy o tramwaje, jak je naprawiamy i jak je myjemy. No i cieszymy się, że tak wielkim zainteresowaniem cieszyły się historyczne tramwaje i autobusy. To ważne, aby wiedzieć jak zmienił się krakowski transport przez ostanie kilkadziesiąt lat – tym bardziej, że świętujemy w tym roku 150 lat krakowskiej komunikacji miejskiej.