W tym roku w grudniu mija 40 lat, kiedy na ulicach Krakowa pojawiły się pierwsze wagony typu 102N. Wagony 102N z charakterystyczną pochyloną przednią szybą , były eksploatowane przez prawie 30 lat, tj. od 15.12.1969r. do września 1997r. Obecnie zabytkowe już wagony można zobaczyć w czasie przejazdów specjalnych. Aby upamiętnić 40-lecie wprowadzenia do ruchu wagonów tego typu , dnia 15.12.2009r. (wtorek) na linię nr 22 wyjedzie zabytkowy skład 102N. Opłata za przejazd zabytkowymi wagonami 102N zgodnie z obowiązującą taryfą MPK S.A. w Krakowie.
40 lat minęło…
14 grudnia 2009 -
materiał archiwalny
Najnowsze
25 lipca 2025

Tunel KST znów otwarty. Tramwaje wracają pod Dworzec Główny
W poniedziałek, 28 lipca wraca ruch tramwajowy w tunelu Krakowskiego Szybkiego Tramwaju pod Dworcem Głównym. Przez miesiąc – od 28 czerwca – tunel był zamknięty z powodu zaplanowanych prac związanych z wymianą elementów systemu przeciwpożarowego.
24 lipca 2025

Wagon SN1 z 1922 roku przewiezie pasażerów na KLM
W najbliższą niedzielę, 27 lipca na Krakowskiej Linii Muzealnej na linię 0 wyjedzie ponad stuletni wagon odbudowany przez pracowników MPK w Krakowie. Chodzi oczywiście o tramwaj SN1 o numerze 59 z 1922 roku, zaprezentowany w tym roku w ramach jubileuszu 150 lat komunikacji miejskiej w Krakowie.
24 lipca 2025

Blisko 152 miliony złotych na rozwój transportu publicznego
Kraków sięga po środki na rozwój zrównoważonego transportu. Dzięki finansowaniu z Funduszy Europejskich remontu doczeka się układ torowiska na ul. Starowiślnej, ul. Straszewskiego i ul. Karmelickiej. Miasto zyskało też finansowanie na rozwój inteligentnych systemów transportowych, czyli m.in. ekranów z informacją pasażerską czy systemów kontrolnych w strefach ograniczonego ruchu. Za te projekty odpowiada Zarząd Dróg Miasta Krakowa.
17 lipca 2025

Nowe biletomaty w tramwajach i autobusach
W pojazdach Komunikacji Miejskiej w Krakowie sukcesywnie wymieniane są najbardziej wyeksploatowane biletomaty na nowoczesne i bardziej niezawodne urządzenia. To ważna zmiana – dotychczasowe automaty, po wielu latach użytkowania, ulegały coraz częstszym awariom. Nowe rozwiązania są nie tylko bardziej odporne na usterki, ale także przyjazne dla środowiska – nie drukują już papierowych biletów.