Wagon typu N - Chorzowska Wytwórnia Konstrukcji Stalowych, Chorzów Wagon silnikowy typu N nr 9 (1950 r.)
W 1961 roku podjęto w Miejskim Przedsiębiorstwie Komunikacyjnym w Krakowie decyzję o modernizacji wagonu. Do przebudowy wybrano wagon oznaczony dotychczas numerem inwentarzowym 9. Pochodzący z 1950 roku wagon poddano całkowitej przebudowie wnętrza rozmieszczając siedzenia pasażerskie w innej od oryginału konfiguracji (rzędem po prawej i lewej stronie), podłogą na jednym poziomie, montażem drzwi składanych mechanicznie, zewnętrzne oświetlenie wagonu (światła stop) stop, oraz hamulce szynowe.
Wagon uruchomiono po przebudowie w 1963 roku. Wagony eksploatowany był przez MPK do 2020 roku. W pierwszym okresie jako wagon liniowy a od około 1968 roku jako wagon techniczny (pług odśnieżny) z zamontowanym z przodu urządzeniem odśnieżającym. W 2024 roku został poddany gruntownej odnowie. Wagonowi przywrócono pierwotne wyposażenie, malaturę i numer wagonu niegdyś eksploatowanego w MPK w Krakowie.
DANE TECHNICZNE N nr 9
| Wielkość | Wagon jednoczłonowy |
| Rodzaj | Silnikowy , jednokierunkowy, wysokopodłogowy |
| Długość | 10 400 mm |
| Szerokość | 2 167 mm |
| Wysokość nadwozia | 3 140 mm |
| Rozstaw czopów skrętu | - |
| Rozstaw osi | 3 000 mm |
| Masa własna | 14 000 kg |
| Masa całkowita | 20 600 kg |
| Miejsca ogółem | 96 |
| Miejsca siedzące | 16 |
| Wysokość podłogi | 945 mm |
| Silniki | 2x60 kW |
| Średnica kół tocznych | 800 mm |
English
Tele-bus
Do poczytania