8 sierpnia 2024 - materiał archiwalny
8 sierpnia 2024 - materiał archiwalny

W  weekend, 10-11 sierpnia na stołeczne ulice wyjechał zabytkowy tramwaj krakowski. Jego załoga zapraszała do odwiedzenia stolicy Małopolski.

Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie już po raz drugi bierze udział w wakacyjnej wymianie tramwajów z Miejskim Przedsiębiorstwem Komunikacyjnym S.A. w Krakowie. W tym roku ze stolicy pod Wawel pojechał najstarszy wagon typu 13N z 1959 roku. Z kolei na warszawskich torach pojawił się GT6 z 1963 roku. Przegubowiec pierwotnie jeździł po Norymberdze, a od lat 90. woził mieszkańców Krakowa. 

Biało-czerwona „parówka” pojawia się w wybrane niedziele na Krakowskiej Linii Muzelanej, zaś kremowo-oliwkowego „norymberga” można spotkać na Warszawskich Liniach Turystycznych – we wtorki i czwartki pojawia się na linii 36, zaś w weekendy obsługuje linię T. W obydwu miastach na przejazdy obowiązuje taryfa miejska. 

W tym roku, przy okazji wymiany taboru pojawił się pomysł dodatkowej, wzajemnej promocji naszych miast pod hasłem „Tramwaj Łączy Miasta”. Promocja stolicy w Krakowie już za nami. Teraz czeka nas weekend pełen atrakcji w Warszawie. 

W sobotę, 10 sierpnia, na wybranych kursach linii T można było spotkać tradycyjnie ubraną krakowiankę i wiele atrakcji promujących Stołeczne Królewskie Miasto Kraków. W rolę obsługi wagonu, obok członków Klubu Miłośników Komunikacji Miejskiej w Warszawie wcielili się pasjonaci z Krakowskiego Klubu Modelarzy Kolejowych. Na pierwsze dwa niedzielne kursy (11:58 z pl. Narutowicza i 13:20 z Banacha) zaplanowano nieco inną atrakcję – kącik dyskusyjny w tramwaju o tramwajach.

Atrakcji nie zabrakło także w Krakowie. Na Krakowską Linię Muzealną wyjechał w niedzielę, 11 sierpnia wyremontowany krakowski wagon Zeppelin. Każdy, kto tylko miał ochotę mógł się nim przejechać. Tramwaj kursował na linii nr 0 z ul. św. Wawrzyńca do Cichego Kącika.

Galeria

Najnowsze

18 lipca 2025
Wyjątkowa niedziela z KLM - dwie linie tramwajowe i jedna autobusowa
W niedzielę, 20 lipca na ulice Krakowa wyjechały zabytkowe tramwaje i autobusy w ramach Krakowskiej Linii Muzealnej. Tego dnia uruchomiono aż trzy specjalne linie z udziałem historycznych pojazdów.
17 lipca 2025
Nowe biletomaty w tramwajach i autobusach
W pojazdach Komunikacji Miejskiej w Krakowie sukcesywnie wymieniane są najbardziej wyeksploatowane biletomaty na nowoczesne i bardziej niezawodne urządzenia. To ważna zmiana – dotychczasowe automaty, po wielu latach użytkowania, ulegały coraz częstszym awariom. Nowe rozwiązania są nie tylko bardziej odporne na usterki, ale także przyjazne dla środowiska – nie drukują już papierowych biletów.
16 lipca 2025
Zabytkowe autobusy i tramwaje wyjechały na ulicach Krakowa
W niedzielę, 13 lipca, na ulice Krakowa po raz kolejny wyjechały zabytkowe autobusy i tramwaje w ramach Krakowskiej Linii Muzealnej.
9 lipca 2025
Kraków wycofuje z ruchu wszystkie autobusy z silnikami Euro 5
W środę, 9 lipca do floty MPK w Krakowie dołączyło osiem nowych midi autobusów marki Autosan. W porównaniu do innych kontraktów krakowskiego przewoźnika liczba nowych pojazdów nie jest może imponująca, ale pozwala na wycofanie z ruchu ostatnich egzemplarzy autobusów spalinowych z silnikami Euro 5.
8 lipca 2025
Umowa na dostawę pięciu przegubowych autobusów elektrycznych
MPK w Krakowie podpisało 8 lipca umowę na dostawę pięciu przegubowych autobusów elektrycznych z firmą Solaris Bus & Coach. Krakowski przewoźnik uzyskał już wsparcie finansowe na realizację tej inwestycji w ramach przedsięwzięcia o nazwie „Rozwój floty autobusów zeroemisyjnych dla potrzeb realizacji usług transportu publicznego w Krakowie”. Z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności MPK uzyska niemal 100 proc. dofinansowania do zakupu tych pojazdów.
7 lipca 2025
Wyjątkowy weekend z KLM – wieczorne kursy i wagon z XIX wieku
To był wyjątkowy weekend z Krakowską Linią Muzealną. Po raz pierwszy w historii zabytkowe tramwaje kursowały w… godzinach wieczornych. W sobotę, 5 lipca, została uruchomiona specjalna linia tramwajowa nr 66. Linia kursowała w godz. od ok. 18.00 do ok. 23.30 co ok. 60 minut. Na linii 66 kursowały dwa składy wagonów historycznych – tramwaj silnikowy 4N z przyczepą S2D, która charakteryzuje się niskopodłogowym wejściem w części środkowej oraz norymberski tramwaj GT6.