30 kwietnia 2009 - materiał archiwalny

Zakończył się okres testów czytników kart płatniczych, które w sześciu automatach Krakowskiej Karty Miejskiej zostały zamontowane we wrześniu 2008 roku. Przez ponad pół roku przedstawiciele banku Pekao S.A. przyglądali się funkcjonowaniu tych urządzeń. W tym czasie czytniki musiały przejść wiele skomplikowanych prób. Eksperci badali m.in. jak zachowają się one w przypadkach użycia różnego rodzaju kart, w tym kart fałszywych.

- Bank sprawdził wszystkie czytniki zamontowane w automatach i stwierdził, że są bezpieczne. Tym samym  bank nadał tym urządzeniom swój certyfikat. W praktyce oznacza to, że płacenie kartą w automatach Krakowskiej Karty Miejskiej jest całkowicie bezpieczne – wyjaśnia Dariusz Bojda, odpowiedzialny w Miejskim Przedsiębiorstwie Komunikacyjnym S.A. w Krakowie za cały system KKM.

W związku z tym, że bank przyznał certyfikat czytnikom zamontowanym w automatach KKM, będzie możliwy dalszy rozwój tej wygodnej dla pasażerów krakowskiej komunikacji usługi.

- Jeszcze w tym półroczu zamontujemy czytniki w kilku kolejnych automatach – zapewnia Dariusz Bojda.

Przypomnijmy, że w Krakowie stoją 63 automaty KKM. Można w nich wykupić bilety okresowe na wszystkie linie oraz bilety jednorazowe. Można to zrobić przez całą dobę.

System KKM składa się z 63 automatów, 300 tys. kart oraz 60 czytników do ich kontroli. Zostały one zakupione przez krakowskie MPK S.A. w ramach unijnego projektu. Dzięki temu 75 proc. kosztów wszystkich urządzeń pokryła Unia Europejska. Pozostałą część środków pokryło MPK S.A.

Lista automatów z czytnikami kart płatniczych:

Ul. Pawia (obok Galerii Krakowskiej)

Pl. Wszystkich Świętych

Ul. Lubicz (obok Dworca Głównego)

Ul. Westerplatte (obok Poczty Głównej)

Ul. Dunajewskiego (obok Teatru Bagatela)

Ul. St. Grota Roweckiego  (pętla autobusowa Ruczaj)

Najnowsze

5 czerwca 2025
Pracownicy MPK już po raz 16. zagrają w Turnieju Piłkarskim im. Piotra Pruchnickiego
W sobotę, 7 czerwca na boisku TS Tramwaj, przy ul. Praskiej 61a zostanie rozegrany 16. Piłkarski Turniej im. Piotra Pruchnickiego, organizowany przez pracowników MPK SA w Krakowie z zajezdni tramwajowej Podgórze.
5 czerwca 2025
Rusza 23. Sezon Krakowskiej Linii Muzealnej
W najbliższą niedzielę 8 czerwca rozpocznie się 23. sezon Krakowskiej Linii Muzealnej. Rozpocznie się wyjątkowo, bo nie od tradycyjnych kursów linii nr 0 z ul. św. Wawrzyńca do Cichego Kącika, ale od uruchomienia dwóch wyjątkowych linii, które zabiorą pasażerów do każdej z pięciu zajezdni MPK w Krakowie. W tym roku obchodzimy jubileusz 150 lat komunikacji miejskiej, więc KLM musi być wyjątkowa.
4 czerwca 2025
MPK w Krakowie podpisało umowę na dostawę 10 autobusów wodorowych
MPK w Krakowie podpisało umowę z firmą PAK-PCE Polski Autobus Wodorowy sp. z o. o. na dostawę 10 autobusów zasilanych wodorem marki NesoBus. To pierwsze pojazdy z takim zasilaniem, które kupuje krakowski przewoźnik. Umowa została zawarta 3 czerwca. Nowe autobusy zaczną wozić pasażerów za 12 miesięcy.
3 czerwca 2025
MPK w Krakowie wybrało dostawcę 190 nowych autobusów
We wtorek, 3 czerwca MPK w Krakowie wybrało dostawcę 190 nowych autobusów wyposażonych w silniki spalinowe Euro 6, spełniające najwyższe normy ochrony środowiska. Będzie nim konsorcjum Solaris Bus & Coach Sp. z o.o. i PKO Leasing S.A.
3 czerwca 2025
Odbudowany przez MPK w Krakowie wagon SN1 z 1922 roku rozpocznie tegoroczną KLM
W historycznej hali zajezdni przy ul. św. Wawrzyńca 15, która obecnie jest częścią Muzeum Inżynierii i Techniki, MPK w Krakowie zaprezentowało wyjątkowy tramwaj SN1 o numerze 59. Miało to miejsce 3 czerwca, dokładnie po 103 latach od momentu, kiedy ten wyjątkowy tramwaj zaczął wozić pasażerów.
1 czerwca 2025
Rekordowy Dzień Dziecka w krakowskim MPK
Tłumy dzieci wraz ze swoimi opiekunami, rodzicami, dziadkami odwiedziło w niedzielę, 1 czerwca zajezdnię tramwajową w Nowej Hucie. Cieszymy się, że przygotowane przez nas atrakcje tak wielu z Was się spodobały. Nie martwimy się o przyszłość, skoro tak wielu młodych osób chciało samodzielnie poprowadzić tramwaj. Doceniamy Wasze zainteresowanie tym, jak dbamy o tramwaje, jak je naprawiamy i jak je myjemy. No i cieszymy się, że tak wielkim zainteresowaniem cieszyły się historyczne tramwaje i autobusy. To ważne, aby wiedzieć jak zmienił się krakowski transport przez ostanie kilkadziesiąt lat – tym bardziej, że świętujemy w tym roku 150 lat krakowskiej komunikacji miejskiej.