1 września 2024 - materiał archiwalny
1 września 2024 - materiał archiwalny

W niedzielę, 1 września w ramach Krakowskiej Linii Muzealnej została uruchomiona specjalna linia autobusowa nr 444. Autobusy zabytkowe wyjadą na trasę „Krowodrza Górka P+R” – „Swoszowice SKA”. Tradycyjnie kursowały również zabytkowe tramwaje na linii nr 0. 

Autobusy na linii nr 444 kursowały na trasie: „Krowodrza Górka P+R” – ul. Krowoderskich Zuchów, ul. Batalionu „Skała” AK, ul. Łokietka, ul. Makowskiego, ul. Stachiewicza (powrót: ul. Wybickiego, ul. Łokietka) ul. Wrocławska, al. Kijowska, ul. Czarnowiejska, al. Mickiewicza, al. Krasińskiego, ul. Konopnickiej, ul. Wadowicka, ul. Zakopiańska, Trasa Łagiewnicka, ul. Herberta, węzeł Łagiewnicki, ul. Myślenicka, ul. Merkuriusza Polskiego (powrót: ul. Chałubińskiego, ul. Szybisko), ul. Kąpielowa – „Swoszowice SKA”.

Linia kursowała w godz. od ok. 10.15 do 18.00 co pół godziny. Pojawiły się na niej takie pojazdy jak: Jelcz M121MB, Jelcz AP01, Ikarus 260, Ikarus 620 oraz Scania 113CLL.

Linia tramwajowa nr 0 tradycyjnie łączyła ul. św. Wawrzyńca i pętlę Cichy Kącik. Linia kursowała w godz. od ok. 11.00 do 18.00. Kursował na niej skład historycznych wagonów złożony z gdańskiego wagonu Ring oraz wagonu doczepnego Wismar.

Krakowskie zabytkowe autobusy można było zobaczyć nie tylko na linii 444 w Krakowie, ale także w... Starachowicach. Nasz MAN SL200 wziął udział w I zlocie zabytkowych autobusów.

fot. KLM/P. Recław/ G. Mental

Najnowsze

4 czerwca 2025
MPK w Krakowie podpisało umowę na dostawę 10 autobusów wodorowych
MPK w Krakowie podpisało umowę z firmą PAK-PCE Polski Autobus Wodorowy sp. z o. o. na dostawę 10 autobusów zasilanych wodorem marki NesoBus. To pierwsze pojazdy z takim zasilaniem, które kupuje krakowski przewoźnik. Umowa została zawarta 3 czerwca. Nowe autobusy zaczną wozić pasażerów za 12 miesięcy.
3 czerwca 2025
MPK w Krakowie wybrało dostawcę 190 nowych autobusów
We wtorek, 3 czerwca MPK w Krakowie wybrało dostawcę 190 nowych autobusów wyposażonych w silniki spalinowe Euro 6, spełniające najwyższe normy ochrony środowiska. Będzie nim konsorcjum Solaris Bus & Coach Sp. z o.o. i PKO Leasing S.A.
3 czerwca 2025
Odbudowany przez MPK w Krakowie wagon SN1 z 1922 roku rozpocznie tegoroczną KLM
W historycznej hali zajezdni przy ul. św. Wawrzyńca 15, która obecnie jest częścią Muzeum Inżynierii i Techniki, MPK w Krakowie zaprezentowało wyjątkowy tramwaj SN1 o numerze 59. Miało to miejsce 3 czerwca, dokładnie po 103 latach od momentu, kiedy ten wyjątkowy tramwaj zaczął wozić pasażerów.
1 czerwca 2025
Rekordowy Dzień Dziecka w krakowskim MPK
Tłumy dzieci wraz ze swoimi opiekunami, rodzicami, dziadkami odwiedziło w niedzielę, 1 czerwca zajezdnię tramwajową w Nowej Hucie. Cieszymy się, że przygotowane przez nas atrakcje tak wielu z Was się spodobały. Nie martwimy się o przyszłość, skoro tak wielu młodych osób chciało samodzielnie poprowadzić tramwaj. Doceniamy Wasze zainteresowanie tym, jak dbamy o tramwaje, jak je naprawiamy i jak je myjemy. No i cieszymy się, że tak wielkim zainteresowaniem cieszyły się historyczne tramwaje i autobusy. To ważne, aby wiedzieć jak zmienił się krakowski transport przez ostanie kilkadziesiąt lat – tym bardziej, że świętujemy w tym roku 150 lat krakowskiej komunikacji miejskiej.
31 maja 2025
Kultowe Jelcz PR110 po niemal 40 latach wróciły na krakowskie ulice
Miłośnicy historycznych autobusów z całej Polski mieli w sobotę, 31 maja wyjątkową okazję przejechać się kultowymi autobusami Jelcz PR11. Tego dnia do Krakowa przyjechały bowiem Jelcze PR110 z Rzeszowa, Poznania, Wrocławia i Warszawy (dwa autobusy), które wyjechały na specjalną linię PR. Kursowały z Alei Przyjaźni w Nowej Hucie do Nowego Kleparza. Na trasie tej linii pojawiło się w sumie pięć zabytkowych autobusów.
30 maja 2025
Solaris dostarczy pięć przegubowych autobusów elektrycznych
MPK w Krakowie wybrało dostawcę pięciu autobusów elektrycznych w przetargu ogłoszonym 12 lutego. Jest nim firma Solaris Bus & Coach. Zakup autobusów jest dofinansowany ze środków unijnych w ramach Krajowego Planu Odbudowy.