22 kwietnia 2010 - materiał archiwalny

Dokładnie miesiąc, od 1 do 31 marca, trwała akcja informacyjna Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego S.A. skierowana do kierowców. Była ona związana z jednym z najbardziej uciążliwych dla pasażerów komunikacji miejskiej wykroczeń, jakie popełniają kierowcy w Krakowie, czyli parkowaniem samochodów zbyt blisko torowiska.
Przez cały miesiąc rozdawaliśmy kierowcom ulotki i apelowaliśmy, aby zanim zostawią swój zaparkowany samochód zastanowili się, czy nie stoi on zbyt blisko torowiska. Nie poprzestaliśmy jednak tylko na tym. Przez cały miesiąc ulice, na których najczęściej dochodziło do zablokowania przejazdu tramwajom wspólnie patrolowali strażnicy miejscy i inspektorzy MPK. Efektem tych kontroli było:
- 12 spraw skierowanych do sądu przeciwko kierowcom
- 394 mandaty
- 103 pouczenia 
Warto zauważyć, że o ile w styczniu i lutym 2010 roku przypadków zablokowania torowiska przez nieprawidłowo zaparkowany samochód było prawie 50, to w marcu takich przypadków było jedynie 8.
W sumie samochodowe zawalidrogi zablokowały przejazd tramwajom w tym jednym miesiącu na prawie 170 minut.
Najczęściej blokowana była ulica Rakowicka - 5 razy. Drugą ulicą blokowaną w marcu była ul. Zwierzyniecka. Tu kierowcy zbyt blisko torowiska parkowali 3 razy.
Na pewno problem z nieprawidłowym parkowaniem na tych ulicach zgłosimy Zarządowi Infrastruktury Komunalnej i Transportu, aby wspólnie poszukać sposobu na ograniczenie liczby zablokowanych tramwajów przez samochody.
Oprócz mandatów brak wyobraźni kierowców nieprawidłowo parkujących samochody piętnowaliśmy także na stronie internetowej swietekrowy.pl. Każdy mieszkaniec Krakowa, który był świadkiem blokady tramwaju przez samochód mógł zrobione przez siebie zdjęcie umieścić na tym portalu. Wystarczyło wejść na stronę www.swietekrowy.pl i poszukać zakładki poświęconej tylko i wyłącznie akcji: „Wystarczy 1 metr”.
Mimo, że akcja informacyjna skierowana do kierowców już się zakończyła, nadal trwają wspólne patrole Straży Miejskiej i inspektorów MPK na ulicach, gdzie źle zaparkowany samochód może zablokować przejazd tramwajom.

Najnowsze

5 czerwca 2025
Pracownicy MPK już po raz 16. zagrają w Turnieju Piłkarskim im. Piotra Pruchnickiego
W sobotę, 7 czerwca na boisku TS Tramwaj, przy ul. Praskiej 61a zostanie rozegrany 16. Piłkarski Turniej im. Piotra Pruchnickiego, organizowany przez pracowników MPK SA w Krakowie z zajezdni tramwajowej Podgórze.
5 czerwca 2025
Rusza 23. Sezon Krakowskiej Linii Muzealnej
W najbliższą niedzielę 8 czerwca rozpocznie się 23. sezon Krakowskiej Linii Muzealnej. Rozpocznie się wyjątkowo, bo nie od tradycyjnych kursów linii nr 0 z ul. św. Wawrzyńca do Cichego Kącika, ale od uruchomienia dwóch wyjątkowych linii, które zabiorą pasażerów do każdej z pięciu zajezdni MPK w Krakowie. W tym roku obchodzimy jubileusz 150 lat komunikacji miejskiej, więc KLM musi być wyjątkowa.
4 czerwca 2025
MPK w Krakowie podpisało umowę na dostawę 10 autobusów wodorowych
MPK w Krakowie podpisało umowę z firmą PAK-PCE Polski Autobus Wodorowy sp. z o. o. na dostawę 10 autobusów zasilanych wodorem marki NesoBus. To pierwsze pojazdy z takim zasilaniem, które kupuje krakowski przewoźnik. Umowa została zawarta 3 czerwca. Nowe autobusy zaczną wozić pasażerów za 12 miesięcy.
3 czerwca 2025
MPK w Krakowie wybrało dostawcę 190 nowych autobusów
We wtorek, 3 czerwca MPK w Krakowie wybrało dostawcę 190 nowych autobusów wyposażonych w silniki spalinowe Euro 6, spełniające najwyższe normy ochrony środowiska. Będzie nim konsorcjum Solaris Bus & Coach Sp. z o.o. i PKO Leasing S.A.
3 czerwca 2025
Odbudowany przez MPK w Krakowie wagon SN1 z 1922 roku rozpocznie tegoroczną KLM
W historycznej hali zajezdni przy ul. św. Wawrzyńca 15, która obecnie jest częścią Muzeum Inżynierii i Techniki, MPK w Krakowie zaprezentowało wyjątkowy tramwaj SN1 o numerze 59. Miało to miejsce 3 czerwca, dokładnie po 103 latach od momentu, kiedy ten wyjątkowy tramwaj zaczął wozić pasażerów.
1 czerwca 2025
Rekordowy Dzień Dziecka w krakowskim MPK
Tłumy dzieci wraz ze swoimi opiekunami, rodzicami, dziadkami odwiedziło w niedzielę, 1 czerwca zajezdnię tramwajową w Nowej Hucie. Cieszymy się, że przygotowane przez nas atrakcje tak wielu z Was się spodobały. Nie martwimy się o przyszłość, skoro tak wielu młodych osób chciało samodzielnie poprowadzić tramwaj. Doceniamy Wasze zainteresowanie tym, jak dbamy o tramwaje, jak je naprawiamy i jak je myjemy. No i cieszymy się, że tak wielkim zainteresowaniem cieszyły się historyczne tramwaje i autobusy. To ważne, aby wiedzieć jak zmienił się krakowski transport przez ostanie kilkadziesiąt lat – tym bardziej, że świętujemy w tym roku 150 lat krakowskiej komunikacji miejskiej.