4 września 2022 - materiał archiwalny
4 września 2022 - materiał archiwalny

W niedzielę, 4 września pracownicy MPK SA w Krakowie wzięli udział w charytatywnym biegu Poland Business Run. Zajęli 23. miejsce na ponad 1600 startujących zespołów. W drużynie krakowskiego przewoźnika pobiegło dwóch kierowców z zajezdni autobusowej Bieńczyce – Grzegorz Olesiak i Janusz Bzukała, kierowca z zajezdni autobusowej Wola Duchacka – Łukasz Słowik, kierownik sekcji energetycznej w MPK – Mateusz Kraszewski oraz rzecznik prasowy – Marek Gancarczyk. Każdy z tych pracowników ma już za sobą wiele biegów, w tym ukończone maratony, nie tylko w Polsce, ale także za granicą. Wśród nich są także osoby, które brały udział w biegach górskich na dystansie 100 km.

To już kolejny udział drużyny MPK w wydarzeniu, w którym poprzez opłacenie udziału pracowników w biegu, firmy i organizacje pomagają osobom z niepełnosprawnościami narządów ruchu oraz po mastektomii.

Kraków Business Run organizowany jest od 2012 roku. Impreza narodziła się w Krakowie i rozrosła do Poland Business Run, odbywającego się w różnych miastach, o tej samej porze, w pierwszą niedzielę września. Jednak to wciąż w Krakowie startuje największa liczba uczestników tego charytatywnego biegu sztafetowego.

Jednym z beneficjentów sztafety jest 41-letni Sławomir z okolic Krakowa, który w wieku 9 lat w wyniku wypadku komunikacyjnego stracił nogę, a dziś jest fizjoterapeutą i sam pomaga pacjentom po amputacji.

Uczestnicy wydarzenia pobiegną też m.in. dla 37-letniej Dominiki z Łodzi, która w wyniku choroby przeszła amputację nogi i potrzebuje protezy. Nowy sprzęt pozwoli jej swobodnie poruszać się w obrębie swojego mieszkania, zlokalizowanego na IV piętrze kamienicy, a w dalszej perspektywie wrócić do aktywności i pracy zawodowej.

Osoby, które potrzebują rehabilitacji, protez, wózków czy pomocy psychologicznej i chciałyby zostać beneficjentami Poland Business Run wciąż mogą wysłać wniosek o wsparcie.

Najnowsze

18 lipca 2025
Wyjątkowa niedziela z KLM - dwie linie tramwajowe i jedna autobusowa
W niedzielę, 20 lipca na ulice Krakowa wyjechały zabytkowe tramwaje i autobusy w ramach Krakowskiej Linii Muzealnej. Tego dnia uruchomiono aż trzy specjalne linie z udziałem historycznych pojazdów.
17 lipca 2025
Nowe biletomaty w tramwajach i autobusach
W pojazdach Komunikacji Miejskiej w Krakowie sukcesywnie wymieniane są najbardziej wyeksploatowane biletomaty na nowoczesne i bardziej niezawodne urządzenia. To ważna zmiana – dotychczasowe automaty, po wielu latach użytkowania, ulegały coraz częstszym awariom. Nowe rozwiązania są nie tylko bardziej odporne na usterki, ale także przyjazne dla środowiska – nie drukują już papierowych biletów.
16 lipca 2025
Zabytkowe autobusy i tramwaje wyjechały na ulicach Krakowa
W niedzielę, 13 lipca, na ulice Krakowa po raz kolejny wyjechały zabytkowe autobusy i tramwaje w ramach Krakowskiej Linii Muzealnej.
9 lipca 2025
Kraków wycofuje z ruchu wszystkie autobusy z silnikami Euro 5
W środę, 9 lipca do floty MPK w Krakowie dołączyło osiem nowych midi autobusów marki Autosan. W porównaniu do innych kontraktów krakowskiego przewoźnika liczba nowych pojazdów nie jest może imponująca, ale pozwala na wycofanie z ruchu ostatnich egzemplarzy autobusów spalinowych z silnikami Euro 5.
8 lipca 2025
Umowa na dostawę pięciu przegubowych autobusów elektrycznych
MPK w Krakowie podpisało 8 lipca umowę na dostawę pięciu przegubowych autobusów elektrycznych z firmą Solaris Bus & Coach. Krakowski przewoźnik uzyskał już wsparcie finansowe na realizację tej inwestycji w ramach przedsięwzięcia o nazwie „Rozwój floty autobusów zeroemisyjnych dla potrzeb realizacji usług transportu publicznego w Krakowie”. Z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności MPK uzyska niemal 100 proc. dofinansowania do zakupu tych pojazdów.
7 lipca 2025
Wyjątkowy weekend z KLM – wieczorne kursy i wagon z XIX wieku
To był wyjątkowy weekend z Krakowską Linią Muzealną. Po raz pierwszy w historii zabytkowe tramwaje kursowały w… godzinach wieczornych. W sobotę, 5 lipca, została uruchomiona specjalna linia tramwajowa nr 66. Linia kursowała w godz. od ok. 18.00 do ok. 23.30 co ok. 60 minut. Na linii 66 kursowały dwa składy wagonów historycznych – tramwaj silnikowy 4N z przyczepą S2D, która charakteryzuje się niskopodłogowym wejściem w części środkowej oraz norymberski tramwaj GT6.