1 marca 2010 - materiał archiwalny

Od czwartku zostaną wprowadzone ograniczenia w ruchu na ul. Powstańców Wielkopolskich i Nowohuckiej. Dla kierowców zostanie zamknięta jezdnia w kierunku Nowej Huty. Ruch będzie się odbywał tylko po dwóch pasach jedni w kierunku ul. Wielickiej, po jednym pasie w każdym kierunku. Zwężenie zostanie wprowadzone od zjazdu z estakady nad ul. Wielicką aż do stacji Orlenu przed skrzyżowaniem z ul. Nowohuckiej z ul. Saską.

W związku z tymi ograniczenia na ul. Nowohuckiej zmieni się także organizacja ruchu na całym skrzyżowaniu ul. Nowohuckiej, Klimeckiego i Płaszowskiej:

Objazdy:

1.       Od Herlinga Grudzińskiego ul. Dekerta, następnie ul. Kiełkowskiego do al. Powstańców Wielkopolskich.

2.       Objazdy zostaną też poprowadzone al. Pokoju do ronda Grzegórzeckiego.

Estakada w ciągu ul. Nowohuckiej i Powstańców Wielkopolskich będzie miała 116,6  metrów długości. Będzie się składać z dwóch niezależnych konstrukcji. Każda z nich będzie miała dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Szerokość obu jezdni wyniesie 7 m. Po obu stronach estakady zostaną zamontowane ekrany akustyczne o wysokości ok. 2,5 m. Cała powierzchnia jezdni estakady ma prawie 2 tys. metrów kwadratowych. Estakada w najwyższym punkcie będzie wznosiła się 6 metrów nad ul. Nowohucką. Koszt budowy estakady wyniesie ok. 38 mln zł.

Pod estakadą zostało zaprojektowane rondo, po którym będą poruszać się samochody. Pojadą tamtędy również tramwaje, po nowo wybudowanej linii tramwajowej łączącej rondo Grzegórzeckie z ul. Golikówka.

Warto podkreślić, że budowa estakady mimo, że jest realizowana w ramach unijnego projektu: Zintegrowany transport publiczny w aglomeracji krakowskiej – etap II, będzie w całości finansowana z budżetu gminy Kraków.

Najnowsze

5 czerwca 2025
Pracownicy MPK już po raz 16. zagrają w Turnieju Piłkarskim im. Piotra Pruchnickiego
W sobotę, 7 czerwca na boisku TS Tramwaj, przy ul. Praskiej 61a zostanie rozegrany 16. Piłkarski Turniej im. Piotra Pruchnickiego, organizowany przez pracowników MPK SA w Krakowie z zajezdni tramwajowej Podgórze.
5 czerwca 2025
Rusza 23. Sezon Krakowskiej Linii Muzealnej
W najbliższą niedzielę 8 czerwca rozpocznie się 23. sezon Krakowskiej Linii Muzealnej. Rozpocznie się wyjątkowo, bo nie od tradycyjnych kursów linii nr 0 z ul. św. Wawrzyńca do Cichego Kącika, ale od uruchomienia dwóch wyjątkowych linii, które zabiorą pasażerów do każdej z pięciu zajezdni MPK w Krakowie. W tym roku obchodzimy jubileusz 150 lat komunikacji miejskiej, więc KLM musi być wyjątkowa.
4 czerwca 2025
MPK w Krakowie podpisało umowę na dostawę 10 autobusów wodorowych
MPK w Krakowie podpisało umowę z firmą PAK-PCE Polski Autobus Wodorowy sp. z o. o. na dostawę 10 autobusów zasilanych wodorem marki NesoBus. To pierwsze pojazdy z takim zasilaniem, które kupuje krakowski przewoźnik. Umowa została zawarta 3 czerwca. Nowe autobusy zaczną wozić pasażerów za 12 miesięcy.
3 czerwca 2025
MPK w Krakowie wybrało dostawcę 190 nowych autobusów
We wtorek, 3 czerwca MPK w Krakowie wybrało dostawcę 190 nowych autobusów wyposażonych w silniki spalinowe Euro 6, spełniające najwyższe normy ochrony środowiska. Będzie nim konsorcjum Solaris Bus & Coach Sp. z o.o. i PKO Leasing S.A.
3 czerwca 2025
Odbudowany przez MPK w Krakowie wagon SN1 z 1922 roku rozpocznie tegoroczną KLM
W historycznej hali zajezdni przy ul. św. Wawrzyńca 15, która obecnie jest częścią Muzeum Inżynierii i Techniki, MPK w Krakowie zaprezentowało wyjątkowy tramwaj SN1 o numerze 59. Miało to miejsce 3 czerwca, dokładnie po 103 latach od momentu, kiedy ten wyjątkowy tramwaj zaczął wozić pasażerów.
1 czerwca 2025
Rekordowy Dzień Dziecka w krakowskim MPK
Tłumy dzieci wraz ze swoimi opiekunami, rodzicami, dziadkami odwiedziło w niedzielę, 1 czerwca zajezdnię tramwajową w Nowej Hucie. Cieszymy się, że przygotowane przez nas atrakcje tak wielu z Was się spodobały. Nie martwimy się o przyszłość, skoro tak wielu młodych osób chciało samodzielnie poprowadzić tramwaj. Doceniamy Wasze zainteresowanie tym, jak dbamy o tramwaje, jak je naprawiamy i jak je myjemy. No i cieszymy się, że tak wielkim zainteresowaniem cieszyły się historyczne tramwaje i autobusy. To ważne, aby wiedzieć jak zmienił się krakowski transport przez ostanie kilkadziesiąt lat – tym bardziej, że świętujemy w tym roku 150 lat krakowskiej komunikacji miejskiej.