Autobusy Solaris Urbino 12,9 Hybrid zostały wyprodukowane w roku 2014 i pierwotnie jeździły w Norwegii. We wrześniu 2018 r. zostały wprowadzone do eksploatacji w MPK SA w Krakowie i służą przede wszystkim do obsługi linii aglomeracyjnych. Są wyposazone w dwoje drzwi i większą liczbę miejsc siedzących. Napęd tych autobusów określa się jako hybrydowy- równoległy. Podstawową rolę pełni silnik spalinowy CUMMINS wraz z sekwencyjną, elektromagnetyczną 6 biegową skrzynią EATON. Silnik elektryczny pełni rolę pomocniczą podczas rozruchu, jazdy pod górę a także rolę hamującą. Podczas hamowania następuje ładowanie akumulatorów.
SOLARIS U12,9 HYBRID
|
Wielkość |
- |
MAXI 13m (2-drzwiowy) |
|
Rodzaj |
- |
niskopodłogowy |
|
Długość |
mm |
12900 |
|
Szerokość |
mm |
2550 |
|
Wysokość |
mm |
3100 |
|
Rozstaw osi |
mm |
5900 |
|
Masa własna |
kg |
12100 |
|
Masa całkowita |
kg |
18000 |
|
Miejsca pasażerskie ogółem nominalnie |
pas. |
86 |
|
Miejsca siedzące nominalnie |
pas. |
36 |
|
Wysokość podłogi między osiami |
mm |
|
|
silnik |
|
CUMMINS ISB 6.7 E6 280B, 6693 cm3, 205 kW, elektr. 44 kW |
|
Usytuowanie silnika |
- |
tylne z lewej strony, wzdłuż, pionowo |
English
Tele-bus
Do poczytania