13 grudnia 2024 - materiał archiwalny
13 grudnia 2024 - materiał archiwalny

Jak już informowaliśmy, systemy informatyczne MPK w Krakowie, z których korzystają pasażerowie, takie jak aplikacje mobilne do zakupu biletów czy strona internetowa, zostały już przywrócone po ataku cyberprzestępców. Ich uruchomienie było dla nas priorytetem. 

Nadal współpracujemy ze służbami zajmującymi się cyberbezpieczeństwem. Jednocześnie informatycy nieprzerwanie pracują nad stopniowym przywracaniem kolejnych systemów wewnętrznych, które organizują prace wielu działów MPK. Ze względów bezpieczeństwa nie mogły zostać uruchomione nasze skrzynki mailowe. Nie odbieramy od Was wiadomości mailowych i nie możemy się tą drogą z Wami kontaktować.  

W związku z pytaniami telefonicznymi w zakresie danych osobowych, które przetwarzamy informujemy, że wciąż nie posiadamy żadnych informacji mogących potwierdzić, że zostały one lub nie zostały skopiowane przez przestępców. Ponieważ takie ryzyko istnieje, po raz kolejny o tym przypominamy i informujemy. MPK w Krakowie po ataku cyberprzestępców, zgodnie z przepisami, skierowało zawiadomienie do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych o potencjalnej możliwości kradzieży przetwarzanych przez nas danych osobowych, m.in. pracowników oraz pasażerów. MPK w Krakowie postępuje zgodnie z wewnętrznymi procedurami opracowanymi na tego typu sytuacje. W przypadku stwierdzenia naruszenia poufności danych będziemy informować odrębnym komunikatem osoby, których potencjalnie może to dotyczyć. 

Osoby, które posiadają dane w naszym systemie prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi na dziwne i nietypowe maile, telefony, próby kontaktu. Zalecamy również zastrzeżenie numeru PESEL. Jeżeli ktoś miał gdzieś takie samo lub podobne hasło jak do konta w systemie MPK, to należy je zmienić.

Najnowsze

18 lipca 2025
Wyjątkowa niedziela z KLM - dwie linie tramwajowe i jedna autobusowa
W niedzielę, 20 lipca na ulice Krakowa wyjechały zabytkowe tramwaje i autobusy w ramach Krakowskiej Linii Muzealnej. Tego dnia uruchomiono aż trzy specjalne linie z udziałem historycznych pojazdów.
17 lipca 2025
Nowe biletomaty w tramwajach i autobusach
W pojazdach Komunikacji Miejskiej w Krakowie sukcesywnie wymieniane są najbardziej wyeksploatowane biletomaty na nowoczesne i bardziej niezawodne urządzenia. To ważna zmiana – dotychczasowe automaty, po wielu latach użytkowania, ulegały coraz częstszym awariom. Nowe rozwiązania są nie tylko bardziej odporne na usterki, ale także przyjazne dla środowiska – nie drukują już papierowych biletów.
16 lipca 2025
Zabytkowe autobusy i tramwaje wyjechały na ulicach Krakowa
W niedzielę, 13 lipca, na ulice Krakowa po raz kolejny wyjechały zabytkowe autobusy i tramwaje w ramach Krakowskiej Linii Muzealnej.
9 lipca 2025
Kraków wycofuje z ruchu wszystkie autobusy z silnikami Euro 5
W środę, 9 lipca do floty MPK w Krakowie dołączyło osiem nowych midi autobusów marki Autosan. W porównaniu do innych kontraktów krakowskiego przewoźnika liczba nowych pojazdów nie jest może imponująca, ale pozwala na wycofanie z ruchu ostatnich egzemplarzy autobusów spalinowych z silnikami Euro 5.
8 lipca 2025
Umowa na dostawę pięciu przegubowych autobusów elektrycznych
MPK w Krakowie podpisało 8 lipca umowę na dostawę pięciu przegubowych autobusów elektrycznych z firmą Solaris Bus & Coach. Krakowski przewoźnik uzyskał już wsparcie finansowe na realizację tej inwestycji w ramach przedsięwzięcia o nazwie „Rozwój floty autobusów zeroemisyjnych dla potrzeb realizacji usług transportu publicznego w Krakowie”. Z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności MPK uzyska niemal 100 proc. dofinansowania do zakupu tych pojazdów.
7 lipca 2025
Wyjątkowy weekend z KLM – wieczorne kursy i wagon z XIX wieku
To był wyjątkowy weekend z Krakowską Linią Muzealną. Po raz pierwszy w historii zabytkowe tramwaje kursowały w… godzinach wieczornych. W sobotę, 5 lipca, została uruchomiona specjalna linia tramwajowa nr 66. Linia kursowała w godz. od ok. 18.00 do ok. 23.30 co ok. 60 minut. Na linii 66 kursowały dwa składy wagonów historycznych – tramwaj silnikowy 4N z przyczepą S2D, która charakteryzuje się niskopodłogowym wejściem w części środkowej oraz norymberski tramwaj GT6.