Przegubowe czterowózkowe, silnikowe wagony GT8S pochodzą z Dusseldorfu. Zostały wyprodukowane przez firmę DUWAG w latach 1973- 1975. Są to jedne z ostatnich wagonów tej firmy w "okrągłej" stylistyce lat 50-tych o 60-tych. Następnymi były już "kanciaste" wagony N8. Wagony GT8S posiadają automatyczny układ rozruchowy Sematic, podobny do zastosowanego w wagonach N8S.
Do Krakowa pierwszy wagon dotarł we wrześniu 2009 roku, zaś eksploatowany jest od listopada 2009roku. Tramwaje te są sukcesywnie modernizowane. Wagony: RF310 - RF313 zostały wyposażone w człon niskopodłogowy i układ sterowania energoelektroniczny. W pozostałych zmodernizowanych wagonach: wstawiono człon niskopodłogowy, lecz pozostawiono dotychczasowy system sterowania. Aktualnie nie ma już oryginalnych w całości wysokopodłogowych wagonów tego typu.
Dane techniczne wagonu GT8S.
Napięcie zasilające w sieci trakcyjnej 600V DC.
Wagon GT8S
Wielkość |
- |
Wagon silnikowy trzyczłonowy dwukierunkowy |
Rodzaj |
- |
wysokopodłogowy |
Długość |
mm |
26200 |
Szerokość |
mm |
2420 |
Wysokość nadwozia |
mm |
3460 |
Rozstaw czopów skrętu |
mm |
6200/6500/6200 |
Rozstaw osi |
mm |
1800 |
Masa własna |
kg |
35 000 |
Masa całkowita |
kg |
49 000 |
Miejsca ogółem |
pas. |
200 |
Miejsca siedzące |
pas. |
51 |
Wysokość podłogi |
mm |
880 |
Silniki (moc ciągła) |
kW |
2*150 |
Średnica kół tocznych |
mm |
670 |