16 czerwca 2010 - materiał archiwalny

W związku z budową nowej linii tramwajowej z ronda Grzegórzeckiego do Płaszowa od czwartku, 17 czerwca zostanie wprowadzona nowa organizacja ruchu w rejonie ul. Lipskiej. Dla kierowców i pasażerów komunikacji miejskiej podajemy najistotniejsze zmiany:

 

- całkowicie wyłączona z ruchu zostanie część ul. Lipskiej od ul. Saskiej do ul. Rzebika

- zamknięta zostanie północna jezdnia ul. Lipskiej na odcinku od ul. Golikówka do ul. Rzebika (w kierunku centrum) – ruch będzie się odbywał dwukierunkowo po jezdni południowej, następnie objazdem przez ul. Przewóz do ul. Saskiej

- nie będzie możliwy wjazd na os. Lipska od ul. Lipskiej. Dojazd będzie możliwy tylko ulicami Szczecińską i Myśliwską

-  osiedla po południowej stronie ul. Lipskiej obsługiwane będą dodatkowo ul. Goszczyńskiego, Rzebika i Węglarską – będzie możliwy przejazd na wprost z ul. Rzebika w Przewóz

- nastąpi zmiana pierwszeństwa przejazdu na skrzyżowaniu Saska- Płaszowska-Przewóz – drogą główną będzie relacja z ul. Saska od strony centrum do Przewozu

 

Nowa organizacja ruchu w rejonie ul. Lipskiej – zmiany w komunikacji autobusowej

108 – Od Łagiewnik pojedzie po stałej trasie do ul. Saskiej, następnie ul. Przewóz, Lipską i na wprost ul. Surzyckiego w ul. Albatrosów (autobusy nie będą skręcać w ul. Mierzeja Wiślana)

123 – z ul. Lipskiej pojedzie trasa objazdową przez ul. Brandla, Obrońców Modlina, Mierzeja Wiślana, płk. Dąbka do ul. Biskupińskiej

125 - ul. Nowohuckiej ul. Saską i Przewóz do ul. Lipskiej – dalej do os. Złocień bez zmian

425 – Nowohucka – Saska – Przewóz – Lipska – Surzyckiego – Brandla – Obrońców Modlina – Biskupińska (zawracanie na terenie Zajezdni Płaszów). Powrót jako linia wariantowa 125 Biskupińska – Obrońców Modlina  - Brandla - Surzyckiego – Lipska – Przewóz – Saska – Nowohucka – Klimeckiego i dalej bez zmian do Szpitala Rydygiera.

127 – od przystanku Płaszów Szkoła do ul. Saskiej wraca na stałą trasę, dalej Saska – Nowohucka – Powstańców Wlkp. – pl. Boh. Getta

157, 158, 224 – jadą ulicami Przewóz, Lipska a następnie ul. Albatrosów – Rybitwy i dalej bez zmian

185 - jedzie z ul. Nowohuckiej ul. Saską i Przewóz do ul. Lipskiej, dalej Surzyckiego – Brandla – Obrońców Modlina – Biskupińska (zawracanie na terenie Zajezdni Płaszów).

 

 

Przypomnijmy. Nowa linia tramwajowa będzie miała długość 4,2 km. Będzie prowadziła od ronda Grzegórzeckiego, przez most Kotlarski, ul. Herlinga-Grudzińskiego, Klimeckiego a następnie przez budowaną równolegle z torowiskiem ul. Kuklińskiego do ul. Lipskiej i Golikówki. Tam zostanie wybudowana pętla tramwajowa wraz z terminalem autobusowym. Na trasie nowej linii pojawi się siedem przystanków w każdym kierunku. Linia na całej długości będzie biegła wydzielonym torowiskiem.

Koszt budowy nowej linii tramwajowej – ok. 155 mln zł

 

 

- całkowicie wyłączona z ruchu zostanie część ul. Lipskiej od ul. Saskiej do ul. Rzebika

- zamknięta zostanie północna jezdnia ul. Lipskiej na odcinku od ul. Golikówka do ul. Rzebika (w kierunku centrum) – ruch będzie się odbywał dwukierunkowo po jezdni południowej, następnie objazdem przez ul. Przewóz do ul. Saskiej

- nie będzie możliwy wjazd na os. Lipska od ul. Lipskiej. Dojazd będzie możliwy tylko ulicami Szczecińską i Myśliwską

-  osiedla po południowej stronie ul. Lipskiej obsługiwane będą dodatkowo ul. Goszczyńskiego, Rzebika i Węglarską – będzie możliwy przejazd na wprost z ul. Rzebika w Przewóz

- nastąpi zmiana pierwszeństwa przejazdu na skrzyżowaniu Saska- Płaszowska-Przewóz – drogą główną będzie relacja z ul. Saska od strony centrum do Przewozu

Nowa organizacja ruchu w rejonie ul. Lipskiej – zmiany w komunikacji autobusowej

108 – Od Łagiewnik pojedzie po stałej trasie do ul. Saskiej, następnie ul. Przewóz, Lipską i na wprost ul. Surzyckiego w ul. Albatrosów (autobusy nie będą skręcać w ul. Mierzeja Wiślana)

123 – z ul. Lipskiej pojedzie trasa objazdową przez ul. Brandla, Obrońców Modlina, Mierzeja Wiślana, płk. Dąbka do ul. Biskupińskiej

125 - ul. Nowohuckiej ul. Saską i Przewóz do ul. Lipskiej – dalej do os. Złocień bez zmian

425 – Nowohucka – Saska – Przewóz – Lipska – Surzyckiego – Brandla – Obrońców Modlina – Biskupińska (zawracanie na terenie Zajezdni Płaszów). Powrót jako linia wariantowa 125 Biskupińska – Obrońców Modlina  - Brandla - Surzyckiego – Lipska – Przewóz – Saska – Nowohucka – Klimeckiego i dalej bez zmian do Szpitala Rydygiera.

