27 marca 2009 - materiał archiwalny

Przed uruchomieniem usługi mieszkańcy Płaszowa mieli możliwość zapoznać się z nową usługą. We wtorek i czwartek odbyły się spotkania informacyjne, na których przedstawiciele Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego S.A., Dzielnicy XIII i Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu tłumaczyli na czym polega usługa tele-busa, jak ją zamówić i ile kosztuje przejazd.

Płaszów to kolejny po Rybitwach i Przewozie obszar miasta, po którym charakterystyczne, zielone autobusy będą bez rozkładów jazdy i stałych tras przewozić pasażerów. Rozszerzenie tej usługi na teren Płaszowa zdecydowanie poprawi wewnętrzną komunikację w tej części miasta.

Mieszkańcom o wiele łatwiej będzie dojechać do szkół, aptek, ośrodków zdrowia czy urzędów pocztowych.

Tele-bus dojedzie również do przystanku Płaszów Tunel. To na pewno ucieszy tych pasażerów, którzy korzystają z połączeń kolejowych z dworca PKP w Płaszowie.

Tele-bus to pierwsza tego typu usługa w kraju. Pasażerom daje ona możliwość zamówienia kursu przez telefon. To pasażer sam ustala godzinę oraz miejsce rozpoczęcia i zakończenia podróży.

Warto podkreślić, że w tele-busie obowiązują te same rodzaje biletów, co w regularnej komunikacji zbiorowej, z zachowaniem wszystkich ulg przysługujących poszczególnym grupom pasażerów. W tele-busie zachowują ważność okresowe bilety sieciowe (na wszystkie linie) oraz okresowe bilety wykupione na jedną z następujących linii autobusowych: 108, 125, 127, 148, 157, 158 oraz 198.

Tele-busy w Krakowie zaczęły kursować w lipcu 2007 roku, jako jedno z kilkunastu zadań unijnego programu Caravel Civitas II.

Zasady zamawiania tele-busa:

- Zamówienie należy złożyć minimum 30 minut przed planowanym rozpoczęciem podróży

- Zamówienie u dyspozytora tele-busa można składać pod bezpłatnym numerem telefonu 0 800 54 17 17 (gdy dzwonimy z telefonu stacjonarnego) lub pod numerem 012 254 17 17 z telefonów komórkowych (płatne wg stawek operatora).

Najnowsze

16 kwietnia 2025
Kraków przekaże pięć używanych autobusów do miasta Sumy
W związku z apelem władz ukraińskiego miasta Sumy, położonego tuż przy granicy z Rosją, Kraków zdecydował o przekazaniu temu miastu w ramach pomocy humanitarnej pięciu używanych autobusów. W związku z toczącą się wojną to ukraińskie miasto stawia czoła licznym wyzwaniom w zakresie zabezpieczenia ciągłości funkcjonowania usług komunalnych, w tym także transportowych. Brakuje tam m.in. autobusów.
14 kwietnia 2025
37 nowych autobusów dołączyło do floty MPK w Krakowie
Mieszkańcy Krakowa będą mogli podróżować nowymi autobusami. Do floty krakowskiego przewoźnika dołączyło bowiem 37 nowych pojazdów Solaris Urbino 12 z napędem mild hybrid. Ich przekazanie i prezentacja odbyła się w poniedziałek 14 kwietnia na terenie zajezdni autobusowej w Bieńczycach. W wydarzeniu wziął udział Stanisław Kracik, zastępca Prezydenta Krakowa. Nowoczesne, niskopodłogowe pojazdy o długości 12 metrów zostały wyposażone w klimatyzację, system informacji pasażerskiej, ładowarki USB oraz nowoczesne systemy wspierające bezpieczeństwo, w tym system antykolizyjny MobilEye Shield+.
11 kwietnia 2025
Prezydent Krakowa pogratulował motorniczej MPK uratowania życia niemowlęcia
Prezydent Krakowa Aleksander Miszalski spotkał się dzisiaj (11 kwietnia) z motorniczą krakowskiego przewoźnika, Moniką Mól, aby pogratulować jej znakomitego zachowania. Pani Monika uratowała wczoraj życie niemowlęcia, które przestało oddychać.
10 kwietnia 2025
Wyjątkowy wagon historyczny ND będzie woził mieszkańców na Krakowskiej Linii Muzealnej
Jest zielony i powstał z części zebranych z czterech miast: Krakowa, Poznania, Katowic i Łodzi. Tak więc pomimo tego, że jest z rodziny wagonów typu N, które w przeszłości były w Polsce...
9 kwietnia 2025
Nowy numer „Przewoźnika Krakowskiego” już dostępny
Nowy numer „Przewoźnika Krakowskiego” już jest dostępny. W tym numerze sporo miejsca poświęcamy rozpoczęciu obchodów 150 lat komunikacji miejskiej w Krakowie. Przypominamy także wyjątkowe rocznice związane z historią naszych tramwajów i autobusów.
9 kwietnia 2025
Nowa strona internetowa MPK w Krakowie z myślą o wszystkich pasażerach
W odpowiedzi na wnioski naszych pasażerów, w tym przede wszystkim osób z niepełnosprawnością wzroku, MPK w Krakowie uruchomiło nową stronę internetową. To co zwraca od razu uwagę to jej zmieniony w porównaniu do poprzedniej wersji strony, nowoczesny i przyjazny wygląd. Jednak najistotniejsze zmiany dotyczą nowych funkcjonalności portalu krakowskiego przewoźnika.