5 marca 2010 - materiał archiwalny

Przez 18 minut tramwaje nie mogły dzisiaj (5 marca) dojechać do Cmentarza Rakowickiego. Wszystko przez źle zaparkowany samochód. Kierowcy postawił go na ul. Rakowickiej tak blisko torowiska, że przejazd tramwaju był niemożliwy. Dlatego od 7.25 do 7.43 linie nr 2 i 11 jeździły do pętli Wieczysta.

Kierowca nieprawidłowo zaparkowanego samochodu nie zastosował się do prostej zasady, do której namawiamy w naszej akcji „Wystarczy 1 metr”.  Gdyby parkował z głową uniknąłby 300 zł mandatu i 1 punktu karnego.

Przypomnijmy, że od 1 marca próbujemy dotrzeć do kierowców z informacją i apelem, aby zanim zostawią swój zaparkowany samochód zastanowili się, czy nie stoi on zbyt blisko torowiska. Stąd hasł „Wystarczy 1 metr”, ponieważ jest to taka odległość pojazdu od torowiska, która pozwala motorniczemu bezpiecznie przejechać obok zaparkowanego samochodu.

W czasie akcji na ulicach Krakowa, gdzie najczęściej dochodzi do blokowania torowisk (ul. Zwierzyniecka, Rakowicka, Karmelicka, Piłsudskiego, Kalwaryjska, Franciszkańska), kierowcom będą rozdawane ulotki informacyjne. W ramach kampanii pojawiła się także reklama na tramwaju.

Nie chodzi nam jednak tylko o informowanie kierowców. Równie ważne są dla nas praktyczne działania, które wpłyną na zmniejszenie liczby przypadków zablokowania tramwajów przez nieprawidłowo zaparkowany samochód. Dlatego ściśle współpracujemy ze Strażą Miejską. W ramach wspólnych działań od 1 do 31 marca strażnicy zwrócą szczególną uwagę na problem parkowania kierowców na tych ulicach, na których najczęściej dochodzi do blokowania tramwajów, a więc na ul. Zwierzynieckiej, Rakowickiej, Długiej, Karmelickiej, Piłsudskiego, Kalwaryjskiej, Franciszkańskiej.

Dodatkowo podczas trwania całej akcji będziemy współpracować z portalem swietekrowy.pl. Każdy, kto zrobi zdjęcie nieprawidłowo zaparkowanego samochodu na ulicy, który blokuje lub utrudnia przejazd tramwajom, będzie go mógł zamieścić na tym portalu. Wystarczy wejść na stronę www.swietekrowy.pl i poszukać zakładki poświęconej tylko i wyłącznie akcji: „Wystarczy 1 metr”. 

Najnowsze

5 czerwca 2025
Pracownicy MPK już po raz 16. zagrają w Turnieju Piłkarskim im. Piotra Pruchnickiego
W sobotę, 7 czerwca na boisku TS Tramwaj, przy ul. Praskiej 61a zostanie rozegrany 16. Piłkarski Turniej im. Piotra Pruchnickiego, organizowany przez pracowników MPK SA w Krakowie z zajezdni tramwajowej Podgórze.
5 czerwca 2025
Rusza 23. Sezon Krakowskiej Linii Muzealnej
W najbliższą niedzielę 8 czerwca rozpocznie się 23. sezon Krakowskiej Linii Muzealnej. Rozpocznie się wyjątkowo, bo nie od tradycyjnych kursów linii nr 0 z ul. św. Wawrzyńca do Cichego Kącika, ale od uruchomienia dwóch wyjątkowych linii, które zabiorą pasażerów do każdej z pięciu zajezdni MPK w Krakowie. W tym roku obchodzimy jubileusz 150 lat komunikacji miejskiej, więc KLM musi być wyjątkowa.
4 czerwca 2025
MPK w Krakowie podpisało umowę na dostawę 10 autobusów wodorowych
MPK w Krakowie podpisało umowę z firmą PAK-PCE Polski Autobus Wodorowy sp. z o. o. na dostawę 10 autobusów zasilanych wodorem marki NesoBus. To pierwsze pojazdy z takim zasilaniem, które kupuje krakowski przewoźnik. Umowa została zawarta 3 czerwca. Nowe autobusy zaczną wozić pasażerów za 12 miesięcy.
3 czerwca 2025
MPK w Krakowie wybrało dostawcę 190 nowych autobusów
We wtorek, 3 czerwca MPK w Krakowie wybrało dostawcę 190 nowych autobusów wyposażonych w silniki spalinowe Euro 6, spełniające najwyższe normy ochrony środowiska. Będzie nim konsorcjum Solaris Bus & Coach Sp. z o.o. i PKO Leasing S.A.
3 czerwca 2025
Odbudowany przez MPK w Krakowie wagon SN1 z 1922 roku rozpocznie tegoroczną KLM
W historycznej hali zajezdni przy ul. św. Wawrzyńca 15, która obecnie jest częścią Muzeum Inżynierii i Techniki, MPK w Krakowie zaprezentowało wyjątkowy tramwaj SN1 o numerze 59. Miało to miejsce 3 czerwca, dokładnie po 103 latach od momentu, kiedy ten wyjątkowy tramwaj zaczął wozić pasażerów.
1 czerwca 2025
Rekordowy Dzień Dziecka w krakowskim MPK
Tłumy dzieci wraz ze swoimi opiekunami, rodzicami, dziadkami odwiedziło w niedzielę, 1 czerwca zajezdnię tramwajową w Nowej Hucie. Cieszymy się, że przygotowane przez nas atrakcje tak wielu z Was się spodobały. Nie martwimy się o przyszłość, skoro tak wielu młodych osób chciało samodzielnie poprowadzić tramwaj. Doceniamy Wasze zainteresowanie tym, jak dbamy o tramwaje, jak je naprawiamy i jak je myjemy. No i cieszymy się, że tak wielkim zainteresowaniem cieszyły się historyczne tramwaje i autobusy. To ważne, aby wiedzieć jak zmienił się krakowski transport przez ostanie kilkadziesiąt lat – tym bardziej, że świętujemy w tym roku 150 lat krakowskiej komunikacji miejskiej.