W niedzielę, 24 sierpnia w ramach Krakowskiej Linii Muzealnej historyczne tramwaje kursowały na dwóch liniach. Na linię nr 0 łączącej Dajwór z pętlą Salwator wyjechał skład zmodernizowanych wagonów N i ND. Wagon ND nr 454 trafił do kolekcji zabytkowych pojazdów MPK dopiero na początku tego roku i jest ostatnią doczepą, jaką odbudował krakowski przewoźnik. Z kolei wagon silnikowy N nr 9 został zaprezentowany dokładnie rok temu. Nie było więc do tej pory zbyt dużo okazji, aby przejechać się nimi w Krakowie.
Dodatkowo w tym dniu została uruchomiona także linia specjalna nr 23, na której pojawiły się wagony wypożyczone z Wrocławia i Warszawy, w ramach wymiany na okres wakacyjny. Był to wrocławski wagon N, który kursował w składzie z dwoma krakowskimi wagonami doczepnymi ND oraz warszawski wagon K wraz z doczepą S2D.
Przejazd na linii nr 23 był atrakcyjny nie tylko ze względu na wyjątkowe pojazdy historyczne, ale także z powodu ciekawej trasy, która biegła z pętli Borek Fałęcki przez ul. Zakopiańską, a następnie przez teren zajezdni Podgórze. Stąd tramwaje kursowały ul. Wadowicką, Kalwaryjską i Wielicką do pętli Nowy Bieżanów P+R.
Przejazdy historycznymi tramwajami odbywają się zgodnie z obowiązującą taryfą biletową. Obsługę taboru zapewniają członkowie Krakowskiego Klubu Modelarzy Kolejowych.
Rozkład jazdy jest dostępny na stronie www.mpk.krakow.pl
fot. KLM