16 czerwca 2010 - materiał archiwalny

W związku z budową nowej linii tramwajowej z ronda Grzegórzeckiego do Płaszowa od czwartku, 17 czerwca zostanie wprowadzona nowa organizacja ruchu w rejonie ul. Lipskiej. Dla kierowców i pasażerów komunikacji miejskiej podajemy najistotniejsze zmiany:

 

- całkowicie wyłączona z ruchu zostanie część ul. Lipskiej od ul. Saskiej do ul. Rzebika

- zamknięta zostanie północna jezdnia ul. Lipskiej na odcinku od ul. Golikówka do ul. Rzebika (w kierunku centrum) – ruch będzie się odbywał dwukierunkowo po jezdni południowej, następnie objazdem przez ul. Przewóz do ul. Saskiej

- nie będzie możliwy wjazd na os. Lipska od ul. Lipskiej. Dojazd będzie możliwy tylko ulicami Szczecińską i Myśliwską

-  osiedla po południowej stronie ul. Lipskiej obsługiwane będą dodatkowo ul. Goszczyńskiego, Rzebika i Węglarską – będzie możliwy przejazd na wprost z ul. Rzebika w Przewóz

- nastąpi zmiana pierwszeństwa przejazdu na skrzyżowaniu Saska- Płaszowska-Przewóz – drogą główną będzie relacja z ul. Saska od strony centrum do Przewozu

 

Nowa organizacja ruchu w rejonie ul. Lipskiej – zmiany w komunikacji autobusowej

108 – Od Łagiewnik pojedzie po stałej trasie do ul. Saskiej, następnie ul. Przewóz, Lipską i na wprost ul. Surzyckiego w ul. Albatrosów (autobusy nie będą skręcać w ul. Mierzeja Wiślana)

123 – z ul. Lipskiej pojedzie trasa objazdową przez ul. Brandla, Obrońców Modlina, Mierzeja Wiślana, płk. Dąbka do ul. Biskupińskiej

125 - ul. Nowohuckiej ul. Saską i Przewóz do ul. Lipskiej – dalej do os. Złocień bez zmian

425 – Nowohucka – Saska – Przewóz – Lipska – Surzyckiego – Brandla – Obrońców Modlina – Biskupińska (zawracanie na terenie Zajezdni Płaszów). Powrót jako linia wariantowa 125 Biskupińska – Obrońców Modlina  - Brandla - Surzyckiego – Lipska – Przewóz – Saska – Nowohucka – Klimeckiego i dalej bez zmian do Szpitala Rydygiera.

127 – od przystanku Płaszów Szkoła do ul. Saskiej wraca na stałą trasę, dalej Saska – Nowohucka – Powstańców Wlkp. – pl. Boh. Getta

157, 158, 224 – jadą ulicami Przewóz, Lipska a następnie ul. Albatrosów – Rybitwy i dalej bez zmian

185 - jedzie z ul. Nowohuckiej ul. Saską i Przewóz do ul. Lipskiej, dalej Surzyckiego – Brandla – Obrońców Modlina – Biskupińska (zawracanie na terenie Zajezdni Płaszów).

 

 

Przypomnijmy. Nowa linia tramwajowa będzie miała długość 4,2 km. Będzie prowadziła od ronda Grzegórzeckiego, przez most Kotlarski, ul. Herlinga-Grudzińskiego, Klimeckiego a następnie przez budowaną równolegle z torowiskiem ul. Kuklińskiego do ul. Lipskiej i Golikówki. Tam zostanie wybudowana pętla tramwajowa wraz z terminalem autobusowym. Na trasie nowej linii pojawi się siedem przystanków w każdym kierunku. Linia na całej długości będzie biegła wydzielonym torowiskiem.

Koszt budowy nowej linii tramwajowej – ok. 155 mln zł

 

 

- całkowicie wyłączona z ruchu zostanie część ul. Lipskiej od ul. Saskiej do ul. Rzebika

- zamknięta zostanie północna jezdnia ul. Lipskiej na odcinku od ul. Golikówka do ul. Rzebika (w kierunku centrum) – ruch będzie się odbywał dwukierunkowo po jezdni południowej, następnie objazdem przez ul. Przewóz do ul. Saskiej

- nie będzie możliwy wjazd na os. Lipska od ul. Lipskiej. Dojazd będzie możliwy tylko ulicami Szczecińską i Myśliwską

-  osiedla po południowej stronie ul. Lipskiej obsługiwane będą dodatkowo ul. Goszczyńskiego, Rzebika i Węglarską – będzie możliwy przejazd na wprost z ul. Rzebika w Przewóz

- nastąpi zmiana pierwszeństwa przejazdu na skrzyżowaniu Saska- Płaszowska-Przewóz – drogą główną będzie relacja z ul. Saska od strony centrum do Przewozu

Nowa organizacja ruchu w rejonie ul. Lipskiej – zmiany w komunikacji autobusowej

108 – Od Łagiewnik pojedzie po stałej trasie do ul. Saskiej, następnie ul. Przewóz, Lipską i na wprost ul. Surzyckiego w ul. Albatrosów (autobusy nie będą skręcać w ul. Mierzeja Wiślana)

