23 lipca 2023 - materiał archiwalny
23 lipca 2023 - materiał archiwalny

W niedzielę, 23 lipca mieszkańcy Krakowa i turyści po raz kolejny w tym roku mieli okazję podróżować wyjątkowymi historycznymi pojazdami w ramach Krakowskiej Linii Muzealnej. MPK SA przygotowało bardzo ciekawy skład wagonów na linię nr 0 łącząc ul. św. Wawrzyńca z pętlą Cichy Kącik. To był jedyny raz, kiedy pojawił się na niej skład czerwono-zielony wagonów typu N, które w ramach wymiany trafiły do stolicy Małopolski z Warszawy i Poznania. Do tej pory te tramwaje zawsze kursowały w składzie z krakowskim wagonem ND (co ciekawe w podobnej konfiguracji kolorystycznej kursuje skład zabytkowych tramwajów w Poznaniu, złożony z poznańskiego zielonego wagonu N i gdańskiego czerwonego KSW z kolekcji MPK w Krakowie).

Kursy zabytkowych tramwajów na linii nr 0 to była tylko cześć przygotowanych atrakcji. Po raz drugi w tym roku na KLM wyjechały historyczne autobusy. Tego dnia została uruchomiona linia nr 538 na trasie z Nowego Kleparza przez ul. Prądnicką, Opolską, Lublańską, al. Bora-Komorowskiego, ul. Okulickiego, Nowolipki, Makuszyńskiego, Kocmyrzowską, Łowińskiego, Ujastek do Kombinatu. Tym razem niespodzianką dla tych, którzy zdecydowali się wsiąść do pojazdów na tej linii był  przejazd przez zajezdnię autobusową Bieńczyce. Warto podkreślić, że na linii nr 538 kursowały autobusy dwóch marek z kolekcji MPK w Krakowie - Jelcze i Ikarusy. Będą to:

Najbliższa niedziela była więc wyjątkową i unikatową okazją do podróży na Krakowskiej Linii Muzealnej pojazdami, które w takiej konfiguracji już w tym roku nie wyjadą na ulice miasta.

Opłata za przejazd Krakowską Linią Muzealną odbywa się na podstawie obowiązującej taryfy biletowej. Obsługę konduktorską w pojazdach zabytkowych zapewni Krakowski Klub Modelarzy Kolejowych.

Galeria

Najnowsze

18 lipca 2025
Wyjątkowa niedziela z KLM - dwie linie tramwajowe i jedna autobusowa
W niedzielę, 20 lipca na ulice Krakowa wyjechały zabytkowe tramwaje i autobusy w ramach Krakowskiej Linii Muzealnej. Tego dnia uruchomiono aż trzy specjalne linie z udziałem historycznych pojazdów.
17 lipca 2025
Nowe biletomaty w tramwajach i autobusach
W pojazdach Komunikacji Miejskiej w Krakowie sukcesywnie wymieniane są najbardziej wyeksploatowane biletomaty na nowoczesne i bardziej niezawodne urządzenia. To ważna zmiana – dotychczasowe automaty, po wielu latach użytkowania, ulegały coraz częstszym awariom. Nowe rozwiązania są nie tylko bardziej odporne na usterki, ale także przyjazne dla środowiska – nie drukują już papierowych biletów.
16 lipca 2025
Zabytkowe autobusy i tramwaje wyjechały na ulicach Krakowa
W niedzielę, 13 lipca, na ulice Krakowa po raz kolejny wyjechały zabytkowe autobusy i tramwaje w ramach Krakowskiej Linii Muzealnej.
9 lipca 2025
Kraków wycofuje z ruchu wszystkie autobusy z silnikami Euro 5
W środę, 9 lipca do floty MPK w Krakowie dołączyło osiem nowych midi autobusów marki Autosan. W porównaniu do innych kontraktów krakowskiego przewoźnika liczba nowych pojazdów nie jest może imponująca, ale pozwala na wycofanie z ruchu ostatnich egzemplarzy autobusów spalinowych z silnikami Euro 5.
8 lipca 2025
Umowa na dostawę pięciu przegubowych autobusów elektrycznych
MPK w Krakowie podpisało 8 lipca umowę na dostawę pięciu przegubowych autobusów elektrycznych z firmą Solaris Bus & Coach. Krakowski przewoźnik uzyskał już wsparcie finansowe na realizację tej inwestycji w ramach przedsięwzięcia o nazwie „Rozwój floty autobusów zeroemisyjnych dla potrzeb realizacji usług transportu publicznego w Krakowie”. Z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności MPK uzyska niemal 100 proc. dofinansowania do zakupu tych pojazdów.
7 lipca 2025
Wyjątkowy weekend z KLM – wieczorne kursy i wagon z XIX wieku
To był wyjątkowy weekend z Krakowską Linią Muzealną. Po raz pierwszy w historii zabytkowe tramwaje kursowały w… godzinach wieczornych. W sobotę, 5 lipca, została uruchomiona specjalna linia tramwajowa nr 66. Linia kursowała w godz. od ok. 18.00 do ok. 23.30 co ok. 60 minut. Na linii 66 kursowały dwa składy wagonów historycznych – tramwaj silnikowy 4N z przyczepą S2D, która charakteryzuje się niskopodłogowym wejściem w części środkowej oraz norymberski tramwaj GT6.