127 – od przystanku Płaszów Szkoła do ul. Saskiej wraca na stałą trasę, dalej Saska – Nowohucka – Powstańców Wlkp. – pl. Boh. Getta

157, 158, 224 – jadą ulicami Przewóz, Lipska a następnie ul. Albatrosów – Rybitwy i dalej bez zmian

185 - jedzie z ul. Nowohuckiej ul. Saską i Przewóz do ul. Lipskiej, dalej Surzyckiego – Brandla – Obrońców Modlina – Biskupińska (zawracanie na terenie Zajezdni Płaszów).

Przypomnijmy. Nowa linia tramwajowa będzie miała długość 4,2 km. Będzie prowadziła od ronda Grzegórzeckiego, przez most Kotlarski, ul. Herlinga-Grudzińskiego, Klimeckiego a następnie przez budowaną równolegle z torowiskiem ul. Kuklińskiego do ul. Lipskiej i Golikówki. Tam zostanie wybudowana pętla tramwajowa wraz z terminalem autobusowym. Na trasie nowej linii pojawi się siedem przystanków w każdym kierunku. Linia na całej długości będzie biegła wydzielonym torowiskiem.

Koszt budowy nowej linii tramwajowej – ok. 155 mln zł

Najnowsze

26 września 2025
Krakowscy tramwajarze w walce o Polskę – wystawa w Muzeum Armii Krajowej
W piątek, 26 września, o godz. 12.00 w Muzeum Armii Krajowej przy ul. Wita Stwosza 12 została otwarta wystawa czasowa „Krakowscy tramwajarze w walce o Polskę”. Ekspozycję będzie można oglądać do 1 lutego 2026 r. Wystawa przygotowana została przez Muzeum AK w Krakowie przy współpracy z Miejskim Przedsiębiorstwie Komunikacyjnym w ramach obchodów 150 lat komunikacji miejskiej w Krakowie.
26 września 2025
O budżecie obywatelskim w tramwaju MPK
Do 3 października można głosować na projekty 12. edycji budżetu obywatelskiego. W promocję głosowania włączył się zastępca prezydenta Krakowa Łukasz Sęk, który wsiadł do tramwaju nr 52 i zachęcał podróżujących komunikacją miejską do oddania głosu na zadania zgłoszone do tegorocznego BO.
26 września 2025
Specjalne wydanie „Przewoźnika Krakowskiego”
Z okazji obchodów 150 lat został wydany specjalny numer „Przewoźnika Krakowskiego”. Można w nim znaleźć wywiady z najważniejszymi osobami, które obecnie decydują o rozwoju krakowskiego transportu m.in. z Aleksandrem Miszalskim, prezydentem Krakowa oraz Stanisławem Kracikiem, zastępcą Prezydenta Krakowa. Publikujemy także rozmowy z osobami, które zarządzały MPK przez ostatnie 45 lat – Tadeuszem Trzmielem, Julianem Pilszczkiem oraz Rafałem Świerczyńskim, obecnym prezesem zarządu MPK w Krakowie.
25 września 2025
Historyczne tramwaje wyjadą jeszcze raz na Krakowską Linię Muzealną
Co prawda zapowiedzieliśmy już w ubiegłym tygodniu zakończenie tegorocznego sezonu Krakowskiej Linii Muzealnej, ale głosy wielu miłośników historycznego taboru skłoniły nas do zmiany tej decyzji. Miał na to wpływ także fakt, że dwa tygodnie temu z powodu deszczowej pogody na KLM nie mógł kursować skład wagonów wypożyczony w ramach wymiany z MPK Poznań - Typ I i Carl Weyer. Wiemy, że wiele osób było tym zawiedzionych, bo to wyjątkowe tramwaje, a wkrótce wrócą do Poznania.
24 września 2025
Krakowskie metro codziennie przewiezie niemal 300 tys. pasażerów
Mamy jasny cel – chcemy, by za 10 lat krakowianie pojechali metrem – zapowiada prezydent Krakowa, Aleksander Miszalski. Podczas konferencji w ICE Kraków zaprezentowano trasę metra. Rekomendowany przebieg dwóch linii – M1 i M2 – ma prawie 29 kilometrów. Zaplanowano 29 stacji, w których zasięgu znajdzie się niemal 40 proc. mieszkańców. To będzie najważniejsza inwestycja najbliższej dekady, która będzie impulsem dla rozwoju całego Krakowa.
24 września 2025
„Krakowscy tramwajarze w walce o Polskę” – wernisaż wystawy
W piątek, 26 września, o godz. 12.00, Muzeum Armii Krajowej przy ul. Wita Stwosza 12 zaprasza na otwarcie wystawy czasowej pt. „Krakowscy tramwajarze w walce o Polskę”. Wstęp wolny.