15 października 2022 - materiał archiwalny
15 października 2022 - materiał archiwalny

W sobotę, 15 października na boisku sportowym TS Tramwaj przy ul. Praskiej 61a odbył się VIII Turniej Piłkarski o Puchar Prezydenta Miasta Krakowa, w którym rywalizowało 12 zespołów.

Zwycięzcą turnieju został zespół złożony z policjantów z Komendy Miejskiej Policji w Krakowie, który w finale pokonał drużynę z Komendy Miejskiej Straży Pożarnej. Puchar dla najlepszej drużyny wręczył Prezydent Krakowa Jacek Majchrowski, a medale Krzysztof Kowal, dyrektor Zarządu Infrastruktury Sportowej. Puchar za drugie miejsce dla zespołu Straży Pożarnej wręczył Rafał Komarewicz, przewodniczący Rady Miasta Krakowa. W meczu o trzecie miejsce rywalizowały drużyny Wodociągów Miasta Krakowa SA z zespołem Komendy Wojewódzkiej Policji. Lepsi okazali się pracownicy Wodociągów Miasta Krakowa, którzy odebrali puchar z rąk przedstawiciela Małopolskiego Związku Piłki Nożnej. Puchar dla zespołu Komendy Wojewódzkiej Policji  za zajęcie 4. miejsca wręczył Bogdan Żelazo, prezes zarządu TS Tramwaj.

Kolejne miejsca w turnieju zajęły następujące drużyny – 5. miejsce – MPK SA , 6. Straż Miejska, 7. MPO Sp. z o.o. 8. ZUE SA, 9. KHK SA, 10. MPEC SA, 11. Małopolskie Hospicjum dla Dzieci, 12. MARR.

Drużyną Fair Play całego turnieju został wybrany zespół złożony z pracowników MARR, dla których nagrody wręczył Janusz Wesołowski, wiceprezes Zarządu Wodociągów Miasta Krakowa SA. Najlepszym bramkarzem turnieju został Bartosz Kwiecień bramkarz z drużyny Komendy Miejskiej Straży Pożarnej – w nagrodę otrzymał rękawice bramkarskie od Stanisława Bisztygi, radnego sejmiku małopolskiego. Najlepszym zawodnikiem został wybrany Szczepan Hyży z Wodociągów Miasta Krakowa, najlepszym obrońcą został Kamil Kozera z MPK SA, a królem strzelców z siedmioma golami został Bartłomiej Mika zawodnik Komendy Wojewódzkiej Policji. Nagrodę indywidulaną odebrał także najstarszy uczestnik turnieju – Franciszek Ptak, pracownik Wodociągów Krakowskich. 

Przed meczem finałowym turnieju Prezydent Krakowa oficjalnie uruchomił nowoczesne oświetlenie boiska sportowego TS Tramwaj.

W turnieju wystąpiły drużyny złożone z pracowników miejskich spółek – motorniczych i kierowców z Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego SA w Krakowie, pracowników Wodociągów Miasta Krakowa SA, Miejskiego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej SA, Miejskiego Przedsiębiorstwa Oczyszczania Sp. z o.o., Krakowskiego Holdingu Komunalnego SA, a także zespoły złożone z policjantów Komendy Miejskiej i Wojewódzkiej Policji w Krakowie, zespół Straży Miejskiej Miasta Krakowa, Komendy Miejskiej Straży Pożarnej, Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego, ZUE SA oraz Małopolskiego Hospicjum dla Dzieci.

Zespoły zostały podzielone na trzy grupy po cztery zespoły. Pierwsze mecze rozpoczęły się o 12.00. Mecze były rozgrywane na dwóch równoległych boiskach. Puchar dla najlepszej drużyny ufundował Prezydent Krakowa Jacek Majchrowski, który całe wydarzenie objął honorowym patronatem.

W tym samy dniu rano, od 9.15 do 11.30 był rozgrywany turniej dzieci w nowoczesnej hali. Wzięło w nim udział sześć drużyn złożonych z zawodników TS Tramwaj, KS Wieczysta, Płaszowianka oraz UKS Wilga Kraków. Wszystkie dzieci otrzymały nagrody i upominki.

