Z niecierpliwością czekamy też na dalszy wkład Irizar e-mobility na redukcję emisji CO2 na polskim rynku, dzięki naszym nowoczesnym rozwiązaniom w zakresie zeroemisyjnej mobilności elektrycznej. Dziękujemy MPK SA w Krakowie za zaufanie. Mamy nadzieję wzbogacić doświadczenia podróżnicze mieszkańców miasta i pozytywnie wpłynąć na jakość ich życia. Serdeczne podziękowania kierujemy do naszego partnera – Grupy Wanicki, za umożliwienie tej szansy, będącej wynikiem owocnej współpracy obu naszych firm - powiedział Jose Antonio Sola, członek zarządu, dyrektor sprzedaży Irizar e-mobility.
Nowe elektryki mają długość 12 metrów. Są niskopodłogowe, wyposażone w klimatyzację, wydzieloną przestrzeń oraz platformę dla osób poruszających się na wózkach, monitoring i porty USB do ładowania smartfonów. Każdy pojazd ma funkcję ładowania przez wtyczkę oraz przez pantograf, który umożliwia ładowanie szybkie oraz wolne. Warto podkreślić, że wszystkie systemy i urządzenia funkcjonujące w autobusie, w tym ogrzewanie są zasilane wyłącznie energią elektryczną. Zakup czterech autobusów elektrycznych jest dofinansowywany z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020.
- Bardzo się cieszę, że do naszej floty dołączają nowe autobusy zasilane energią elektryczną dostarczone przez firmę Irizar. Tym bardziej, że jesteśmy pierwszym polskim przedsiębiorstwem, które będzie eksploatować autobusy tej marki. Zamawiając nowe pojazdy zawsze wymagamy od producentów najwyżej jakości produktu. To bardzo ważne nie tylko z punktu widzenia naszych pasażerów, ale także naszych prowadzących i pracowników zaplecza. Jestem przekonany, że nowe autobusy marki Irizar będą dobrze służyć nam wszystkim – podkreślił Rafał Świerczyński, prezes zarządu MPK SA w Krakowie.
MPK SA w Krakowie powiększając flotę autobusów elektrycznych jednocześnie zwiększało liczbę ładowarek na terenie miasta, które umożliwiają doładowanie baterii tych pojazdów między kursami. Obecnie autobusy elektryczne MPK mogą się ładować w sumie w ośmiu lokalizacjach w różnych punktach miasta. Krakowski przewoźnik dysponuje już 14 szybkimi ładowarkami, a w przyszłym roku dołączy do nich kolejna ładowarka w rejonie pętli Rżąka.
Wartość zakupu 121 autobusów elektrycznych to 323 mln zł netto, z czego niemal 250 mln zł to dofinansowanie ze środków zewnętrznych.
Fot. G. Szydło