Autobusy MERCEDES O 530G CITARO są jednymi z najbardziej znanych i najliczniejszych w Europie. Do Krakowa pierwsze pojazdy z silnikiem EURO V zostały dostarczone w listopadzie 2008 roku. Zakupiono wtedy 10 sztuk. Kolejne 12 autobusów zostało wprawadzone do ruchu w październiku i listopadzie 2009 roku. Następne wprowadzono do ruchu na początku 2011 roku. Autobusy posiadają automatyczne skrzynie biegów ZF 6 biegowe. Wszystkie autobusy stacjonują od początku na terenie zajezdni i stacji obsługi Wola Duchacka. Podobnie jak w Solarisach silniki umieszczono pionowo, podłużnie w specjalnej szafie z tyłu po lewej stronie. Autobusy wyposażone są w klimatyzację, monitory reklamowe i automaty biletowe. W czerwcu 2018 roku został wprowadzony do eksploatacji podobny 1 autobus Mercedes Conecto (będący turecką wersją Mercedesa Citaro).

MERCEDES Citaro

Wielkość

-

MEGA przegubowy 6x2 - 4-drzwiowy

Rodzaj

-

niskopodłogowy

Długość

mm

17940

Szerokość

mm

2550

Wysokość

mm

3076

Rozstaw osi

mm

5845+5990

Masa własna

kg

16625

Masa całkowita

kg

29000

Miejsca pasażerskie ogółem nominalnie

pas.

165

Miejsca siedzące nominalnie

pas.

34

Wysokość podłogi między osiami

mm

350 mm

silnik

MB 11967cm3 260kW(354KM)/2000 obr./min 1600 Nm/1100 obr./min

Usytuowanie silnika

-

Tylne wzdłużne z lewej strony, silnik pionowy

Galeria