28 sierpnia 2023 - materiał archiwalny
28 sierpnia 2023 - materiał archiwalny

Przebudowa ulic Kościuszki i Zwierzynieckiej rozpocznie się w sobotę, 2 września, i potrwa dwanaście miesięcy. W związku z pracami pojawią się spore zmiany w organizacji ruchu drogowego i komunikacji miejskiej.

W ramach inwestycji zaplanowane są następujące prace: wymiana torowiska, odnowienie chodników oraz kompleksowa modernizacja wszystkich sieci podziemnych. Dodatkowo wyremontowany zostanie mostek nad Rudawą oraz pętla tramwajowa „Salwator”.

Głównym celem prac jest poprawa komfortu jazdy tramwajami. Po przebudowie składy będą jeździły ciszej, nie powodując silnych drgań. Modernizacja zwiększy również dostępność i przystosowanie tego obszaru do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

– Remont jest konieczny. Wiemy, że jego wykonanie będzie dosyć uciążliwe dla funkcjonowania miasta. Wiąże się nie tylko z wymianą trakcji, ale równocześnie infrastruktury, która znajduje się w miejscach bardzo wrażliwych dla transportu publicznego. Stan techniczny ul. Zwierzynieckiej, ul. Kościuszki, jak również mostu Dębnickiego – bo to proces łączony – wskazuje, że to absolutnie jeden z najbardziej pilnych remontów, jakie trzeba przeprowadzić w mieście – mówił Jerzy Muzyk, zastępca prezydenta Krakowa, podczas briefingu, który odbył się 23 sierpnia.

Prace zarówno na ul. Kościuszki, jak i Zwierzynieckiej rozpoczną się w sobotę, 2 września. Po około trzech tygodniach obszar robót zostanie rozszerzony o kolejny newralgiczny rejon – skrzyżowanie z Alejami Trzech Wieszczów.

Przebudowa ul. Kościuszki i Zwierzynieckiej realizowana będzie przez Zarząd Dróg Miasta Krakowa, Wodociągi Miasta Krakowa SA oraz Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej SA. Realizatorem prac będzie firma ZUE SA, z którą została podpisana umowa na kwotę 94 mln zł.

Galeria

Najnowsze

18 lipca 2025
Wyjątkowa niedziela z KLM - dwie linie tramwajowe i jedna autobusowa
W niedzielę, 20 lipca na ulice Krakowa wyjechały zabytkowe tramwaje i autobusy w ramach Krakowskiej Linii Muzealnej. Tego dnia uruchomiono aż trzy specjalne linie z udziałem historycznych pojazdów.
17 lipca 2025
Nowe biletomaty w tramwajach i autobusach
W pojazdach Komunikacji Miejskiej w Krakowie sukcesywnie wymieniane są najbardziej wyeksploatowane biletomaty na nowoczesne i bardziej niezawodne urządzenia. To ważna zmiana – dotychczasowe automaty, po wielu latach użytkowania, ulegały coraz częstszym awariom. Nowe rozwiązania są nie tylko bardziej odporne na usterki, ale także przyjazne dla środowiska – nie drukują już papierowych biletów.
16 lipca 2025
Zabytkowe autobusy i tramwaje wyjechały na ulicach Krakowa
W niedzielę, 13 lipca, na ulice Krakowa po raz kolejny wyjechały zabytkowe autobusy i tramwaje w ramach Krakowskiej Linii Muzealnej.
9 lipca 2025
Kraków wycofuje z ruchu wszystkie autobusy z silnikami Euro 5
W środę, 9 lipca do floty MPK w Krakowie dołączyło osiem nowych midi autobusów marki Autosan. W porównaniu do innych kontraktów krakowskiego przewoźnika liczba nowych pojazdów nie jest może imponująca, ale pozwala na wycofanie z ruchu ostatnich egzemplarzy autobusów spalinowych z silnikami Euro 5.
8 lipca 2025
Umowa na dostawę pięciu przegubowych autobusów elektrycznych
MPK w Krakowie podpisało 8 lipca umowę na dostawę pięciu przegubowych autobusów elektrycznych z firmą Solaris Bus & Coach. Krakowski przewoźnik uzyskał już wsparcie finansowe na realizację tej inwestycji w ramach przedsięwzięcia o nazwie „Rozwój floty autobusów zeroemisyjnych dla potrzeb realizacji usług transportu publicznego w Krakowie”. Z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności MPK uzyska niemal 100 proc. dofinansowania do zakupu tych pojazdów.
7 lipca 2025
Wyjątkowy weekend z KLM – wieczorne kursy i wagon z XIX wieku
To był wyjątkowy weekend z Krakowską Linią Muzealną. Po raz pierwszy w historii zabytkowe tramwaje kursowały w… godzinach wieczornych. W sobotę, 5 lipca, została uruchomiona specjalna linia tramwajowa nr 66. Linia kursowała w godz. od ok. 18.00 do ok. 23.30 co ok. 60 minut. Na linii 66 kursowały dwa składy wagonów historycznych – tramwaj silnikowy 4N z przyczepą S2D, która charakteryzuje się niskopodłogowym wejściem w części środkowej oraz norymberski tramwaj GT6.