4 września 2022 - materiał archiwalny
4 września 2022 - materiał archiwalny

W niedzielę, 4 września pracownicy MPK SA w Krakowie wzięli udział w charytatywnym biegu Poland Business Run. Zajęli 23. miejsce na ponad 1600 startujących zespołów. W drużynie krakowskiego przewoźnika pobiegło dwóch kierowców z zajezdni autobusowej Bieńczyce – Grzegorz Olesiak i Janusz Bzukała, kierowca z zajezdni autobusowej Wola Duchacka – Łukasz Słowik, kierownik sekcji energetycznej w MPK – Mateusz Kraszewski oraz rzecznik prasowy – Marek Gancarczyk. Każdy z tych pracowników ma już za sobą wiele biegów, w tym ukończone maratony, nie tylko w Polsce, ale także za granicą. Wśród nich są także osoby, które brały udział w biegach górskich na dystansie 100 km.

To już kolejny udział drużyny MPK w wydarzeniu, w którym poprzez opłacenie udziału pracowników w biegu, firmy i organizacje pomagają osobom z niepełnosprawnościami narządów ruchu oraz po mastektomii.

Kraków Business Run organizowany jest od 2012 roku. Impreza narodziła się w Krakowie i rozrosła do Poland Business Run, odbywającego się w różnych miastach, o tej samej porze, w pierwszą niedzielę września. Jednak to wciąż w Krakowie startuje największa liczba uczestników tego charytatywnego biegu sztafetowego.

Jednym z beneficjentów sztafety jest 41-letni Sławomir z okolic Krakowa, który w wieku 9 lat w wyniku wypadku komunikacyjnego stracił nogę, a dziś jest fizjoterapeutą i sam pomaga pacjentom po amputacji.

Uczestnicy wydarzenia pobiegną też m.in. dla 37-letniej Dominiki z Łodzi, która w wyniku choroby przeszła amputację nogi i potrzebuje protezy. Nowy sprzęt pozwoli jej swobodnie poruszać się w obrębie swojego mieszkania, zlokalizowanego na IV piętrze kamienicy, a w dalszej perspektywie wrócić do aktywności i pracy zawodowej.

Osoby, które potrzebują rehabilitacji, protez, wózków czy pomocy psychologicznej i chciałyby zostać beneficjentami Poland Business Run wciąż mogą wysłać wniosek o wsparcie.

Najnowsze

5 czerwca 2025
Pracownicy MPK już po raz 16. zagrają w Turnieju Piłkarskim im. Piotra Pruchnickiego
W sobotę, 7 czerwca na boisku TS Tramwaj, przy ul. Praskiej 61a zostanie rozegrany 16. Piłkarski Turniej im. Piotra Pruchnickiego, organizowany przez pracowników MPK SA w Krakowie z zajezdni tramwajowej Podgórze.
5 czerwca 2025
Rusza 23. Sezon Krakowskiej Linii Muzealnej
W najbliższą niedzielę 8 czerwca rozpocznie się 23. sezon Krakowskiej Linii Muzealnej. Rozpocznie się wyjątkowo, bo nie od tradycyjnych kursów linii nr 0 z ul. św. Wawrzyńca do Cichego Kącika, ale od uruchomienia dwóch wyjątkowych linii, które zabiorą pasażerów do każdej z pięciu zajezdni MPK w Krakowie. W tym roku obchodzimy jubileusz 150 lat komunikacji miejskiej, więc KLM musi być wyjątkowa.
4 czerwca 2025
MPK w Krakowie podpisało umowę na dostawę 10 autobusów wodorowych
MPK w Krakowie podpisało umowę z firmą PAK-PCE Polski Autobus Wodorowy sp. z o. o. na dostawę 10 autobusów zasilanych wodorem marki NesoBus. To pierwsze pojazdy z takim zasilaniem, które kupuje krakowski przewoźnik. Umowa została zawarta 3 czerwca. Nowe autobusy zaczną wozić pasażerów za 12 miesięcy.
3 czerwca 2025
MPK w Krakowie wybrało dostawcę 190 nowych autobusów
We wtorek, 3 czerwca MPK w Krakowie wybrało dostawcę 190 nowych autobusów wyposażonych w silniki spalinowe Euro 6, spełniające najwyższe normy ochrony środowiska. Będzie nim konsorcjum Solaris Bus & Coach Sp. z o.o. i PKO Leasing S.A.
3 czerwca 2025
Odbudowany przez MPK w Krakowie wagon SN1 z 1922 roku rozpocznie tegoroczną KLM
W historycznej hali zajezdni przy ul. św. Wawrzyńca 15, która obecnie jest częścią Muzeum Inżynierii i Techniki, MPK w Krakowie zaprezentowało wyjątkowy tramwaj SN1 o numerze 59. Miało to miejsce 3 czerwca, dokładnie po 103 latach od momentu, kiedy ten wyjątkowy tramwaj zaczął wozić pasażerów.
1 czerwca 2025
Rekordowy Dzień Dziecka w krakowskim MPK
Tłumy dzieci wraz ze swoimi opiekunami, rodzicami, dziadkami odwiedziło w niedzielę, 1 czerwca zajezdnię tramwajową w Nowej Hucie. Cieszymy się, że przygotowane przez nas atrakcje tak wielu z Was się spodobały. Nie martwimy się o przyszłość, skoro tak wielu młodych osób chciało samodzielnie poprowadzić tramwaj. Doceniamy Wasze zainteresowanie tym, jak dbamy o tramwaje, jak je naprawiamy i jak je myjemy. No i cieszymy się, że tak wielkim zainteresowaniem cieszyły się historyczne tramwaje i autobusy. To ważne, aby wiedzieć jak zmienił się krakowski transport przez ostanie kilkadziesiąt lat – tym bardziej, że świętujemy w tym roku 150 lat krakowskiej komunikacji miejskiej.