Wagon typu N - Chorzowska Wytwórnia Konstrukcji Stalowych, Chorzów Wagon silnikowy typu N nr 9 (1950 r.)
W 1961 roku podjęto w Miejskim Przedsiębiorstwie Komunikacyjnym w Krakowie decyzję o modernizacji wagonu. Do przebudowy wybrano wagon oznaczony dotychczas numerem inwentarzowym 9. Pochodzący z 1950 roku wagon poddano całkowitej przebudowie wnętrza rozmieszczając siedzenia pasażerskie w innej od oryginału konfiguracji (rzędem po prawej i lewej stronie), podłogą na jednym poziomie, montażem drzwi składanych mechanicznie, zewnętrzne oświetlenie wagonu (światła stop) stop, oraz hamulce szynowe.
Wagon uruchomiono po przebudowie w 1963 roku. Wagony eksploatowany był przez MPK do 2020 roku. W pierwszym okresie jako wagon liniowy a od około 1968 roku jako wagon techniczny (pług odśnieżny) z zamontowanym z przodu urządzeniem odśnieżającym. W 2024 roku został poddany gruntownej odnowie. Wagonowi przywrócono pierwotne wyposażenie, malaturę i numer wagonu niegdyś eksploatowanego w MPK w Krakowie.
DANE TECHNICZNE N nr 9
Wielkość | Wagon jednoczłonowy |
Rodzaj | Silnikowy , jednokierunkowy, wysokopodłogowy |
Długość | 10 400 mm |
Szerokość | 2 167 mm |
Wysokość nadwozia | 3 140 mm |
Rozstaw czopów skrętu | - |
Rozstaw osi | 3 000 mm |
Masa własna | 14 000 kg |
Masa całkowita | 20 600 kg |
Miejsca ogółem | 96 |
Miejsca siedzące | 16 |
Wysokość podłogi | 945 mm |
Silniki | 2x60 kW |
Średnica kół tocznych | 800 mm |