123 – z ul. Lipskiej pojedzie trasa objazdową przez ul. Brandla, Obrońców Modlina, Mierzeja Wiślana, płk. Dąbka do ul. Biskupińskiej

125 - ul. Nowohuckiej ul. Saską i Przewóz do ul. Lipskiej – dalej do os. Złocień bez zmian

425 – Nowohucka – Saska – Przewóz – Lipska – Surzyckiego – Brandla – Obrońców Modlina – Biskupińska (zawracanie na terenie Zajezdni Płaszów). Powrót jako linia wariantowa 125 Biskupińska – Obrońców Modlina  - Brandla - Surzyckiego – Lipska – Przewóz – Saska – Nowohucka – Klimeckiego i dalej bez zmian do Szpitala Rydygiera.

127 – od przystanku Płaszów Szkoła do ul. Saskiej wraca na stałą trasę, dalej Saska – Nowohucka – Powstańców Wlkp. – pl. Boh. Getta

157, 158, 224 – jadą ulicami Przewóz, Lipska a następnie ul. Albatrosów – Rybitwy i dalej bez zmian

185 - jedzie z ul. Nowohuckiej ul. Saską i Przewóz do ul. Lipskiej, dalej Surzyckiego – Brandla – Obrońców Modlina – Biskupińska (zawracanie na terenie Zajezdni Płaszów).

Przypomnijmy. Nowa linia tramwajowa będzie miała długość 4,2 km. Będzie prowadziła od ronda Grzegórzeckiego, przez most Kotlarski, ul. Herlinga-Grudzińskiego, Klimeckiego a następnie przez budowaną równolegle z torowiskiem ul. Kuklińskiego do ul. Lipskiej i Golikówki. Tam zostanie wybudowana pętla tramwajowa wraz z terminalem autobusowym. Na trasie nowej linii pojawi się siedem przystanków w każdym kierunku. Linia na całej długości będzie biegła wydzielonym torowiskiem.

Koszt budowy nowej linii tramwajowej – ok. 155 mln zł

Najnowsze

14 listopada 2025
Pasażer chwali autobusy, które MPK kieruje na linie aglomeracyjne
Pasażerowie chwalą sobie autobusy marki MAN i Solaris, które MPK w Krakowie kupuje z myślą o trasach aglomeracyjnych. Obecnie krakowski przewoźnik dysponuje w sumie 31 takimi pojazdami. Za co cenią je pasażerowie? Jak pisze jeden z nich, który często ma okazję nimi podróżować, ich dużą zaletą jest wysokie bezpieczeństwo i komfort. Autobusy, w porównaniu w wersjami miejskim, mają większą liczbę miejsc siedzących i znakomicie sprawdzają się na często wąskich i krętych drogach w podkrakowskich miejscowościach.
14 listopada 2025
50 lat temu tramwaje zaczęły kursować do Bronowic Małych
Dokładnie 50 lat temu do Bronowic Małych (a wtedy os. Widok) zaczęły kursować tramwaje. Nowa linia tramwajowa została otwarta dla regularnych kursów 14 listopada 1975 roku. Do dzisiaj tramwaje są najlepszym środkiem transportu dla mieszkańców Bronowic, którzy jadą do centrum miasta.
10 listopada 2025
Pracownicy MPK w Krakowie zebrali 700 kg żywności dla potrzebujących
Pracownicy MPK SA w Krakowie po raz kolejny włączyli się do akcji Krakowska Zbiórka Żywności, którą organizuje Bank Żywności w Krakowie wraz z miastem Kraków. W tym roku zebrana żywność zostanie przekazana osobom starszym, chorym, z niepełnosprawnościami, rodzinom wielodzietnym oraz osobom samotnym.
10 listopada 2025
Kraków odpowiedział na apel i prośbę Kijowa
W ubiegłym tygodniu do Kijowa wyjechało pięć wycofanych przez MPK z ruchu autobusów marki Solaris z 2009 roku, o długości 12 metrów. Ich przekazanie to efekt prośby jaką do Prezydenta Miasta Krakowa skierował Mer Kijowa, Witalij Kłyczko. Ma to związek z bardzo trudną sytuacją w stolicy Ukrainy, która od kilku lat broni się przed atakiem Rosji. Warto pamiętać, że Kijów to dla Krakowa miasto bliźniacze na Ukrainie – co stanowi najwyższą, uchwaloną przez Radę Miasta Krakowa, formę partnerstwa międzynarodowego.
8 listopada 2025
Aktualizacja automatów mobilnych i usuwanie nieaktywnych nośników w KMK
Zgodnie z decyzją Zarządu Transportu Publicznego, od 12 listopada wprowadzana będzie aktualizacja oprogramowania we wszystkich mobilnych automatach biletowych – urządzeniach znajdujących się w pojazdach komunikacji miejskiej.
7 listopada 2025
Ruch tramwajowy do pętli Czerwone Maki został przywrócony
Informujemy, że do pętli Czerwone Maki został przywrócony ruch wszystkich linii tramwajowych nr 18, 52 i 77.