Przegubowe czterowózkowe, silnikowe wagony GT8S pochodzą z Dusseldorfu. Zostały wyprodukowane przez firmę DUWAG w latach 1973- 1975. Są to jedne z ostatnich wagonów tej firmy w "okrągłej" stylistyce lat 50-tych o 60-tych. Następnymi były już "kanciaste" wagony N8. Wagony GT8S posiadają automatyczny układ rozruchowy Sematic, podobny do zastosowanego w wagonach N8S.

Do Krakowa pierwszy wagon dotarł we wrześniu 2009 roku, zaś eksploatowany jest od listopada 2009roku. Tramwaje te są sukcesywnie modernizowane. Wagony: RF310 - RF313 zostały wyposażone w człon niskopodłogowy i układ sterowania energoelektroniczny. W pozostałych zmodernizowanych wagonach: wstawiono człon niskopodłogowy, lecz pozostawiono dotychczasowy system sterowania. Aktualnie nie ma już oryginalnych w całości wysokopodłogowych wagonów tego typu.

Dane techniczne wagonu GT8S.

Napięcie zasilające w sieci trakcyjnej 600V DC.

Wagon GT8S

Wielkość

-

Wagon silnikowy trzyczłonowy dwukierunkowy

Rodzaj

-

wysokopodłogowy

Długość

mm

26200

Szerokość

mm

2420

Wysokość nadwozia

mm

3460

Rozstaw czopów skrętu

mm

6200/6500/6200

Rozstaw osi

mm

1800

Masa własna

kg

35 000

Masa całkowita

kg

49 000

Miejsca ogółem

pas.

200

Miejsca siedzące

pas.

51

Wysokość podłogi

mm

880

Silniki (moc ciągła)

kW

2*150

Średnica kół tocznych

mm

670

Galeria