21 listopada 2024 - materiał archiwalny
21 listopada 2024 - materiał archiwalny

MPK w Krakowie przykłada wielką wagę do stałego poprawiania umiejętności kierowców i motorniczych w zakresie bezpiecznego i profesjonalnego prowadzenia przez nich pojazdów. Chodzi o to, aby przejazd pasażerów tramwajami i autobusami był dla pasażerów w najwyższy możliwy sposób bezpieczny i komfortowy. W tym podejściu krakowski przewoźnik coraz większą uwagę skupia na emocjach prowadzącego, które mogą mieć wpływ m.in. na koncentrację podczas kierowania pojazdem. Przez kilka najbliższych dni kilkudziesięciu kierowców i motorniczych MPK weźmie udział w spotkaniach z ekspertem w dziedzinie psychologii, podczas których omawiane będą różnego rodzaju sposoby zarządzania emocjami. Celem rozmów z psychologiem będzie m.in. uświadomienie sobie roli podświadomych emocji i sposobów ich kontrolowania oraz zrozumienie różnic podświadomych emocji i ich wpływu na percepcję i podejmowanie decyzji, w tym także podczas kontaktów z pasażerami. 

Spotkanie ma też na celu zwiększenie świadomości kierowców i motorniczych, w jaki sposób zażywanie nawet pozornie nieszkodliwych dawek substancji psychoaktywnych wpływa na funkcjonowanie całego organizmu i upośledzenie funkcji poznawczych i motorycznych.  

Warto podkreślić jak wielkie znaczenie ma służba pracowników MPK, szczególnie prowadzących pojazdy, dla całego miasta. To dzięki ich pracy każdego dnia tramwajami i autobusami mogą się przemieszczać setki tysięcy pasażerów jadąc do pracy, szkoły, uczelnie czy spotkania towarzyskie. Wiąże się to jednak ze sporą odpowiedzialnością, a często stresem i emocjami. Tym bardziej, że każde indywidualne zachowanie kierowcy czy motorniczego, zarówno pozytywne jak i negatywne, wpływa na wizerunek całego przedsiębiorstwa. Zaplanowane przez MPK spotkania z psychologiem mają na celu pomóc kierowcom i motorniczym w radzeniu sobie z tymi emocjami i nabycie umiejętności ich właściwego zarządzania.

Najnowsze

18 lipca 2025
Wyjątkowa niedziela z KLM - dwie linie tramwajowe i jedna autobusowa
W niedzielę, 20 lipca na ulice Krakowa wyjechały zabytkowe tramwaje i autobusy w ramach Krakowskiej Linii Muzealnej. Tego dnia uruchomiono aż trzy specjalne linie z udziałem historycznych pojazdów.
17 lipca 2025
Nowe biletomaty w tramwajach i autobusach
W pojazdach Komunikacji Miejskiej w Krakowie sukcesywnie wymieniane są najbardziej wyeksploatowane biletomaty na nowoczesne i bardziej niezawodne urządzenia. To ważna zmiana – dotychczasowe automaty, po wielu latach użytkowania, ulegały coraz częstszym awariom. Nowe rozwiązania są nie tylko bardziej odporne na usterki, ale także przyjazne dla środowiska – nie drukują już papierowych biletów.
16 lipca 2025
Zabytkowe autobusy i tramwaje wyjechały na ulicach Krakowa
W niedzielę, 13 lipca, na ulice Krakowa po raz kolejny wyjechały zabytkowe autobusy i tramwaje w ramach Krakowskiej Linii Muzealnej.
9 lipca 2025
Kraków wycofuje z ruchu wszystkie autobusy z silnikami Euro 5
W środę, 9 lipca do floty MPK w Krakowie dołączyło osiem nowych midi autobusów marki Autosan. W porównaniu do innych kontraktów krakowskiego przewoźnika liczba nowych pojazdów nie jest może imponująca, ale pozwala na wycofanie z ruchu ostatnich egzemplarzy autobusów spalinowych z silnikami Euro 5.
8 lipca 2025
Umowa na dostawę pięciu przegubowych autobusów elektrycznych
MPK w Krakowie podpisało 8 lipca umowę na dostawę pięciu przegubowych autobusów elektrycznych z firmą Solaris Bus & Coach. Krakowski przewoźnik uzyskał już wsparcie finansowe na realizację tej inwestycji w ramach przedsięwzięcia o nazwie „Rozwój floty autobusów zeroemisyjnych dla potrzeb realizacji usług transportu publicznego w Krakowie”. Z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności MPK uzyska niemal 100 proc. dofinansowania do zakupu tych pojazdów.
7 lipca 2025
Wyjątkowy weekend z KLM – wieczorne kursy i wagon z XIX wieku
To był wyjątkowy weekend z Krakowską Linią Muzealną. Po raz pierwszy w historii zabytkowe tramwaje kursowały w… godzinach wieczornych. W sobotę, 5 lipca, została uruchomiona specjalna linia tramwajowa nr 66. Linia kursowała w godz. od ok. 18.00 do ok. 23.30 co ok. 60 minut. Na linii 66 kursowały dwa składy wagonów historycznych – tramwaj silnikowy 4N z przyczepą S2D, która charakteryzuje się niskopodłogowym wejściem w części środkowej oraz norymberski tramwaj GT6.