Lindner - Gottfried Lindner Waggonbau AG, Ammendorf
Do krakowskiego przewoźnika pierwsze przyczepy autobusowe trafiły w 1943 roku. Pożogę wojenną przetrwała jedna, która wykorzystywana była aż do lat 50 XX wieku. Następne przyczepy autobusowe w Krakowie pojawiły się w 1975 roku.
Nie sa zane losy przedmiotowej przyczepy. Nie wiadomo, w jaki sposób znalazła się na terenie Polski. Około 2000 roku została zakupiona przez pasjonanta motoryzacji z Przemysla. W 2017 roku MPK SA w Krakowie zakupiło przyczepę w celu jej odbudowy i przwrocenia do ruchu.
W latach 2019/2020 przyczepa przeszła gruntowny remont, w czasie którego przywrócona została jej pierwotna funkcja. W trakcie remontu odczyszczono i zakonserwowano oryginalne elementy i uzupełniono brakujące korzystając z zachowanej oryginalnej dokumentacji.
DANE TECHNICZNE przyczepa autobusowa LINDNER - Gottfried Lindner AG Ammendorf, Niemcy
Rok produkcji |
1943 |
Rodzaj/Typ/model |
przyczepa autobusowa LINDNER - Gottfried Lindner AG Ammendorf, Niemcy |
Długość bez dyszla |
5800 mm |
Szerokość |
2200 mm |
Wysokość |
3200 mm |
Masa własna |
ok.3100 kg |
Miejsca siedzące |
23 (tylko siedzące) |
Rozstaw osi |
3600 mm |
Liczba osi |
2 |
Silnik |
brak |