27 marca 2009 - materiał archiwalny

Przed uruchomieniem usługi mieszkańcy Płaszowa mieli możliwość zapoznać się z nową usługą. We wtorek i czwartek odbyły się spotkania informacyjne, na których przedstawiciele Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego S.A., Dzielnicy XIII i Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu tłumaczyli na czym polega usługa tele-busa, jak ją zamówić i ile kosztuje przejazd.

Płaszów to kolejny po Rybitwach i Przewozie obszar miasta, po którym charakterystyczne, zielone autobusy będą bez rozkładów jazdy i stałych tras przewozić pasażerów. Rozszerzenie tej usługi na teren Płaszowa zdecydowanie poprawi wewnętrzną komunikację w tej części miasta.

Mieszkańcom o wiele łatwiej będzie dojechać do szkół, aptek, ośrodków zdrowia czy urzędów pocztowych.

Tele-bus dojedzie również do przystanku Płaszów Tunel. To na pewno ucieszy tych pasażerów, którzy korzystają z połączeń kolejowych z dworca PKP w Płaszowie.

Tele-bus to pierwsza tego typu usługa w kraju. Pasażerom daje ona możliwość zamówienia kursu przez telefon. To pasażer sam ustala godzinę oraz miejsce rozpoczęcia i zakończenia podróży.

Warto podkreślić, że w tele-busie obowiązują te same rodzaje biletów, co w regularnej komunikacji zbiorowej, z zachowaniem wszystkich ulg przysługujących poszczególnym grupom pasażerów. W tele-busie zachowują ważność okresowe bilety sieciowe (na wszystkie linie) oraz okresowe bilety wykupione na jedną z następujących linii autobusowych: 108, 125, 127, 148, 157, 158 oraz 198.

Tele-busy w Krakowie zaczęły kursować w lipcu 2007 roku, jako jedno z kilkunastu zadań unijnego programu Caravel Civitas II.

Zasady zamawiania tele-busa:

- Zamówienie należy złożyć minimum 30 minut przed planowanym rozpoczęciem podróży

- Zamówienie u dyspozytora tele-busa można składać pod bezpłatnym numerem telefonu 0 800 54 17 17 (gdy dzwonimy z telefonu stacjonarnego) lub pod numerem 012 254 17 17 z telefonów komórkowych (płatne wg stawek operatora).

Najnowsze

11 grudnia 2025
MPK w Krakowie konsultuje rozwiązania w nowych tramwajach w celu zapewnienia dostępności transportu dla osób ze szczególnymi potrzebami
Dla MPK w Krakowie dostępność taboru dla osób ze szczególnymi potrzebami jest priorytetem. Zależy nam na tym, aby osoby z ograniczoną mobilnością, poruszające się na wózkach inwalidzkich, niewidome i słabowidzące, ale także osoby poruszające z się z wózkami dziecięcymi mogły bezpiecznie i komfortowo podróżować naszymi pojazdami. Z tego właśnie powodu krakowski przewoźnik już po raz kolejny konsultuje zaprojektowane dla nich rozwiązania w nowych dwukierunkowych tramwajach. Jest to ważne, bo są to pierwsze tego rodzaju nowe wagony, które kupuje MPK w Krakowie.
11 grudnia 2025
Muzyczna podróż w świątecznym tramwaju MPK
W czwartek, 11 grudnia mieszkańy zostali zaproszeni w muzyczną podróż Świątecznym Tramwajem MPK w Krakowie. Tramwaj wyruszył o godzinie 15:00 z przystanku Łagiewniki w magiczną trasę po Krakowie. Kursował do godziny 19:00.
10 grudnia 2025
Pięć lat Krakowskiej Zbiórki Żywności – podsumowanie i plany na przyszłość
5 grudnia w Klastrze Innowacji Społeczno-Gospodarczych przy ul. Zabłocie 20 odbyło się wyjątkowe spotkanie podsumowujące pięć lat Krakowskiej Zbiórki Żywności – inicjatywy realizowanej wspólnie przez Miasto Kraków i Bank Żywności w Krakowie. W wydarzeniu wzięło udział ponad 60 osób reprezentujących instytucje publiczne, firmy, szkoły oraz organizacje zaangażowane w akcję. Nie mogło na nim zabraknąć przedstawiciela MPK w Krakowie. Grzegorz Łyduch, kierownik Stacji Obsługi Autobusów Wola Duchacka podzielił się doświadczeniami z akcji krakowskiego przewoźnika, gdzie pracownicy zebrali w sumie 700 kg żywności.
9 grudnia 2025
Stacja Remontów najlepsza w Lidze Halowej MPK w Krakowie
W piątek, 5 grudnia ponad 60 pracowników MPK w Krakowie zakończyło zmagania w wewnętrznych rozgrywkach piłkarskich. Liga Halowa MPK Kraków 2025 rozgrywana była w hali namiotowej TS Tramwaj Kraków i wzięło w niej udział sześć zespołów reprezentujące poszczególne zajezdnie: Bieńczyce, Nowa Huta, Płaszów, Podgórze, Stacja Remontów i Wola Duchacka.
8 grudnia 2025
6 grudnia Mikołaj rozdawał prezenty dzieciom
W sobotę, 6 grudnia świąteczny tramwaj MPK najpierw zawiózł prezenty dla chorych dzieci, które w tym dniu były w szpitalu im. S. Żeromskiego. 150 Mikołajek i Mikołajów odebrało prezenty w Urzędzie Miasta Krakowa od Marii Klaman, zastępczyni prezydenta Krakowa i razem z nią pojechało świątecznym tramwajem MPK do szpitala im. S. Żeromskiego. Tam zastępczyni prezydenta razem z Mikołajami przekazała prezenty chorym dzieciom. Liczba Mikołajów nie była przypadkowa - było ich 150, bo tyle lat liczy w tym roku krakowska komunikacja miejska.
5 grudnia 2025
Zakończył się wyjątkowy jubileusz 150 lat krakowskiej komunikacji miejskiej
W piątkowe popołudnie, 5 grudnia 2025 roku w hali Stacji Obsługi i Remontów odbyło się oficjalne zakończenie obchodów 150 lat komunikacji miejskiej w Krakowie. Uczestnikami tego wydarzenia było prawie 300 pracowników MPK w Krakowie. To pracownicy, którzy w służbie dla mieszkańców Krakowa na różnych stanowiskach w MPK spędzili od 30 do nawet 50 lat. Wśród nich byli także honorowi krwiodawcy. To oni przez cały jubileuszowy 2025 rok oddawali krew w ramach akcji, której celem było zebranie 150 litrów krwi ratującej zdrowie i życie mieszkańców Małopolski.