7 lipca 2025

W pierwszej połowie 2025 roku zajezdnię tramwajową Podgórze MPK w Krakowie odwiedziło ponad 500 dzieci z krakowskich szkół podstawowych. Wszystkie wzięły udział w zajęciach edukacyjnych w ramach programu Akademia Młodego Krakowianina oraz Akademii Bohaterów Klimatu. Podczas specjalnie przygotowanej trasy edukacyjnej w zajezdni tramwajowej Podgórze dzieci mogli zobaczyć na czym polega przygotowanie tramwajów do ruchu. Uczyły się także jak bezpiecznie korzystać z komunikacji miejskiej. Ich przewodnikiem często był Trambuś, oficjalna maskotka MPK SA w Krakowie. Podczas wizyty dzieci mogły zobaczyć te miejsca, gdzie tramwaje są naprawiane, gdzie uzupełnia się w nich piasek i gdzie przechodzą przeglądy. Dzięki przejazdowi tramwajem przez myjnię, zobaczyły także jak każdego dnia myte są pojazdy MPK.

Warto podkreślić, że edukacja prowadzona przez pracowników MPK w Krakowie na specjalnie opracowanej trasie w zajezdni tramwajowej Podgórze ma uczyć bezpiecznego i kulturalnego korzystania z komunikacji miejskiej już od najmłodszych lat, czyli od szkoły podstawowej. Edukacyjne działania MPK SA mają także na celu zwrócenie dzieciom uwagi na to, jak ważne dla klimatu jest korzystanie z komunikacji miejskiej. W przypadku Krakowa możliwe jest aż 7-krotne zmniejszenie śladu węglowego pod warunkiem korzystania z komunikacji miejskiej i rezygnacji z indywidualnej podróży samochodem.

Kwestie ekologii były mocno podkreślane podczas wizyt dzieci w ramach projektu Akademia Bohaterów Klimatu. Celem tego projektu jest budowa praktycznych kompetencji uczniów w obszarze zmian klimatu, zwiększaniu ich świadomość ekologicznej, a także zapoznanie z działaniami miasta. Najmłodsi zdobywali także wiedzę, jak ich codzienne wybory i nawyki mogą pomóc w minimalizowaniu niekorzystnych zmian klimatu – w tym m.in. jak ważne w tej kwestii jest korzystanie z komunikacji miejskiej.

Najnowsze

28 lipca 2025
II Zlot Autobusów Ikarus na Śląsku
Autobus MPK w Krakowie – historyczny Ikarus 620 wziął udział w II Zlocie Autobusów Ikarus na Śląsku. Wydarzenie odbywało się w weekend 26–27 lipca w Parku Słupna w Mysłowicach. Dla uczestników zlotu uruchomiona zostanie bezpłatna linia specjalna obsługiwana autobusami Ikarus, kursująca z centrum Katowic do Parku Słupna. Wstęp na wydarzenie był bezpłatny.
27 lipca 2025
Wagon SN1 z 1922 roku przewiózł pasażerów na KLM
W niedzielę, 27 lipca na Krakowskiej Linii Muzealnej na linię 0 wyjechał ponad stuletni wagon odbudowany przez pracowników MPK w Krakowie. Był to tramwaj SN1 o numerze 59 z 1922 roku, zaprezentowany w tym roku w ramach jubileuszu 150 lat komunikacji miejskiej w Krakowie.
25 lipca 2025
Tunel KST znów otwarty. Tramwaje wracają pod Dworzec Główny
W poniedziałek, 28 lipca wraca ruch tramwajowy w tunelu Krakowskiego Szybkiego Tramwaju pod Dworcem Głównym. Przez miesiąc – od 28 czerwca – tunel był zamknięty z powodu zaplanowanych prac związanych z wymianą elementów systemu przeciwpożarowego.
24 lipca 2025
Blisko 152 miliony złotych na rozwój transportu publicznego
Kraków sięga po środki na rozwój zrównoważonego transportu. Dzięki finansowaniu z Funduszy Europejskich remontu doczeka się układ torowiska na ul. Starowiślnej, ul. Straszewskiego i ul. Karmelickiej. Miasto zyskało też finansowanie na rozwój inteligentnych systemów transportowych, czyli m.in. ekranów z informacją pasażerską czy systemów kontrolnych w strefach ograniczonego ruchu. Za te projekty odpowiada Zarząd Dróg Miasta Krakowa.
18 lipca 2025
Wyjątkowa niedziela z KLM - dwie linie tramwajowe i jedna autobusowa
W niedzielę, 20 lipca na ulice Krakowa wyjechały zabytkowe tramwaje i autobusy w ramach Krakowskiej Linii Muzealnej. Tego dnia uruchomiono aż trzy specjalne linie z udziałem historycznych pojazdów.
17 lipca 2025
Nowe biletomaty w tramwajach i autobusach
W pojazdach Komunikacji Miejskiej w Krakowie sukcesywnie wymieniane są najbardziej wyeksploatowane biletomaty na nowoczesne i bardziej niezawodne urządzenia. To ważna zmiana – dotychczasowe automaty, po wielu latach użytkowania, ulegały coraz częstszym awariom. Nowe rozwiązania są nie tylko bardziej odporne na usterki, ale także przyjazne dla środowiska – nie drukują już papierowych biletów.