7 października 2009 - materiał archiwalny

Dzisiaj, 6 października w Biuletynie Wspólnot Europejskich został ogłoszony przetarg na modernizację ul. Długiej. Firmy, które będą chciały w nim wystartować mają czas do 17 listopada na składanie ofert. Po tym terminie wszystkie oferty będą dokładnie sprawdzone a następnie zostanie wybrany wykonawca inwestycji. Jeżeli nie będzie protestów to po 10 dniach od wyboru zostanie podpisana umowa ze zwycięzcą przetargu. Przebudowa ul. Długiej rozpocznie się na początku kwietnia przyszłego roku i potrwa maksymalnie trzy miesiące. Szacunkowy koszt całej inwestycji to 35 mln zł (brutto).

Dzięki  tej przebudowie ulica Długa zyska zupełnie inny wygląd. Pojawi się nowe oświetlenie uliczne, nowe chodniki oraz zatoki parkingowe. Dodatkowo od ul. Helclów do al. Słowackiego zostanie poprowadzona ścieżka rowerowa.

- Po przebudowie poprawi się również bezpieczeństwo i komfort krakowian podróżujących po tej trasie. Na wysokości przystanków zostaną znacznie poszerzone chodniki. To zapewni bezpieczne wsiadanie i wysiadanie pasażerów z tramwajów. Warto także podkreślić, że torowisko będzie wybudowane w najnowszej technologii. Użyte do tego materiały umożliwią wytłumienie drgań i wyciszenie hałasu, który powstaje przy przejeździe tramwaju – wyjaśnia Zbigniew Palenica, wiceprezes MPK S.A. w Krakowie.

Przebudowa ul. Długiej to jedna z trzech inwestycji realizowanych przez Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. w Krakowie w ramach unijnego projektu Zintegrowany Transport Publiczny w Aglomeracji Krakowskiej – etap II. Oprócz modernizacji ul. Długiej przewoźnik wybuduje także nową linię tramwajową z ronda Grzegórzeckiego przez most Kotlarski do Płaszowa oraz kupi 24 nowoczesne, niskopodłogowe wagony.

Najnowsze

5 czerwca 2025
Pracownicy MPK już po raz 16. zagrają w Turnieju Piłkarskim im. Piotra Pruchnickiego
W sobotę, 7 czerwca na boisku TS Tramwaj, przy ul. Praskiej 61a zostanie rozegrany 16. Piłkarski Turniej im. Piotra Pruchnickiego, organizowany przez pracowników MPK SA w Krakowie z zajezdni tramwajowej Podgórze.
5 czerwca 2025
Rusza 23. Sezon Krakowskiej Linii Muzealnej
W najbliższą niedzielę 8 czerwca rozpocznie się 23. sezon Krakowskiej Linii Muzealnej. Rozpocznie się wyjątkowo, bo nie od tradycyjnych kursów linii nr 0 z ul. św. Wawrzyńca do Cichego Kącika, ale od uruchomienia dwóch wyjątkowych linii, które zabiorą pasażerów do każdej z pięciu zajezdni MPK w Krakowie. W tym roku obchodzimy jubileusz 150 lat komunikacji miejskiej, więc KLM musi być wyjątkowa.
4 czerwca 2025
MPK w Krakowie podpisało umowę na dostawę 10 autobusów wodorowych
MPK w Krakowie podpisało umowę z firmą PAK-PCE Polski Autobus Wodorowy sp. z o. o. na dostawę 10 autobusów zasilanych wodorem marki NesoBus. To pierwsze pojazdy z takim zasilaniem, które kupuje krakowski przewoźnik. Umowa została zawarta 3 czerwca. Nowe autobusy zaczną wozić pasażerów za 12 miesięcy.
3 czerwca 2025
MPK w Krakowie wybrało dostawcę 190 nowych autobusów
We wtorek, 3 czerwca MPK w Krakowie wybrało dostawcę 190 nowych autobusów wyposażonych w silniki spalinowe Euro 6, spełniające najwyższe normy ochrony środowiska. Będzie nim konsorcjum Solaris Bus & Coach Sp. z o.o. i PKO Leasing S.A.
3 czerwca 2025
Odbudowany przez MPK w Krakowie wagon SN1 z 1922 roku rozpocznie tegoroczną KLM
W historycznej hali zajezdni przy ul. św. Wawrzyńca 15, która obecnie jest częścią Muzeum Inżynierii i Techniki, MPK w Krakowie zaprezentowało wyjątkowy tramwaj SN1 o numerze 59. Miało to miejsce 3 czerwca, dokładnie po 103 latach od momentu, kiedy ten wyjątkowy tramwaj zaczął wozić pasażerów.
1 czerwca 2025
Rekordowy Dzień Dziecka w krakowskim MPK
Tłumy dzieci wraz ze swoimi opiekunami, rodzicami, dziadkami odwiedziło w niedzielę, 1 czerwca zajezdnię tramwajową w Nowej Hucie. Cieszymy się, że przygotowane przez nas atrakcje tak wielu z Was się spodobały. Nie martwimy się o przyszłość, skoro tak wielu młodych osób chciało samodzielnie poprowadzić tramwaj. Doceniamy Wasze zainteresowanie tym, jak dbamy o tramwaje, jak je naprawiamy i jak je myjemy. No i cieszymy się, że tak wielkim zainteresowaniem cieszyły się historyczne tramwaje i autobusy. To ważne, aby wiedzieć jak zmienił się krakowski transport przez ostanie kilkadziesiąt lat – tym bardziej, że świętujemy w tym roku 150 lat krakowskiej komunikacji miejskiej.