Wagon typu N - Chorzowska Wytwórnia Konstrukcji Stalowych, Chorzów Wagon silnikowy typu N nr 9 (1950 r.)

W 1961 roku podjęto w Miejskim Przedsiębiorstwie Komunikacyjnym w Krakowie decyzję o modernizacji wagonu. Do przebudowy wybrano wagon oznaczony dotychczas numerem inwentarzowym 9. Pochodzący z 1950 roku wagon poddano całkowitej przebudowie wnętrza rozmieszczając siedzenia pasażerskie w innej od oryginału konfiguracji (rzędem po prawej i lewej stronie), podłogą na jednym poziomie, montażem drzwi składanych mechanicznie, zewnętrzne oświetlenie wagonu (światła stop) stop, oraz hamulce szynowe.

Wagon uruchomiono po przebudowie w 1963 roku. Wagony eksploatowany był przez MPK do 2020 roku. W pierwszym okresie jako wagon liniowy a od około 1968 roku jako wagon techniczny (pług odśnieżny) z zamontowanym z przodu urządzeniem odśnieżającym. W 2024 roku został poddany gruntownej odnowie. Wagonowi przywrócono pierwotne wyposażenie, malaturę i numer wagonu niegdyś eksploatowanego w MPK w Krakowie.

DANE TECHNICZNE N nr 9

Wielkość Wagon jednoczłonowy
Rodzaj Silnikowy , jednokierunkowy, wysokopodłogowy
Długość 10 400 mm
Szerokość 2 167 mm
Wysokość nadwozia 3 140 mm
Rozstaw czopów skrętu -
Rozstaw osi 3 000 mm
Masa własna 14 000 kg
Masa całkowita 20 600 kg
Miejsca ogółem 96
Miejsca siedzące 16
Wysokość podłogi 945 mm
Silniki 2x60 kW
Średnica kół tocznych 800 mm