26 czerwca 2023 - materiał archiwalny
26 czerwca 2023 - materiał archiwalny

Od 1 lipca 2023 roku Punkty Sprzedaży Biletów zmienią nazwę na Punkty Obsługi Pasażera. Zmieni się także jednostka odpowiedzialna za ich funkcjonowanie. Punkty Obsługi Pasażera poprowadzi Zarząd Transportu Publicznego (MPK S.A. w Krakowie nie będzie już za nie odpowiadać). W związku z koniecznością przeprowadzenia niezbędnych prac organizacyjnych, w piątek 30 czerwca oraz w poniedziałek 3 lipca, wszystkie Punkty będą nieczynne. W tych dniach pasażerów zapraszamy do zakupu biletów w automatach oraz aplikacjach mobilnych.

Od 30 czerwca przestanie także funkcjonować Punkt przy Dworcu Głównym Wschód. Zostanie on przeniesiony obok nowej lokalizacji Punktu Obsługi Klientów Małopolskiej Kolei Aglomeracyjnej. W lipcu Punkt ten będzie nieczynny (o terminie ponownego otwarcia tego Punktu będzie informował ZTP).

Od 1 lipca zmianie ulega również numer Infolinii Karty Krakowskiej. Informacje o Programie mieszkańcy będą mogli uzyskać pod numerem Infolinii Urzędu Miasta Krakowa: 12-616-55-55 (Program pn. „Karta Krakowska” nie będzie już obsługiwany przez MPK S.A. w Krakowie).

Adresy mailowe dla użytkowników Karty Krakowskiej pozostaną bez zmian:

a) reklamacje i pytania – kontakt@kk.krakow.pl

b) potwierdzanie faktu płacenia podatków w Krakowie – okazpit@kk.krakow.pl

Nie zmienią się także zasady obsługi użytkowników Karty Krakowskiej, w tym rejestrowanie i logowanie do kont użytkowników w aplikacjach i na stronie www.kk.krakow.pl.

MPK SA w Krakowie nadal będzie odpowiadać za sprzedaż biletów w automatach biletowych stacjonarnych i mobilnych (kontakt w przypadku reklamacji – reklamacje@kkm.krakow.pl).

Najnowsze

16 kwietnia 2025
Kraków przekaże pięć używanych autobusów do miasta Sumy
W związku z apelem władz ukraińskiego miasta Sumy, położonego tuż przy granicy z Rosją, Kraków zdecydował o przekazaniu temu miastu w ramach pomocy humanitarnej pięciu używanych autobusów. W związku z toczącą się wojną to ukraińskie miasto stawia czoła licznym wyzwaniom w zakresie zabezpieczenia ciągłości funkcjonowania usług komunalnych, w tym także transportowych. Brakuje tam m.in. autobusów.
14 kwietnia 2025
37 nowych autobusów dołączyło do floty MPK w Krakowie
Mieszkańcy Krakowa będą mogli podróżować nowymi autobusami. Do floty krakowskiego przewoźnika dołączyło bowiem 37 nowych pojazdów Solaris Urbino 12 z napędem mild hybrid. Ich przekazanie i prezentacja odbyła się w poniedziałek 14 kwietnia na terenie zajezdni autobusowej w Bieńczycach. W wydarzeniu wziął udział Stanisław Kracik, zastępca Prezydenta Krakowa. Nowoczesne, niskopodłogowe pojazdy o długości 12 metrów zostały wyposażone w klimatyzację, system informacji pasażerskiej, ładowarki USB oraz nowoczesne systemy wspierające bezpieczeństwo, w tym system antykolizyjny MobilEye Shield+.
11 kwietnia 2025
Prezydent Krakowa pogratulował motorniczej MPK uratowania życia niemowlęcia
Prezydent Krakowa Aleksander Miszalski spotkał się dzisiaj (11 kwietnia) z motorniczą krakowskiego przewoźnika, Moniką Mól, aby pogratulować jej znakomitego zachowania. Pani Monika uratowała wczoraj życie niemowlęcia, które przestało oddychać.
10 kwietnia 2025
Wyjątkowy wagon historyczny ND będzie woził mieszkańców na Krakowskiej Linii Muzealnej
Jest zielony i powstał z części zebranych z czterech miast: Krakowa, Poznania, Katowic i Łodzi. Tak więc pomimo tego, że jest z rodziny wagonów typu N, które w przeszłości były w Polsce...
9 kwietnia 2025
Nowy numer „Przewoźnika Krakowskiego” już dostępny
Nowy numer „Przewoźnika Krakowskiego” już jest dostępny. W tym numerze sporo miejsca poświęcamy rozpoczęciu obchodów 150 lat komunikacji miejskiej w Krakowie. Przypominamy także wyjątkowe rocznice związane z historią naszych tramwajów i autobusów.
9 kwietnia 2025
Nowa strona internetowa MPK w Krakowie z myślą o wszystkich pasażerach
W odpowiedzi na wnioski naszych pasażerów, w tym przede wszystkim osób z niepełnosprawnością wzroku, MPK w Krakowie uruchomiło nową stronę internetową. To co zwraca od razu uwagę to jej zmieniony w porównaniu do poprzedniej wersji strony, nowoczesny i przyjazny wygląd. Jednak najistotniejsze zmiany dotyczą nowych funkcjonalności portalu krakowskiego przewoźnika.