16 stycznia 2025 - materiał archiwalny
16 stycznia 2025 - materiał archiwalny

Od dzisiaj, 16 stycznia mieszkańcy Krakowa będą mogli podróżować kolejnym autobusem wodorowym, który zaczyna testować MPK w Krakowie. Tym razem jest to pojazd Nesobus, którego w Krakowie jeszcze nie było. W czwartek, 16 stycznia przewozi pasażerów na linii nr 148 (Zajezdnia Płaszów – Czyżyny Dworzec). Warto zauważyć, że jest to już piąty producent, którego pojazdy testuje krakowski przewoźnik (wcześniej testowane były autobusy wodorowe marki Solaris, Mercedes, ArthurBus i Autosan).

Nesobus to autobus o długości 12 m. Jest wyposażony w ogniwo wodorowe i dwie baterie trakcyjne. Silniki elektryczne znajdują się w piastach kół tylnej osi. Zbiorniki zamontowane na dachu mogą pomieścić 37,5 kg wodoru. Zgodnie z informacjami od producenta, autobus na jednym tankowaniu może przejechać do 450 km.

W środku może jednocześnie podróżować 64 pasażerów z czego 29 na miejscach siedzących. Pojazd jest dostosowane do przewozu osób z ograniczoną mobilnością poruszających się na wózkach. Co ciekawe, w wyposażeniu autobusu znajdują się ładowarki do smartfonów, nie tylko standardowe gniazda USB, ale także ładowarki indukcyjne. Nesobus będzie testowany w Krakowie do połowy kwietnia. Zachęcamy do dzielenia się uwagami z przejazdu na naszych portalach społecznościowych.

Przypomnijmy, że trwa postepowanie przetargowe, w ramach którego MPK w Krakowie chce kupić 10 autobusów zasilanych wodorem.

Galeria

Najnowsze

18 lipca 2025
Wyjątkowa niedziela z KLM - dwie linie tramwajowe i jedna autobusowa
W niedzielę, 20 lipca na ulice Krakowa wyjechały zabytkowe tramwaje i autobusy w ramach Krakowskiej Linii Muzealnej. Tego dnia uruchomiono aż trzy specjalne linie z udziałem historycznych pojazdów.
17 lipca 2025
Nowe biletomaty w tramwajach i autobusach
W pojazdach Komunikacji Miejskiej w Krakowie sukcesywnie wymieniane są najbardziej wyeksploatowane biletomaty na nowoczesne i bardziej niezawodne urządzenia. To ważna zmiana – dotychczasowe automaty, po wielu latach użytkowania, ulegały coraz częstszym awariom. Nowe rozwiązania są nie tylko bardziej odporne na usterki, ale także przyjazne dla środowiska – nie drukują już papierowych biletów.
16 lipca 2025
Zabytkowe autobusy i tramwaje wyjechały na ulicach Krakowa
W niedzielę, 13 lipca, na ulice Krakowa po raz kolejny wyjechały zabytkowe autobusy i tramwaje w ramach Krakowskiej Linii Muzealnej.
9 lipca 2025
Kraków wycofuje z ruchu wszystkie autobusy z silnikami Euro 5
W środę, 9 lipca do floty MPK w Krakowie dołączyło osiem nowych midi autobusów marki Autosan. W porównaniu do innych kontraktów krakowskiego przewoźnika liczba nowych pojazdów nie jest może imponująca, ale pozwala na wycofanie z ruchu ostatnich egzemplarzy autobusów spalinowych z silnikami Euro 5.
8 lipca 2025
Umowa na dostawę pięciu przegubowych autobusów elektrycznych
MPK w Krakowie podpisało 8 lipca umowę na dostawę pięciu przegubowych autobusów elektrycznych z firmą Solaris Bus & Coach. Krakowski przewoźnik uzyskał już wsparcie finansowe na realizację tej inwestycji w ramach przedsięwzięcia o nazwie „Rozwój floty autobusów zeroemisyjnych dla potrzeb realizacji usług transportu publicznego w Krakowie”. Z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności MPK uzyska niemal 100 proc. dofinansowania do zakupu tych pojazdów.
7 lipca 2025
Wyjątkowy weekend z KLM – wieczorne kursy i wagon z XIX wieku
To był wyjątkowy weekend z Krakowską Linią Muzealną. Po raz pierwszy w historii zabytkowe tramwaje kursowały w… godzinach wieczornych. W sobotę, 5 lipca, została uruchomiona specjalna linia tramwajowa nr 66. Linia kursowała w godz. od ok. 18.00 do ok. 23.30 co ok. 60 minut. Na linii 66 kursowały dwa składy wagonów historycznych – tramwaj silnikowy 4N z przyczepą S2D, która charakteryzuje się niskopodłogowym wejściem w części środkowej oraz norymberski tramwaj GT6.