18 maja 2025

Zwycięzcą 11. Piłkarskiego Turnieju o Puchar Prezydenta Miasta Krakowa została drużyna złożona z pracowników Wodociągów. Zespół zasłużenie zdobył pierwsze miejsce pokonując w finale drużynę Rajska Szkoła 2:1. Puchar wręczył zwycięzcom Łukasz Sęk, wiceprezydent Krakowa. Sukces Wodociągów warto docenić, bo ten zespół wystąpił w każdej edycji turnieju, wielokrotnie był w finale, ale dopiero teraz udało im się zdobyć pierwsze miejsce. Rajska Szkoła za zajęcie drugiego miejsca otrzymała puchar od Bartosza Ryta, Prezesa Małopolskiego Związku Piłki Nożnej.

Trzecie miejsce w 11. Turnieju o Puchar Prezydenta Krakowa wywalczył zespół Miejskiego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej SA. Kolejne miejsca zajęły: Komenda Miejska Policji w Krakowie, Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczenia Sp. z o.o., Kierowcy Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego SA, Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej, ZUE SA, Miejskie Centrum Obsługi Oświaty i Motorniczowie Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego SA.

Drużyną Fair Play został wybrany zespół motorniczych MPK, który zajął ostatnie miejsce, ale swoją wolą walki i zachowaniem wobec przeciwników zasłużył sobie na to wyróżnienie.

Do zawodników trafiły także nagrody indywidualne:

  • Królem strzelców został Michał Martynus z Policji, który zdobył 6 bramek
  • Najlepszym bramkarzem został wybrany Radosław Sowa z Policji
  • Najlepszy obrońca to Filip Grotkowski z Wodociągów
  • Tytuł MVP turnieju trafił do Fabiana Dobka z zespołu Rajska Szkoła
  • Najstarszym zawodnikiem grającym w turnieju okazał się Zdzisław Raczyński, motorniczy MPK.

Turniej został rozegrany w sobotę 17 maja na obiektach Towarzystwa Sportowego Tramwaj przy ul. Praskiej 61a. Zagrało w nim 10 drużyn złożonych z pracowników miejskich spółek – motorniczych i kierowców z Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego SA w Krakowie, pracowników Wodociągów Miasta Krakowa SA, Miejskiego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej SA, Miejskiego Przedsiębiorstwa Oczyszczania Sp. z o.o., a także zespoły złożone z pracowników Miejskiego Centrum Obsługi Oświaty, Komendy Miejskiej Policji w Krakowie, Komendy Miejskiej Straży Pożarnej, Grupy ZUE oraz zawodników ze Stowarzyszenie Rajska Szkoła.

Puchar dla najlepszej drużyny ufundował Prezydent Krakowa Aleksander Miszalski, który całe wydarzenie objął honorowym patronatem.

Zespoły zostały podzielone na dwie grupy po pięć zespołów. Mecze w fazie grupowej rozegrano na boisku trawiastym. Półfinały i mecze o kolejne miejsca musiały zostać przeniesione do hali TS Tramwaj, ze względu na warunki pogodowe.

W ramach 11. Piłkarskiego Turnieju o Puchar Prezydenta Miasta Krakowa został także rozegrany turniej dzieci z trzech krakowskich klubów: TS Tramwaj Krakow, Płaszowianka i Wiktoria Kraków. Wszystkie dzieci otrzymały medale i upominki ufundowane przez Wodociągi oraz KrakTransRem.

Organizując 11. Turniej o Puchar Prezydenta Miasta Krakowa TS Tramwaj kontynuuje rozpoczęte 12 lat temu rozgrywki piłkarskie. Turniej o Puchar Prezydenta to znakomita okazja do nawiązania relacji wśród pracowników krakowskich instytucji, które na co dzień służą mieszkańcom miasta. Turniej jest także elementem promocji sportu wśród mieszkańców Krakowa.

Rywalizacja i integracja pracowników zatrudnionych w miejskich spółkach oraz służbach porządkowych była możliwa dzięki wsparciu m.in. miejskich spółek: Krakowskiego Holdingu Komunalnego SA, Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego SA, Miejskiego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej SA, Wodociągów Miasta Krakowa SA, Miejskiego Przedsiębiorstwa Oczyszczania Sp. z o.o.

Fot. Bogusław Świerzowski / www.krakow.pl

Galeria

Najnowsze

18 lipca 2025
Wyjątkowa niedziela z KLM - dwie linie tramwajowe i jedna autobusowa
W niedzielę, 20 lipca na ulice Krakowa wyjechały zabytkowe tramwaje i autobusy w ramach Krakowskiej Linii Muzealnej. Tego dnia uruchomiono aż trzy specjalne linie z udziałem historycznych pojazdów.
17 lipca 2025
Nowe biletomaty w tramwajach i autobusach
W pojazdach Komunikacji Miejskiej w Krakowie sukcesywnie wymieniane są najbardziej wyeksploatowane biletomaty na nowoczesne i bardziej niezawodne urządzenia. To ważna zmiana – dotychczasowe automaty, po wielu latach użytkowania, ulegały coraz częstszym awariom. Nowe rozwiązania są nie tylko bardziej odporne na usterki, ale także przyjazne dla środowiska – nie drukują już papierowych biletów.
16 lipca 2025
Zabytkowe autobusy i tramwaje wyjechały na ulicach Krakowa
W niedzielę, 13 lipca, na ulice Krakowa po raz kolejny wyjechały zabytkowe autobusy i tramwaje w ramach Krakowskiej Linii Muzealnej.
9 lipca 2025
Kraków wycofuje z ruchu wszystkie autobusy z silnikami Euro 5
W środę, 9 lipca do floty MPK w Krakowie dołączyło osiem nowych midi autobusów marki Autosan. W porównaniu do innych kontraktów krakowskiego przewoźnika liczba nowych pojazdów nie jest może imponująca, ale pozwala na wycofanie z ruchu ostatnich egzemplarzy autobusów spalinowych z silnikami Euro 5.
8 lipca 2025
Umowa na dostawę pięciu przegubowych autobusów elektrycznych
MPK w Krakowie podpisało 8 lipca umowę na dostawę pięciu przegubowych autobusów elektrycznych z firmą Solaris Bus & Coach. Krakowski przewoźnik uzyskał już wsparcie finansowe na realizację tej inwestycji w ramach przedsięwzięcia o nazwie „Rozwój floty autobusów zeroemisyjnych dla potrzeb realizacji usług transportu publicznego w Krakowie”. Z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności MPK uzyska niemal 100 proc. dofinansowania do zakupu tych pojazdów.
7 lipca 2025
Wyjątkowy weekend z KLM – wieczorne kursy i wagon z XIX wieku
To był wyjątkowy weekend z Krakowską Linią Muzealną. Po raz pierwszy w historii zabytkowe tramwaje kursowały w… godzinach wieczornych. W sobotę, 5 lipca, została uruchomiona specjalna linia tramwajowa nr 66. Linia kursowała w godz. od ok. 18.00 do ok. 23.30 co ok. 60 minut. Na linii 66 kursowały dwa składy wagonów historycznych – tramwaj silnikowy 4N z przyczepą S2D, która charakteryzuje się niskopodłogowym wejściem w części środkowej oraz norymberski tramwaj GT6.