17 września 2010 - materiał archiwalny

W piątek, 17 września Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. w Krakowie podpisało umowę kredytową z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym. Dzięki niej krakowski przewoźnik na bardzo korzystnych warunkach otrzyma 150 mln zł kredytu. Pieniądze w całości zostaną przeznaczone na finansowanie projektu unijnego „Zintegrowany transportu publiczny w aglomeracji krakowskiej – etap II”.

- Kredyt, który zaciągamy w EBI jest w tej chwili najkorzystniejszą pożyczką na rynku. Ma najniższe oprocentowanie – wyjaśnia Zbigniew Palenica, wiceprezes MPK S.A. w Krakowie.

Podpisanie umowy z EBI poprzedziło podpisanie umowy kredytowej z innym bankiem, Europejskim Bankiem Odbudowy i Rozwoju (gwarantuje on MPK S.A. 99 mln zł). Aby móc wypłacić pieniądze potrzebna jest jeszcze tzw. umowa wsparcia, którą krakowski przewoźnik i europejskie banki podpiszą z Gminą Miejską Kraków.

Pieniądze pochodzące z kredytów zostaną w całości przeznaczone na pokrycie wkładu własnego beneficjenta projektu. 

„Zintegrowany transportu publiczny w aglomeracji krakowskiej – etap II”, składa się: z budowy nowej linii tramwajowej, zakupu 24 nowoczesnych tramwajów oraz przebudowy ul. Długiej. Całkowita wartość projektu to 430 mln zł (184 mln zł będzie pochodzić z unijnych funduszy, jako bezzwrotne dofinansowanie).Wszystkie zadania są realizowane w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

- Kredyt, który zaciągamy w EBI jest w tej chwili najkorzystniejszą pożyczką na rynku. Ma najniższe oprocentowanie – wyjaśnia Zbigniew Palenica, wiceprezes MPK S.A. w Krakowie.

Podpisanie umowy z EBI poprzedziło podpisanie umowy kredytowej z innym bankiem, Europejskim Bankiem Odbudowy i Rozwoju (gwarantuje on MPK S.A. 99 mln zł). Aby móc wypłacić pieniądze potrzebna jest jeszcze tzw. umowa wsparcia, którą krakowski przewoźnik i europejskie banki podpiszą z Gminą Miejską Kraków.

Pieniądze pochodzące z kredytów zostaną w całości przeznaczone na pokrycie wkładu własnego beneficjenta projektu. 

„Zintegrowany transportu publiczny w aglomeracji krakowskiej – etap II”, składa się: z budowy nowej linii tramwajowej, zakupu 24 nowoczesnych tramwajów oraz przebudowy ul. Długiej. Całkowita wartość projektu to 430 mln zł (184 mln zł będzie pochodzić z unijnych funduszy, jako bezzwrotne dofinansowanie).Wszystkie zadania są realizowane w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Najnowsze

5 czerwca 2025
Pracownicy MPK już po raz 16. zagrają w Turnieju Piłkarskim im. Piotra Pruchnickiego
W sobotę, 7 czerwca na boisku TS Tramwaj, przy ul. Praskiej 61a zostanie rozegrany 16. Piłkarski Turniej im. Piotra Pruchnickiego, organizowany przez pracowników MPK SA w Krakowie z zajezdni tramwajowej Podgórze.
5 czerwca 2025
Rusza 23. Sezon Krakowskiej Linii Muzealnej
W najbliższą niedzielę 8 czerwca rozpocznie się 23. sezon Krakowskiej Linii Muzealnej. Rozpocznie się wyjątkowo, bo nie od tradycyjnych kursów linii nr 0 z ul. św. Wawrzyńca do Cichego Kącika, ale od uruchomienia dwóch wyjątkowych linii, które zabiorą pasażerów do każdej z pięciu zajezdni MPK w Krakowie. W tym roku obchodzimy jubileusz 150 lat komunikacji miejskiej, więc KLM musi być wyjątkowa.
4 czerwca 2025
MPK w Krakowie podpisało umowę na dostawę 10 autobusów wodorowych
MPK w Krakowie podpisało umowę z firmą PAK-PCE Polski Autobus Wodorowy sp. z o. o. na dostawę 10 autobusów zasilanych wodorem marki NesoBus. To pierwsze pojazdy z takim zasilaniem, które kupuje krakowski przewoźnik. Umowa została zawarta 3 czerwca. Nowe autobusy zaczną wozić pasażerów za 12 miesięcy.
3 czerwca 2025
MPK w Krakowie wybrało dostawcę 190 nowych autobusów
We wtorek, 3 czerwca MPK w Krakowie wybrało dostawcę 190 nowych autobusów wyposażonych w silniki spalinowe Euro 6, spełniające najwyższe normy ochrony środowiska. Będzie nim konsorcjum Solaris Bus & Coach Sp. z o.o. i PKO Leasing S.A.
3 czerwca 2025
Odbudowany przez MPK w Krakowie wagon SN1 z 1922 roku rozpocznie tegoroczną KLM
W historycznej hali zajezdni przy ul. św. Wawrzyńca 15, która obecnie jest częścią Muzeum Inżynierii i Techniki, MPK w Krakowie zaprezentowało wyjątkowy tramwaj SN1 o numerze 59. Miało to miejsce 3 czerwca, dokładnie po 103 latach od momentu, kiedy ten wyjątkowy tramwaj zaczął wozić pasażerów.
1 czerwca 2025
Rekordowy Dzień Dziecka w krakowskim MPK
Tłumy dzieci wraz ze swoimi opiekunami, rodzicami, dziadkami odwiedziło w niedzielę, 1 czerwca zajezdnię tramwajową w Nowej Hucie. Cieszymy się, że przygotowane przez nas atrakcje tak wielu z Was się spodobały. Nie martwimy się o przyszłość, skoro tak wielu młodych osób chciało samodzielnie poprowadzić tramwaj. Doceniamy Wasze zainteresowanie tym, jak dbamy o tramwaje, jak je naprawiamy i jak je myjemy. No i cieszymy się, że tak wielkim zainteresowaniem cieszyły się historyczne tramwaje i autobusy. To ważne, aby wiedzieć jak zmienił się krakowski transport przez ostanie kilkadziesiąt lat – tym bardziej, że świętujemy w tym roku 150 lat krakowskiej komunikacji miejskiej.