8 września 2024 - materiał archiwalny
8 września 2024 - materiał archiwalny

Za nami kolejny wyjątkowy dzień w ramach tegorocznej odsłony Krakowskiej Linii Muzealnej. W niedzielę, 8 września, na ulice znów wyjechały zabytkowe tramwaje. Kursować na dwóch trasach – z Borku Fałęckiego do Nowego Bieżanowa i z Dajworu do pętli w Cichym Kąciku. Warto było skorzystać z przejazdu historycznymi wagonami, nie tylko dla samych pojazdów, ale także dla wyjątkowej trasy jednej z linii, która przebiegała przez teren zajezdni tramwajowej Podgórze.  

Na linii nr 0 pojawił się warszawski wagon 13N, który do Krakowa trafił w ramach wakacyjnej wymiany.  

Tramwaje na linii nr 0 tradycyjnie kursowały na trasie: „Dajwór” – ul. św. Wawrzyńca, pl. Bohaterów Getta, ul. Limanowskiego, ul. Krakowska, ul. Stradomska, ul. św. Gertrudy, pl. Wszystkich Świętych, ul. Franciszkańska, ul. Piłsudskiego, al. 3 Maja – „Cichy Kącik” – al. 3 Maja, ul. Piłsudskiego, ul. Podwale, ul. Dunajewskiego, ul. Basztowa, ul. Westerplatte, ul. Starowiślna – „Dajwór”.

8 września została dodatkowo uruchomiona linia tramwajowa nr 23 na trasie: „Borek Fałęcki” – ul. Zakopiańska, ul. Wadowicka, ul. Kalwaryjska, ul. Wielicka, ul. Teligi, ul. Ćwiklińskiej – „Nowy Bieżanów P+R”.

Linia kursowała w godz. od ok. 10.00 do 17.00 co godzinę. W kierunku pętli „Nowy Bieżanów P+R” tramwaje przejeżdżały przez teren zajezdni Podgórze. Na linii pojawiły się dwa składy wagonów N i ND oraz 102Na.

fot. KLM

Galeria

Najnowsze

4 czerwca 2025
MPK w Krakowie podpisało umowę na dostawę 10 autobusów wodorowych
MPK w Krakowie podpisało umowę z firmą PAK-PCE Polski Autobus Wodorowy sp. z o. o. na dostawę 10 autobusów zasilanych wodorem marki NesoBus. To pierwsze pojazdy z takim zasilaniem, które kupuje krakowski przewoźnik. Umowa została zawarta 3 czerwca. Nowe autobusy zaczną wozić pasażerów za 12 miesięcy.
3 czerwca 2025
MPK w Krakowie wybrało dostawcę 190 nowych autobusów
We wtorek, 3 czerwca MPK w Krakowie wybrało dostawcę 190 nowych autobusów wyposażonych w silniki spalinowe Euro 6, spełniające najwyższe normy ochrony środowiska. Będzie nim konsorcjum Solaris Bus & Coach Sp. z o.o. i PKO Leasing S.A.
3 czerwca 2025
Odbudowany przez MPK w Krakowie wagon SN1 z 1922 roku rozpocznie tegoroczną KLM
W historycznej hali zajezdni przy ul. św. Wawrzyńca 15, która obecnie jest częścią Muzeum Inżynierii i Techniki, MPK w Krakowie zaprezentowało wyjątkowy tramwaj SN1 o numerze 59. Miało to miejsce 3 czerwca, dokładnie po 103 latach od momentu, kiedy ten wyjątkowy tramwaj zaczął wozić pasażerów.
1 czerwca 2025
Rekordowy Dzień Dziecka w krakowskim MPK
Tłumy dzieci wraz ze swoimi opiekunami, rodzicami, dziadkami odwiedziło w niedzielę, 1 czerwca zajezdnię tramwajową w Nowej Hucie. Cieszymy się, że przygotowane przez nas atrakcje tak wielu z Was się spodobały. Nie martwimy się o przyszłość, skoro tak wielu młodych osób chciało samodzielnie poprowadzić tramwaj. Doceniamy Wasze zainteresowanie tym, jak dbamy o tramwaje, jak je naprawiamy i jak je myjemy. No i cieszymy się, że tak wielkim zainteresowaniem cieszyły się historyczne tramwaje i autobusy. To ważne, aby wiedzieć jak zmienił się krakowski transport przez ostanie kilkadziesiąt lat – tym bardziej, że świętujemy w tym roku 150 lat krakowskiej komunikacji miejskiej.
31 maja 2025
Kultowe Jelcz PR110 po niemal 40 latach wróciły na krakowskie ulice
Miłośnicy historycznych autobusów z całej Polski mieli w sobotę, 31 maja wyjątkową okazję przejechać się kultowymi autobusami Jelcz PR11. Tego dnia do Krakowa przyjechały bowiem Jelcze PR110 z Rzeszowa, Poznania, Wrocławia i Warszawy (dwa autobusy), które wyjechały na specjalną linię PR. Kursowały z Alei Przyjaźni w Nowej Hucie do Nowego Kleparza. Na trasie tej linii pojawiło się w sumie pięć zabytkowych autobusów.
30 maja 2025
Solaris dostarczy pięć przegubowych autobusów elektrycznych
MPK w Krakowie wybrało dostawcę pięciu autobusów elektrycznych w przetargu ogłoszonym 12 lutego. Jest nim firma Solaris Bus & Coach. Zakup autobusów jest dofinansowany ze środków unijnych w ramach Krajowego Planu Odbudowy.