Organizując ten turniej Zarząd TS Tramwaj kontynuuje rozpoczęte osiem lat temu rozgrywki piłkarskie. Turniej o Puchar Prezydenta to nie tylko promocja Krakowa przez sport, ale także znakomita okazja do nawiązania relacji wśród pracowników krakowskich instytucji, które na co dzień służą mieszkańcom.

Rywalizacja pracowników zatrudnionych w miejskich spółkach oraz służbach porządkowych jest możliwa dzięki wsparciu miejskich spółek: Krakowskiego Holdingu Komunalnego SA, Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego SA, Miejskiego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej SA, Wodociągów Miasta Krakowa SA, Miejskiego Przedsiębiorstwa Oczyszczania Sp. z o.o.

 Film z wydarzenia można zobaczyć tutaj

 Fot. Norbert Tkacz

Galeria

Najnowsze

18 lipca 2025
Wyjątkowa niedziela z KLM - dwie linie tramwajowe i jedna autobusowa
W niedzielę, 20 lipca na ulice Krakowa wyjechały zabytkowe tramwaje i autobusy w ramach Krakowskiej Linii Muzealnej. Tego dnia uruchomiono aż trzy specjalne linie z udziałem historycznych pojazdów.
17 lipca 2025
Nowe biletomaty w tramwajach i autobusach
W pojazdach Komunikacji Miejskiej w Krakowie sukcesywnie wymieniane są najbardziej wyeksploatowane biletomaty na nowoczesne i bardziej niezawodne urządzenia. To ważna zmiana – dotychczasowe automaty, po wielu latach użytkowania, ulegały coraz częstszym awariom. Nowe rozwiązania są nie tylko bardziej odporne na usterki, ale także przyjazne dla środowiska – nie drukują już papierowych biletów.
16 lipca 2025
Zabytkowe autobusy i tramwaje wyjechały na ulicach Krakowa
W niedzielę, 13 lipca, na ulice Krakowa po raz kolejny wyjechały zabytkowe autobusy i tramwaje w ramach Krakowskiej Linii Muzealnej.
9 lipca 2025
Kraków wycofuje z ruchu wszystkie autobusy z silnikami Euro 5
W środę, 9 lipca do floty MPK w Krakowie dołączyło osiem nowych midi autobusów marki Autosan. W porównaniu do innych kontraktów krakowskiego przewoźnika liczba nowych pojazdów nie jest może imponująca, ale pozwala na wycofanie z ruchu ostatnich egzemplarzy autobusów spalinowych z silnikami Euro 5.
8 lipca 2025
Umowa na dostawę pięciu przegubowych autobusów elektrycznych
MPK w Krakowie podpisało 8 lipca umowę na dostawę pięciu przegubowych autobusów elektrycznych z firmą Solaris Bus & Coach. Krakowski przewoźnik uzyskał już wsparcie finansowe na realizację tej inwestycji w ramach przedsięwzięcia o nazwie „Rozwój floty autobusów zeroemisyjnych dla potrzeb realizacji usług transportu publicznego w Krakowie”. Z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności MPK uzyska niemal 100 proc. dofinansowania do zakupu tych pojazdów.
7 lipca 2025
Wyjątkowy weekend z KLM – wieczorne kursy i wagon z XIX wieku
To był wyjątkowy weekend z Krakowską Linią Muzealną. Po raz pierwszy w historii zabytkowe tramwaje kursowały w… godzinach wieczornych. W sobotę, 5 lipca, została uruchomiona specjalna linia tramwajowa nr 66. Linia kursowała w godz. od ok. 18.00 do ok. 23.30 co ok. 60 minut. Na linii 66 kursowały dwa składy wagonów historycznych – tramwaj silnikowy 4N z przyczepą S2D, która charakteryzuje się niskopodłogowym wejściem w części środkowej oraz norymberski tramwaj GT6.