25 kwietnia 2024 - materiał archiwalny
25 kwietnia 2024 - materiał archiwalny

W ramach Akademii Młodego Krakowianina w czwartek, 25 kwietnia, po raz kolejny w nowym roku szkolnym, dzieci odwiedziły MPK SA w Krakowie. Nie była to jednak zwykła wizyta, ale specjalnie przygotowana trasa edukacyjna w zajezdni tramwajowej Podgórze przy ul. J. Brożka 3. Tym razem MPK odwiedzili uczniowie z Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 8 - Szkoły Podstawowej nr 133 w Krakowie. Ich przewodnikiem był Trambuś, oficjalna maskotka MPK SA w Krakowie. Podczas wizyty uczniowie spotkali się z mistrzem-koordynatorem Stacji Obsługi Tramwajów Podgórze i  mogli posłuchać na czym polega przygotowanie tramwajów do ruchu. Uczyły się także najważniejszych zasad bezpiecznego i kulturalnego podróżowania tramwajami, o których mówił inspektor ruchu MPK oraz motornicza.

Dzieci nie tylko dowiedziały się jak bezpiecznie poruszać się komunikacją miejską, ale także zobaczyły te miejsca, gdzie tramwaje są naprawiane, gdzie uzupełnia się w nich piasek i gdzie przechodzą przeglądy. Dzięki przejazdowi tramwajem przez myjnię, zobaczyły także jak każdego dnia myte są pojazdy MPK.

Warto podkreślić, że edukacja prowadzona przez Trambusia na specjalnie opracowanej trasie w zajezdni tramwajowej Podgórze ma uczyć bezpiecznego i kulturalnego korzystania z komunikacji miejskiej już od najmłodszych lat, czyli od szkoły podstawowej. Edukacyjne działania MPK SA mają także na celu zwrócenie dzieciom uwagi na to, jak ważne dla klimatu jest korzystanie z komunikacji miejskiej. W przypadku Krakowa możliwe jest aż 7-krotne zmniejszenie śladu węglowego pod warunkiem korzystania z komunikacji miejskiej i rezygnacji z indywidualnej podróży samochodem.

Galeria

Najnowsze

18 lipca 2025
Wyjątkowa niedziela z KLM - dwie linie tramwajowe i jedna autobusowa
W najbliższą niedzielę, 20 lipca na ulice Krakowa ponownie wyjadą zabytkowe tramwaje i autobusy w ramach Krakowskiej Linii Muzealnej. Tym razem czeka nas prawdziwa gratka – aż trzy specjalne linie z udziałem historycznych pojazdów.
17 lipca 2025
Nowe biletomaty w tramwajach i autobusach
W pojazdach Komunikacji Miejskiej w Krakowie sukcesywnie wymieniane są najbardziej wyeksploatowane biletomaty na nowoczesne i bardziej niezawodne urządzenia. To ważna zmiana – dotychczasowe automaty, po wielu latach użytkowania, ulegały coraz częstszym awariom. Nowe rozwiązania są nie tylko bardziej odporne na usterki, ale także przyjazne dla środowiska – nie drukują już papierowych biletów.
16 lipca 2025
Zabytkowe autobusy i tramwaje wyjechały na ulicach Krakowa
W niedzielę, 13 lipca, na ulice Krakowa po raz kolejny wyjechały zabytkowe autobusy i tramwaje w ramach Krakowskiej Linii Muzealnej.
9 lipca 2025
Kraków wycofuje z ruchu wszystkie autobusy z silnikami Euro 5
W środę, 9 lipca do floty MPK w Krakowie dołączyło osiem nowych midi autobusów marki Autosan. W porównaniu do innych kontraktów krakowskiego przewoźnika liczba nowych pojazdów nie jest może imponująca, ale pozwala na wycofanie z ruchu ostatnich egzemplarzy autobusów spalinowych z silnikami Euro 5.
8 lipca 2025
Umowa na dostawę pięciu przegubowych autobusów elektrycznych
MPK w Krakowie podpisało 8 lipca umowę na dostawę pięciu przegubowych autobusów elektrycznych z firmą Solaris Bus & Coach. Krakowski przewoźnik uzyskał już wsparcie finansowe na realizację tej inwestycji w ramach przedsięwzięcia o nazwie „Rozwój floty autobusów zeroemisyjnych dla potrzeb realizacji usług transportu publicznego w Krakowie”. Z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności MPK uzyska niemal 100 proc. dofinansowania do zakupu tych pojazdów.
7 lipca 2025
Wyjątkowy weekend z KLM – wieczorne kursy i wagon z XIX wieku
To był wyjątkowy weekend z Krakowską Linią Muzealną. Po raz pierwszy w historii zabytkowe tramwaje kursowały w… godzinach wieczornych. W sobotę, 5 lipca, została uruchomiona specjalna linia tramwajowa nr 66. Linia kursowała w godz. od ok. 18.00 do ok. 23.30 co ok. 60 minut. Na linii 66 kursowały dwa składy wagonów historycznych – tramwaj silnikowy 4N z przyczepą S2D, która charakteryzuje się niskopodłogowym wejściem w części środkowej oraz norymberski tramwaj GT6.