Pasażerowie podróżujący na trasach aglomeracyjnych zyskali 10 nowych autobusów MAN Lion’s Intercity. Zaczną kursować od środy, 28 grudnia na liniach: 222 (Czyżyny Dworzec – Słomniki Osiedle), 301 (Nowy Kleparz – Niepołomice Dworzec), 232 (Czyżyny Dworzec - Goszcza Dworek) i 238 (Bronowice Małe – Młynka Pętla).
Nowe autobusy zostały zamówione z myślą o podmiejskich, dłuższych trasach. Pojazdy mają długość 13,2 m i dwie pary drzwi. To rozwiązanie sprawia, że w środku jest sporo miejsc siedzących, bo aż 46 (oraz dodatkowe 32 miejsca stojące). Każdy fotel jest wyposażony w pasy bezpieczeństwa. Wszystko po to, aby pasażerom na dłuższych aglomeracyjnych trasach bezpiecznie i wygodnie się podróżowało. Autobusy są także dostosowane do podróży osób z ograniczoną mobilnością – gwarantuje to w części niska podłoga, funkcja przyklęku, czyli obniżenia podłogi przez kierowcę oraz specjalna platforma dla osób poruszających się na wózkach.
Autobusy są wyposażone w klimatyzację, monitoring oraz nowoczesny system informacji pasażerskiej złożony z tablic wyświetlających trasę przejazdu oraz głosowe zapowiadanie przystanków. Nowe pojazdy są wyposażone w silniki spełniające najwyższe normy Euro 6. W związku z tym, że będą wykorzystywane na dłuższych trasach aglomeracyjnych każdy z nich został wyposażony w koło zapasowe. Posiadają także haki holownicze, dzięki czemu mogą być wykorzystywane do ciągnięcia przyczepek rowerowych na liniach rekreacyjnych.
10 autobusów firmy MAN zostało zamówionych w formie leasingu przez Krak-Trans-Rem Sp. z o.o. (spółkę-córkę MPK SA).
Warto podkreślić, że autobusy marki MAN mają długą historię w Krakowie. Pierwsze autobusy MAN trafiły do Krakowa z Norymbergi w 1989 roku i były to pojazdy używane.
Pierwszy nowy MAN typu SG242 dotarł do Krakowa w maju 1992 roku i trafił do zajezdni w Czyżynach. Krakowski MAN był wtedy najprawdopodobniej pierwszym fabrycznie nowym autobusem zakupionym w tzw. krajach Europy Zachodniej, który trafił do Polski po przemianach gospodarczych, po 1989 roku. Co ciekawe jest to najprawdopodobniej najdłużej eksploatowany przez MPK SA autobus w Krakowie. W ciągu ponad dwudziestoletniej eksploatacji przejechał ponad 800 tys. km. Został wycofany z regularnego ruchu dopiero we wrześniu 2013 roku. Obecnie jest autobusem zabytkowym.
Kolejne autobusy tego producenta o nazwie MAN NG313 w liczbie 10 sztuk woziły pasażerów w Krakowie w latach 2001-2016.